1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vervangen achter draagarmrubber voor.

Discussie in 'Handleidingen Focus I' gestart door Henkkie, 14 nov 2016.

  1. Kan iemand mij een nauwkeurig technisch handleiding geven om bij een focus 1 het achter Draagarm rubber te vervangen. Dit is dat ronde rubber dat in de stalen plaat zit geperst.
    Wat moet ik losmaken om ruimte te krijgen.
    Hoe krijgt ik het er eenvoudig uit
    Hoe kan ik de nieuwe erin krijgen.
    Dank Henk
     
  2. wiel eraf
    fuseekogel van de naaf losmaken, denk om het hitteschildje, ik meen dat je er een inbus voor nodig hebt, en dan denk ik 7, de moer zit eromheen, en met de luchtsleutel heb je bijna geen ruimte om te werken. vervolgens de draagarm los martelen, zit aan de voorkant met 1 bout, aan de achterkant met 2, het zijn flinke bouten, en ze gaan niet heel makkelijk los, aan de voorkant kun je er redelijk met een luchtsleutel bij, dan zet je de sleutel op de boutkop aan de voorkant van je subframe, de achterkant kun je aan de bovenkant tegenhouden met een ringsleutel die je door de opening in je chassiskoker steekt, luchtsleutel does the trick, dan heb je je hele draagarm los en kun je vervangen wat je wilt, draagarmen zelf zijn ook niet erg duur overigens, het losse rubber heb ik nog niet vervangen.
    LET OP: op een van de bouten zit onder de steun van het rubber een ringetje met 4 kogeltjes, die moet er ook weer op
    en let op je hitteschildje van je fuseekogel!
    in elkaar is hetzelfde als uit elkaar, draaimomenten kun je zo aanvragen bij de dealer

    nog een tip, koop de bouten meteen nieuw, de fusee bout draai je hoogst waarschijnlijk dol, dus dat is afzagen, de andere 3 bouten zijn waarschijnlijk verrot en het setje kost een drol.

    dealer of subdealer hier op het dorp doet het trouwens in iets meer als een uur, 2 draagarmen vervangen, dus kost ook de wereld niet
     
  3. Dank je. Ook deze info kan ik gebruiken. Was ook met voorzijde bezig. Echter ik bedoelde de achterzijde. Heb iets onduidelijk geschreven zie ik ik heb inmiddels het rubber vervangen. Aan de achterzijde zitten verschillende 12 mm bouten. Deze zijn moeilijk even bij een dealer te krijgen dan te bestellen bij ford 16 euro stuk. Ik begreep van een dealer dat je gewoon 8.8 bouten kunt gebruiken. Klopt dit ?
     

Deel Deze Pagina