Verlaging Ford Transit Connect 2014 (met achterveren en schokbrekers)

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door ECU-Soft, 8 nov 2014.

  1. ik ben op het forum gekomen via google.
    Ben in het bezit van nieuwe ford transit connect en ben op zoek naar mooie verlaging set of liever schroefset maar is weinig te vinden, eigenlijk helemaal niks :-(

    Hoop dat iemand me kan helpen?

    De nieuwe connect van 2013/2014 heeft achter ook gewoon veren apart en schokbrekers. Dealer zegt dat de connect op platform van de Focus is gemaakt maar verder geen info, iemand die me meer informatie hierover kan geven?

    Alvast bedankt voor jullie moeite.
     
  2. Kun je niks ontdekken via Ford Etis site??

    Misschien dat iemand hier voor je kan kijken.
    Wel even nummerbord door geven. Dan kunnen ze voor je kijken.
     
  3. #3 gerardTDCI, 8 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2014
  4. Als iemand dat zou kunnen doen?

    Weet niet of jullie wat aan mijn plaat hebben heb een Belgische gepersonaliseerde nummerplaat ecu-soft :-) dat is mijn plaat
     
  5. Dan hebben we je VIN nummer nodig. Is wel handiger om dat dan via pb te doen. Niet naar mij, verder dan een beetje info over de auto wat er op www.etis.ford.com staat kom ik niet.
     
  6. #6 ECU-Soft, 9 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2014
    met vin nummer kom ik ook nergens via die site :-)
    niks vermeld bijna, wellicht te nieuw?

    las net dat volgens autoweek:

    Waar de vorige generatie nog een achteras met bladveren had, staat de nieuwe op hetzelfde onderstel als de Focus, C-Max en Kuga, met een veel modernere torsiestaafvering achter.

    Voorzijde lijkt me dan mk3 schroefset te moeten passen, achter torsiestaafvering? wat is dat nu weer :-)

    Ik heb achter gewoon losse veren en aparte schokbrekers zitten
     
  7. Op Ford etis zal je niet veel info vinden. De connect 2014 staat op hetzelfde platform als de focus, c-max etc (Ford global-c platform). Dit wil niet zeggen dat je veren en dempers zomaar kan uitwisselen tussen modellen uit hetzelfde platvorm, die kunnen zelfs verschillen per motorisering in hetzelfde model.
     
  8. #8 JW, 9 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2014
    Ik heb het even opgezocht in Ecat.

    Het nieuwste type Transit Connect heeft aan de voorzijde een veerpoot die wat constructie betreft heel veel gelijkenissen vertoond met de Voorste veerpoten van een Focus 3. De onderdeelnummers van veren, schokbrekers en verreweg de meeste andere onderdelen zijn echter verschillend. Zelfs de toplagers zijn niet hetzelfde als die van de Focus 3

    Aan de achterzijde is de wielophanging totaal verschillend en zijn er totaal geen gelijkenissen.


    Mogelijk dat Focus 3 verlagingsveren (of een schroefset) aan de voorzijde wel past (of passend te maken is). Er is echter maar 1 manier om hier achter te komen en dat is door het uit te proberen. Aan de achterzijde gaan Focus 3 verlagingsveren (of een schroefset) zowiso niet passen.


    Persoonlijk denk ik niet dat er veel aftermarket fabrikanten zijn die verlagingsveren of een schroefset voor de Transit Connect gaan leveren. De markt hiervoor is dermate klein dat het niet lonend is om deze speciaal te ontwikkelen. Ik denk dan ook dat de enige manier om deze auto te verlagen is door veren op maat te laten maken. Er zijn diverse veren fabrikanten die dit kunnen.
     
  9. Veren op maat maken? Wie zou me hierbij kunnen helpen?
    Als ik snel kijk lijkt het dat ik 8 cm moet zakken.

    Als ik zover zak is het natuurlijk beter sportschokbrekers te plaatsen.

    Niemand een mooi adres voor airride? basis systeem enkel zomer en winterstand, heb wat rondgevraagd maar hoor prijzen van 3000 euro en plus.
     
  10. Je moet 8cm zakken ? Past ie anders niet door de garage deur ?
     
  11. :-)

    Nee ik heb even gepast met mijn velgen erop ik weet niet hoe ik hier een foto kan plaatsen? dan kunnen jullie het zien.
     
  12. Ik snap sowieso niet dat iemand zijn bedrijfsauto wil verlagen, zo'n auto koop je toch voor zijn laadvermogen? Dat vervalt daarmee volledig..
    Voor de rest is het even afwachten tot de grote fabrikanten er mee komen denk ik, Eibach, Weitec, Koni, KW enz..
     
  13. Ik heb hem enkel gekocht omdat ik deze ingeschreven heb als lichte vracht, kost me 90 euro per jaar (Belgiƫ)
    voor mij is het enkel van a naar b rijden er zal nooit iets geladen worden.

    Het is een zakelijke auto die daarom ook sportief er uit dient te zien in verband met mijn werkzaamheden
     
  14. Inderdaad, ik ben zeer tevreden over de bodem vrijheid van busje. Verlagen lijkt mij echt complete onzin.



    Persoonlijk denk ik dat je het verlagen nog maar even uit moet stellen. Of je moet custom veren laten maken, wat duur is...
     
  15. Is gewoon focus, kuga c max onderstel. Dus ik denk dat je sportonderdelen voor die modellen kan toepassen. Maar gewoon een auto materialen/tuning bedrijf zal je dat zo kunnen vertellen aan de hand van documentatie. Of bijvoorbeeld no-limit tuning amsterdam even informeren
     
  16. Die belgen toch.....lol een busje die door laten gaan voor lichte vracht..... en de ruimte niet gebruiken....
    Had je dan niet beter een kleinere wagen kunnen nemen en daar de achterbank uit halen? Raar systeem hebben onze zuiderburen.
     
  17. #18 ECU-Soft, 10 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2014
    :-) ik maak de regels niet ik heb de transit helemaal zakelijk staan dit kan enkel met lichte vracht.

    En je ziet niet iedere dag een bestelbusje dat plat op de weg ligt :-)
    heeft ook wel iets aparts
     
  18. Dit is niet helemaal waar, het is weliswaar hetzelfde onderstel, maar wel met modelspecifieke ophanging, dus gewoon de veerpoten e.d. overzetten kan niet zomaar.
    Ik zou persoonlijk even afwachtten wat de grote fabrikanten hiermee gaan doen.
     
  19. Ik denk wel dat er iets mogelijk zal zijn. Volgens mij heb ik enkele weken geleden nog een bestellertje zien rijden op de a15 en die lag ook ernstig laag aan de grond. Maar ik zou niet weten waar zoiets te koop is, misschien bij de duitsers eens een veertje opsteken.
     

Deel Deze Pagina