1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vervangen lampen

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door Remco, 15 mei 2007.

  1. Benodigdheden:

    :arrow: Een platte schroevendraaier

    Open de motorkap.... ;)
    Met de schroevendraaier de aangegeven schroef losdraaien.

    [​IMG]

    Als deze los is kan de hele unit naar voren worden gehaald.
    De unit zit wel een beetje vast, maar na een beetje trekwerk is deze zo los.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Het knipperlicht kun je dan al erg eenvoudig vervangen (zie gele pijl)
    De andere verlichting zit nog achter een zwarte kunstof kap, deze zit met 4 clipjes vast.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Let op met het terugplaatsen van de zwarte kunstof kap dat alle 4 de clipjes goed vastzitten.
     
  2. Hoe zit dat dan met origineel Xenon ?
     
  3. DAt gaat ongeveer op dezelfde manier.
    ik zou zeggen haal je koplamp even los en bekijk het even hoe het zit.
    kan weinig verkeerd gaan als je geen stekkers gaat lostrekken.
     
  4. Gaat met Xenon precies hetzelfde. Wel eerst even de onderste beugeltje iets indrukken voordat je de koplamp er uit haalt. Stekker kan je gewoon los nemen zolang je maar geen contact maakt.
     
  5. #5 Philly, 17 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 sep 2009
    Gaat de afstelling van de koplampen verloren als men enkel de unit naar voren schuift? Ik wil niks vervangen, gewoon even kijken zonder iets te verstellen...?
     
  6. Hoe krijg je die kap er het beste op, er zit daar precies een rubberen ring, die redelijk in de weg zit, want ik krijg die kap er totaal niet op
     
  7. Lamp op je schoot leggen en duwen. De xenonunits gaan ook erg lastig dicht. Doordat je m op je schoot hebt liggen zul je niet zo makkelijk door het glas duwen.
     
  8. #8 Dragunov, 11 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2011
    Azo ja, bedankt!

    Was al bang dat ik iets ging breken

    *update*

    is gelukt
     
  9. Nou binnen vijf minuten beide lampen gewisseld.
     
  10. Kleine aanvulling :mrgreen:

    Vergeet niet deze klips met een lange schroeven draaier naar beneden te drukken, dan wip je de koplampen er nog gemakkelijk uit en blijven ze ook niet hangen, ofwel het gevoel dat ze nog een beetje vast zitten is dan ook weg ;)

    Met groen aangegeven

    [​IMG]
     
  11. Dat wilde ik ook net hier neerzetten :D
     
  12. Bij de Focus ST moest ik nog een extra Torx (schroefje) los draaien anders kan het kapje er niet af.
     
  13. De xenonunits hebben inderdaad nog een extra torx schroefje, ik denk iets meer anti-diefstal. Echt toegevoegde waarde heeft het schroefje niet, want de kapjes (en de buitenkant van de lampunit) zijn hetzelfde als van halogeen.
     
  14. Nou bij mij is dus ook na ruim 7 jaar de eerste koplamp kapot, de rechter in dit geval (links als je er voor staat). Klopt het dat je die behuizing maar een paar centimeter naar voren kunt schuiven (i.t.t. tot de andere), omdat de stroomkabel niet lang genoeg is ?
    Heb natuurlijk geprobeerd om de stroomkabel los te maken, maar ik kreeg er geen beweging in (mede omdat er ik door de krappe ruimte geen grip op kreeg). Bij de andere unit kreeg ik die kabel overigens ook niet los, dit is toch wel mogelijk of niet ?

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden, anders moet ik maar naar de dealer (en ik maar denken dat is een makkelijk klusje).
     
  15. Bij mijn auto heb ik meer als voldoende ruimte om de koplampen er eerst uit te halen en vervolgens de connectoren los te maken. Voor het losmaken van de connector moet je het palletje van de connector eerst indrukken. Dit kan nog weleens vrij lastig gaan.
     
  16. Ja, de linker unit kan ik gewoon genoeg naar voren schuiven, daar is het geen probleem om de lamp te vervangen. Maar de rechter hoogstens 3 a 4 centimeter. Het kan zijn dat de stroomkabel bij een :st: anders verlegd is of dat ie gewoon verkeerd verlegd is (of hij zit ergens klem). Maar zal eens proberen of ik de connector toch los kan krijgen.
     
  17. Ik heb het toen bij Barry gezien dat de kabel achter de pot van de stuurbekrachtiging bleef hangen. Uiteindelijk konden we ook die koplampunit gewoon een halve slag draaien en op het koelvloeistofreservoir leggen.
     

Deel Deze Pagina