1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verlagingsveren of Schroefzetje?

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Mr Bullet (Sietze), 6 mrt 2008.

  1. Vraag 1:
    Ik ben van plan mijn auto te verlagen en begreep van een vriend van mij (monteur voor vw/audi en dergelijke) dat je beter veren kunt nemen om je auto te verlagen. Reden daarvoor was volgens hem dat veren nog comfortabel blijven en schroefveren niet! Nu is het voor mij wel belangrijk om een beetje comfort over te houden i.v.m. de vele drempels en klinkerwegen in Leeuwarden. Wat te doen?

    Vraag 2:
    Dezelfde vriend van mij wist me te vertellen dat het ook verstandig is om de voorkant en stapje meer te verlag dan de achterkant. (Bijvoorbeeld: voor 4 cm en achter 3 cm). Dit i.v.m. het gewicht wat je achter in de auto legt aan bagage en het bijkomende gewicht van een volle benzine tank. Op internet kom ik inderdaad ook complete sets tegen met voor 4 en achter 3. Hebben jullie je veren voor en achter gelijk of ook verschillend? Wat zijn jullie ervaringen?
     
  2. Schroefveren...??? Nieuwe uitvinding??? :lol:
    Zonder dollen... Ligt er aan hoeveel je wilt verlagen...

    Als je max. 5 CM wilt kan je het alleen met veren af...
    Wil je lager, moet je ook meteen schokbrekers vervangen (en kan een schroefZet dus leuk zijn).

    Zelf heb ik voor en achter 4 CM verlaagd met Supersport veren...
    Staan bekend als extreem stug, maar ik vind nog erg comfortabel :wink:
     
  3. Sorry ben geen autotechnicus! Ik wil hem 4cm omlaag hebben denk ik of drie zit nog te twijvelen!

    Hoe denk jij dan over de verschillen voor en achter?
     
  4. Dat van voor meer verlagen dan achter gaat vaak op voor de look. Er zit wel wat in met betrekking tot de gewichts verdeling maar dat is in dit geval niet de hoofdzaak.

    Ik heb bij mn 17" Eibach veren ( 4cm ) en van mij zou ie nog wel 1 á 2 cm lager mogen. De eibachs bevallen mij erg goed.
     
  5. Ook ik heb Eibach veren icm 17" velgen en ook ik vind dat het nog wel iets lager zou mogen, maar hoe???

    (door het gewicht van mijn install achterin is mijn verlaging achter iets meer dan voor) :roll:
     
  6. Over het algemeen word genomen dat je veren max 4cm naar beneden moet gaan. Dit is volgens mij ivm het klappen krijgen van je schokbrekers.

    De verlaging voor meer als achter is volgens mij gewoon the looks.

    Zelf rijd ik met een schroefsetje, voor 60mm en achter 50mm. Dit is niet geheel comfortabel meer te noemen. :D :D

    Als jij een beetje comfortabel wil blijven rijden, en niet al te moeilijk willen doen met drempels, zou ik niet lager gaan als 4cm. Als je dan ook nog een bodykit op de auto zet, word de grondspeling nog minder. Hier moet je ook mee rekening houden.
     
  7. Meer tips/opmerkingen? :?
     
  8. Ik heb voor 3 cm en achter precies hetzelfde. Een schroefset is wat minder comfortabel maar dat moet je voor lief nemen als je daar voor kiest, Voordeel is wel dat als je een drempel tegenkomt dat je hem naderhand nog kan bijstellen. Als je later een beslissing neemt om een bodykit te monteren is het verstandig om niet al te veel te gaan verlagen.
     
  9. Er komt geen bodykit meer onder gaat hem puur om het verlagen. Welke merken zijn aanraders en welke moet ik absoluut niet nemen?
     
  10. Koni,Weitec.,Eibach,H&R,K&W,zomaar een paar merken
     
  11. Sietze,

    Ik heb onder de Escort Weitec veren, deze verlagen 3,5 cm voor en achter. Ik vind dat het Comfort er bijna niet op achteruit is gegaan, en de auto ligt superstrak op weg.

    De Focus wil ik ook nog gaan verlagen met Weitec veren, dit omdat de meeste merken 4 cm verlagen. Ik wil de Focus graag 3 a 3,5 cm verlagen omdat er een onderlip van Rieger op zit. Ik ben zonder verlagen met deze lip al een aantal keer over de grond geschuurd dus ben bang dat het met 4 CM of meer een ramp word.

    Dus ik denk dat Weitec een hele goed keus is.
     
  12. Waar is dat op gebaseerd? :roll:
    Een schroefset is juist beter omdat je dan ook gelijk aangepaste dempers hebt.
    Alleen tot een cm of 4 is het niet noodzakelijk. Ik heb nu Eibach veren en bevallen me er goed, ze zijn niet knetterhard.
     
  13. Ik vroeg mij ook al af waar het vandaan kwam dat veren beter zijn dan schroefsetjes.
    Volgens mij zijn schroefsets juist beter omdat, zoals Remco zegt, je meteen een (schroef)set hebt.
    Ze zijn alleen ook een stuk duurder. Dus wil je bijvoorbeeld €300,- uitgeven, zou al prima veren hebben, maar heb je in verhouding een slechte schroefset.
     
  14. Gewone dempers kunnen het net dan aan,want ze krijgen een andere veerweg,ivm de kortere veren en de uitslag hier van!!!!
    Maar er zijn zoveel meningen,dat je beter ff naar een goede banden boer of mat winkel gaat en je laat voorlichten,dan heb je zekerheid en een goed advies, ook ivm de garantie op de veren!!
    Verders succes!!!!!!
     
  15. Ik zou eens kijken naar een Weitec of een KW setje veren en schokbrekers.

    De reden om niet alleen met veren te verlagen, maar een complete set is dat de schokbrekers en veren beter op elkaar afgestemd zijn waardoor er meer rijcomfort overblijft.

    Daarnaast gaan je originele schokbrekers als je alleen met veren verlaagd buiten hun werkgebied werken waardoor ze snel zullen slijten en kapot gaan.

    Een schroefset is leuk, maar zomaar even verstellen is er toch echt niet bij.
    Als je de hoogte versteld klopt de uitlijning niet meer en moet je die dus weer laten bijstellen.
    Daarnaast zal een schroefset vaak minder comfortabel zijn omdat ze met de demping rekening moeten houden met auto's die erg laag gezet worden.

    Een vaste set met rond de 30mm verlaging is als je comfort wilt houden denk ik het beste compromis.
     
  16. Ik merk het wel de meningen zijn verschillend maar dat maakt niet uit. Ik wil voor ongeveer 4cm en achter ongeveer 3 cm om laag gaan. Ik heb inderdaad van meer insiders gehoord dat Weitec en Eibach hiervoor zeer geschikt zijn.

    Maar ik hoor graag meer tips/trucs van diegene die denkt hierover mee te kunnen praten. :lol:
     
  17. Valt niet meer over te zeggen. Alles wat belangrijk is staat hiervoor :wink:
     
  18. Zooo heb jij ook weer een post erbij :wink:
     

Deel Deze Pagina