Eyz, Ik ben van plan me focus te verkopen en er een wat jongere en snellere vor terug te kopen, maar mijn vraag is: Zit er nou echt heel veel verschil tussen een 1.4 die ik nu heb en bijv al een 1.8, is de koppel nou echt aanzienelijk veel beter te merken. Want ben deze 1.4 zat wat betreft het optrekken veels te langzaam. M.Vr.Gr Ron
Gewoon wat proefritjes gaan maken, dan kun je dat zelf uitvinden. Niet alleen koppel is belangrijk, ook gewicht van de auto en overbrenging.
Vergelijk voor de gein eens de acceleratie van 50 tot 100 in z'n 4e: 1.4 = 16,3 seconden 1.6 = 13,3 s 1.8 = 12,1 s 2.0 = 11,9 s ST = 6,1 s Het geringe verschil tussen 1.8 en 2.0 komt door de langere 4e versnelling van de 2.0. (Bron: Folder Focus jun. '08 )
k, Ik denk idd dat ik maar gewoon eens in een 1.8 moet gaan rijden. En Red ik zag je vanochtend weer rijden .
Een 1.8 16v is niet echt zuinig.... In de stad met een beheerst voetje doe je 1 op 10. Een 1.6 16v is een stuk zuiniger, met een wat zwaarder voetje zelfs nog 1 op 12 in de stad.... Ze lopen allebei op top zo`n 200km/pu. Kan het weten ik heb zelf een 1.6 16v Wagon en mijn pa een 1.8 16v Wagon. Succes.
Overbrenging ligt ook aan het jaartal van de auto. De focus 1 fase 1 had hele lange overbrenging ervaarde ik als prettig rust op de snelweg terug schakelen kan altijd. fofo 1 fase 2 was korter. fofo 2 vind ik een belachelijk korte overbrenging 1.4 en 1.6 in ieder geval. Je zit op de snelweg continu rond de 3000 toeren. 1,4 doet niet echt onder in de lage toeren vind ik maar de 1.6 kan veel langer en beter doortrekken in de toeren.
Heeft de 2.0 een langere 4e overbrenging? zal wel, maar vind nog steeds dat ik op de snelweg veel te veel toeren maak.
Ik heb de 1.4 proef gereden en vond hem idd veel slomer dan de 1.6 voor je gevoel pakt de 1.6 sneller op. Als je hem lekker op toeren houdt dan is echt een supper bakje... De meest TDI's kun je met de 1.6 prima de baas zijn (Golf, Passat, Avensis, A3, A4 enzovoort). Ik dacht dat de 1.6 wel voldoende zou zijn maar voor mijn volgende auto ga ik kijken naar 1.8 of meer.... Met mijn 1.6 haal ik met 90% stadskilometers met een beetje geluk 1 op 10,5 (let wel: ik heb een sportieve rijstijl!)
Hoe zit het eigenlijk met de toeren maakt de fofo fase 1 bijv 1.8 meer toeren dan een fofo fase 2 in bijvoorbeeld de 5e versnelling 120 km/h en hoe zit dat bij een 1.6 fase 1 en een 1.8 fase 1 Ben zelf nog aan het twijfelen om een focus 1.8 hatch te kopen of een 1.6 fase 2 Hou zelf wel van lekker weinig toeren met bijvoorbeeld 130 ofzo.
Kijk naar mijn verhaal verschil fase I en II focus I en II voor mij 1 van de redenen dat ik geen benzine focus wilde.
FoFo II 1.6 rijdt per 1000 toeren in z'n 5 32,8 km/u. De 2.0 rijdt dan 35,6 km/u. Dit is terug te vinden in de fabrieksgegevens.
Bedankt red is jou wagen nou ook verlaagd, volgens mij nie toch, want ik zie je meestal altijd net te laat En nu net zag ik je weer haha Kwam bij Peter de groot vandaan, even me 17 inch winter velgies af gegooid, daar gaan ze nieuwe bandjes om leggen. Want wil met deze velgen niet met dit weer meer rijden . Wat betreft het onderwerp, Ik ga aanstaande zondag in een fofo 1.8 rijden uit 2000, dus dan weet ik wel genoeg, alleen ja na toch weer wat denken he vind ik het toch wel weer zonde omdat ik best veel aan de auto gedaan heb en kan ik alles weer overnieuw gaan doen.