1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

verschil slijtage links en rechtsvoor

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door diver99, 1 jun 2011.

  1. heeft iemand een idee waar dit aan ligt? Zag gisteren tot mijn grote schrik dat de band linksvoor ( bestuurderskant)reeds afgesleten is tot de indicatieblokjes in de groef.
    Rechts zit de slijtage nog dik hierboven. Ook zie ik dat de banden vanaf de binnenkant meer afgesleten zijn dan aan de buitenkant van de band.
    Ik heb er standaard de Hankook banden onder zitten welke in 2009 nieuw om de velgen zaten toen ik de auto kocht. Er is nu ongeveer 60.000 km mee gereden. Om even aan te geven wat mijn rijstijl is, met mijn vorige zet continentals heb ik 145.000km gereden voordat ze op waren( achter was toen ook nog niets aan de hand met deze banden)
    Ik heb wel een lichte trilling in mijn stuur,
     
  2. trilling lijkt mij onbalans, en het schuin afslijten is toch wel een gevalletje uitlijnen.
    het hoe en wat waarom links harder dan rechts slijt moet ik je een antwoord schuldig blijven, ik heb geen idee
     
  3. Juist, uitlijning lijkt me de beste oplossing, het verschil zou miss in het balans van de band zelf kunnen zitten.
    Slijtage verschil met hankook of continentals kun je ook niet vergelijken.
    De ene band is zachter als de ander waardoor deze sneller zullen slijten.
     
  4. Trillen kan toch ook van een slechte uitlijning komen?
     
  5. Slechte uitbalancering wielen ook
     
  6. Als hij scheef is gesleten, dan moet je ook hebben dat hij in/aan het stuur
    "trekt", dus dat je hem constant moet corrigeren om hem rechtuit te laten
    rijden.
    Dan is het belangrijkste dat je hem eerst uitlijnd voordat je andere banden
    erop zet.....dan worden ze bij het wisselen gelijk gebalanceerd;)
     
  7. zou je daar de dealer niet voor aansprakelijk kunnen stellen als jij het onderhoud bij de ford laat doen!!
    die moeten dat met een beurt toch ook zien en dan jou waarschuwen.
    begrijp mij niet verkeerd ik bedoel niet voor het normale slijten maar voor het scheef afslijten.
    Ik heb net een nieuwe auto gekocht maar hou het wel in de gaten en als ik dat merk klop ik wel effe aan bij onze vrienden van het blauwe ovaal.
     
  8. Ik zou het wel zo netjes vinden als ze inderdaad even een waarschuwing geven. Kan natuurlijk ook zijn dat het niet is opgevallen.
     
  9. Bandenspanning aan de beide kanten anders waardoor de ene kant harder slijt dan de andere ;)
    Heb inmiddels al een paar keer gezien dat het stuur scheef stond maar de auto rechtdoor gaat als je het stuur loslaat. Was toch uitlijnen maar hij trok niet. Of te wel, soms is er echt wat mis maar merk je het niet.
     

Deel Deze Pagina