1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 TDdi 90pk vermogen weg na +- 10KM

Discussie in 'Performance' gestart door swagie, 1 mrt 2012.

  1. Na een vervangen motor kop door een kapotte distributie riem heb in nu een probleem met het vermogen.

    Als ik de auto net heb gestart heb ik het volle vermogen van de motor maar na ongeveer 10KM is het vermogen weg.
    Er gaan geen lampjes branden en ook geen storings meldingen zichtbaar. Zet ik de auto dan uit en weer aan dan heb ik weer het volle vermogen.

    De gedane werkzaamheden tot nu toe:

    - brandstof filter vervangen
    - wastegate klep in uitlaat vrij gemaakt, zat vast.
    - ERG klep dichtgemaakt
    - wastegate slang gecontroleerd op lekken, geen lek.

    Dit probleem was niet aanwezig voordat de kop gereviseerd / vervangen is.

    Het vreemde is dat ik weer vol vermogen heb als ik de auto kort (10sec) uitzet maar na een korte tijd is het weer weg.
    Rijdt ik stads verkeer onder de 10KM dan is alles prima. Rijd ik de snelweg op nadat ik de motor even uit heb kan ik ook met een warme motor zo naar de 180KMH door rijden.

    Iemand een idee?
     
  2. turboslang lek?
     
  3. @wiljanfocus:

    Lijkt mij niet aangezien ik wel vol vermogen als ik nog geen 10Km heb gereden.
    Ik kan ook nergens iets ontdekken.
     
  4. zit de slang van de MAP sensor goed?
    Deze slang loopt vanaf de turbo-pijp naar de sensor die op je schutbord zit..
     
  5. heb je de stekker van de intercooler goed zitten?

    ook wil een vacuum leiding idd wel eens kapot gaan, had ik met de ghia, ook zelfde verhaal als jou auto :(
     
  6. @antig01:

    De slang heb ik al vervangen door een andere.

    @jpboerhof:

    Alle vacuum slangen heb ik al gecontroleerd. maar waar zit de stekker van de intercooler?
    ik heb geen tdCi maar een tDDi. dit zijn toch 2 verschillende motoren?
     
  7. Die stekker van de IAT sensor zit aan de linker zijkant van je intercooler als je ervoor staat.
     
  8. Alles OK

    Voor geïnteresseerde:

    Het probleem is opgelost.

    Het probleem:

    Motor geeft storing met uitlezen dat de map sensor druk niet goed is en gaat na max 5 min in de noodloop. Ook een slecht op pakken bij minder dan 2000 rpm en dus traag op gang komen.

    Net en gereviseerde kop moeten plaatsten door een defecte distributie riem en toen kwam dit probleem er ook nog eens bij.

    De oplossing:

    Turbo vervangen!

    Na controle bleek de wastegate naar behoren te werken en alle andere mogelijke oorzaken waren niet van toepassing.

    Ik had een turbo via marktplaats gekocht (voor 40 euro) en deze geplaatst en alle problemen zijn weg.

    Mijn focus had dus een probleem met de turbo en nu is het en race beest geworden.:dance::dance::dance:
     
  9. Oke, nou en dat voor 40 euro..
     

Deel Deze Pagina