1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

versnellingbak 2007 1.8 flexifuel

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door juppus, 28 jul 2011.

  1. Zijn er bezitters van de 2007 1.8 Flexifuel die problemen hebben met de versnellingsbak, van mijn 2e versnelling blijkt dat de synchromesh-ringen niet meer werken, hiervoor had ik het zelfde model die spontaan uit de 3e versnelling kwam en dat heb ik van een andere 1.8 flexifuel bezitter ook vernomen.. ik krijg sterk de indruk dat de versnellingbak van de 1.8 flexifuel niet geschikt is voor zijn doel.
     
  2. mijn km stand is 59.500, je zou toch mogen verwachten dat het product langer probleemloos mee zou gaan.
     
  3. Al naar de dealer geweest?
    Je hebt neem ik aan deels levensduurgarantie, ze kunnen je lijkt me niet opzadelen met de volle prijs voor een revisie
     
  4. De flexifuel heeft bij mijn weten dezelfde bak als de normale 1.8 en de 2.0. Het is niet een bekend probleem bij deze bakken. Is vreemd dat je dit nu bij twee 1.8 motoren hebt gehad. Durf het bijna niet te vragen, maar je drukt de koppeling goed in bij schakelen?
     
  5. Yep,. ben bij de dealer geweest,. 2650- euro,.. incl koppeling,.
    De garage wil wel iets doen aan de prijs,. korting op de koppelingonderdelen,..
    De brief die ik naar Ford heb geschreven met een verzoek om coulance wimpelen ze af.
     
  6. maar natuurlijk,. rij al een tijdje rond,. nooit problemen,. en de vorige had de problemen al gelijk bij aanschaf,..
     
  7. levensduurgarantie is ook europeesch geregeld dacht ik,. Je mag aannemen dat een product goed blijft funtioneren binnen een bepaalde tijd. met 4 jaar en 59.500 km zou je mogen verwachten dat een versnellingsbak gewoon zonder problemen functioneerd
     
  8. Wat is er nu vervangen? Een koppeling kost geen 2650 euro. De garantie waar jij op doelt is conformiteit garantie, of te wel het product moet voldoen aan bepaalde minimum voorwaarden/eisen. Vervelende aan een koppeling is dat je daar ok zelf invloed op hebt, kort om het is moeilijke aan te tonen dat het product niet deugt en het niet door toedoen van de gebruiker voortijdig de geest heeft gegeven.
     
  9. 2650 is inc nieuwe ruilbak
    ruilbak is ongeveer 1200-1500euro
    koppeling en montage doet de rest

    heb zelf de 2.0 en dus waarschijnlijk dezelfde bak mtx5 bak
    in mijn andere focus lag deze ook in
    en tot op hede beide geen problemen waardoor een nieuwe bak moest komen
    natuurlijk na 130/140dkm begint hij wel wat teken geven van slechte synchromeshringen, maar dan is alleen als je met terug schakelen te snel wil doen in de lagere versnellingen
    beide al volgas mee gereden en beide schakelen over zoals het moet,
    ps de bak schakelt bij 140.000km beter als een nieuwe peugeot
     
  10. 2650 is veel te veel, is weinig coulance aan. Koppeling zou juist hetgene zijn waarvan ik zou zeggen geen coulance. Omdat dat ding gewoon slijt door gebruik.
    Rechtsbijstand verzekeringetje?
     
  11. Gek dat iedereen die ik spreek verontwaardigd is,. Koppeling O.K. maar een vernellingsbak moet toch wel langer meegaan,.. "Het Leven is te kort voor een Ford" wordt er al geroepen,. 2650 was incl nieuwe bak en koppeling,. de dealer gaf wel coulance, op de koppelingsmaterialen, ik moet het nog steeds laten maken, tot nu toe old skool dubbelklutsen,.. niet confortabel, maar werkt,.
     
  12. Ford Nederland stelt zich erg lullig op,.. bedieningsfout, probleem van buiten af, wij waren er niet bij, dus weten niet hoe het kan,. geen productiefout in ieder geval,..
    ....Het zal toch je werk zijn om mensen zo af te schepen, terwijl je beter weet,.. die zullen wel niet weten wat voldoening in je werk hebben is...
     
  13. 1 woord! : RECHTSBIJSTAND INSCHAKELEN ;)
     

Deel Deze Pagina