1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

vermogenverlies 1.6 tdci

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door rudy mos, 29 jul 2011.

  1. Hallo, tijdens onze vakantie naar Italie, had onze focus problemen met de caravan(750 kg). Zelfs bij een kleine klim, was hij niet vooruit te branden. Bij de grote bergen ging de temperatuur omhoog en ging het rode lampje branden. De dealer zei dat misschien de waterpomp stuk was. Maar zonder caravan heb ik helemaal geen problemen.
    Weet U misschien raad.
    vr gr Rudy
     
  2. Als eerste: je zit in Italie, dat is niet goed voor de :focus2::mrgreen: (er zijn er hier 2 met ervaring waarvan ik er 1 ben:))
    Welke toeren draai je als je met de caravan de bergen op gaat? 3e versnelling is dan wel zo'n beetje het maximum wat je kunt gebruiken. Als je zonder caravan geen problemen hebt denk ik niet dat je waterpomp stuk is. Door de caravan moet hij harder werken en dat resulteert in hogere temperaturen. Heb je de koelfan horen draaien?
    Het vermogen heb ik geen verklaring voor.
    Hoeveel pk heeft hij? Even voor de situatieschets;)
     
  3. 1.6tdci zit ongeveer op 110pk (eerste versie heeft andere turbo en haalt 90-95pk)

    je zegt dat hij in italie warmer wordt
    maar hoe is de weg
    als de weg omhoog loopt moet de motor constant werken, hierdoor zal hij altijd warmer worden

    waterpomp zal het niet zijn, dit omdat je kans groot is op bijgeluid en bij peugeot, komt de d-riem pas bij 240.000km voor de eerste keer eraf (tenzij lekkage of wat voor rede dan ook)
    dan altijd waterpomp mee nemen ivm km-stand, en tot op hede nog geen een die kapot was, wel op een 1.6benzine (alle schoepen weg) en bij 1.4benzine lagers waterpomp eruit, waardoor riem eraf liep

    mijn advies
    zet hem stil stationaair laten draaien zonder airco
    geen fan draait, zet airco aan, fan draait om langzame snelheid
    houdt nu toerental op 2000rpm constant en wacht tot hoge snelheid in slaat
    gebeurt dit dan kijken naar temperatuur, dit in het midden
    dan is alles goed
    koelvin op hogesnelheid schakeld meestal net iets later in dan de wijzer in het midden staat
    als dat ook goed is
    dan is op dit moment niks mis

    maar motor te zwaar belast, waarschijnlijk door gewicht carvan en vierkante meter extra plek waar de wind alles tegen kan houden
    met uitklapbare carvan zal het dus met de wind minder last hebben

    en vermogenverlies
    gebeurt dit bij warme motor of bij koude motor, dit kan zijn doordat temperatuur te hoog is waardoor hij vermogen naar beneden werkt om zo de motortemp ook te drukken
    of als het maar even is om de 500km dan regenereerd de roetfilter en zijn mensen die dit merken
     
  4. Kan ook thermoschakelaar zijn
     

Deel Deze Pagina