Vervangen koppelingsset / vliegwiel / lager

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Jassie, 5 okt 2016.

  1. Goedemiddag,

    Afgelopen week kwam de koppeling van mijn Focus MK3.1 niet vrij. Kreeg de auto niet in z'n versnelling en moest veel moeite doen om in z'n 2 te komen. Kortom: deze week complete koppelingsset, vliegwiel en druklager vervangen.

    Ik heb de auto occasion gekocht bij iets minder dan 80.000 km. Inmiddels bijna 40.000 km mee gereden dus teller staat nu op iets minder dan 120.000 km.

    Vind het persoonlijk wel erg vroeg om complete koppelingsset met toebehoren te vervangen. Het werkt natuurlijk niet in mijn voordeel dat ik auto 2de hands heb gekocht (hoe is vorige eigenaar ermee omgegaan?).

    Heeft het nog zin om in de pen te klimmen of ze nog iets kunnen betekenen om me tegemoet te komen. De garage kan/wil in ieder geval niets betekenen. Of is het een gevalletje dikke pech (zowel financieel als technisch)? :nocheer:

    Groet,
    Jassie
     
  2. Dit is een bekend probleem, er is een ring gebroken welke de drukvingers van je drukgroep beet houdt. Opzich had je afgekunt met een nieuwe, los te bestellen drukgroep van een paar tientjes, maar het is niet onverstandig om alles mee te nemen als het toch open ligt.
     

Deel Deze Pagina