Beste mensen, Al een tijdje terug had ik een post van vermogensverlies na het vervangen van mijn brandstoffilter. Dacht dat het probleem was opgelost na een slangetje dat los zat. Nu heb ik weer last van vermogensverlies. Blijkt dat het vacuumslangetje bij de turbo geen vacuum trekt waardoor de klep altijd open staat. Het slangetje is echter vrij moeilijk te volgen en ik zou niet weten hoe je een lek zou moeten constateren in het slangetje ( je kan er amper bij). Als ik de auto start en stationair laat lopen zou die dan vacuum moeten trekken al? En hoe kan ik dit anders controleren? Iemand een idee? Groeten Nick
We hebben het probleem gevonden! Bij de vacuumpomp zat een rood dingetje? In het stekkertje waardoor die geen vacuum meer trok. Monteur heeft het uitgeboord en nu doet de turbo z'n werk weer. Wat een verschil! Ik heb de egr hiervoor nog schoongemaakt en had het lipje voor de uitlaatgassen ( wat je kan afdoppen) verkeerd gemonteerd weer. Deze nu weer goed gezet want kreeg er een motorstoring van. Groeten Nick