1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verkeerd brandstof getankt, wat nu?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door bws723, 21 okt 2018.

  1. wat laat maar wil deze toch graag delen,
    hij test het allebei de kanten op, diesel/benzine
     
  2. bij een Escort ja, die heeft geen easy fuel systeem ;)
     
  3. Dat niet alleen, ook bij een oude type systeem.
    In mijn 2.0 ruratec keer 25liter gemixed erin gedaan. Klant had 50liter be zine getankt. Dus leeg gezogen, 1 tank bij mij erin. Andere tank bij collega.
    Echter motor liep er niet lekker erop en na halve tank toch gewoon weer getankt.

    Benzine in diesel werd vroeger gedaan. 1liter tot 5liter werd vroeger gedaan om swinters beter te kunnen starten. Tegenwoordig hoeft dat niet meer.

    In de video zeggen ze puur dingen om het leuker te maken voor de tv. Heb werkelijk nog nooit gehoord dat alles is vervangen. Komt ook omdat eigenlijk iedereen achter is gekomen bij betalen. Was tank diesel in eens veel duurder dan normaal.
    Enkele die heeft gestart komt er snel achter. Enige oplossing is afslepen en leeg zuigen. Daarna starten en werkt het weer
     
  4. Ik had paar weekjes gelee ook met een bijna lege tank dat ik na 15 liter er erachter kwam dat ik benzine ipv diesel tankte, dus ff bij een garage in de buurt gevraagd wat te doen en die zei gooi er maar de rest diesel bij dan kan je in ieder geval naar huis rijden en aldus gedaan. Maar onderweg merkte ik dat de auto 't toch niet fijn vond, thuisgekomen de tank zo ver mogelijk leeggemaakt als me lukte op de volgende manier:
    bij de brandstoffilter retourslang losgemaakt en slang van brandstoffilter de jerrycan in gehangen, retourslang slang aan gemaakt en ook de jerrycan in en achter bij tankdop slang in de tank en zoveel mogelijk luchtdicht gemaakt met handdoek en lucht in de slang gepompt, dus als het ware druk op de tank gezet en uit 1 van de twee slangen stroomde de diesel vrijelijk de kannen in. Daarna filter leeg gemaakt verse diesel er op en ff wat geholpen met remreiniger in de luchtfilter en na wat reutelen liep ie weer als een zonnetje ff warm laten lopen stukkie wezen rijden en doet t weer als voorheen. Misschien binnenkort nog een nieuwe brandstoffilter en dan kijken we wat er gebeurt. Voelt aan alsof t wel goedkomt. Doe ff mijn verhaaltje omdat er verschillende mensen verschillend advies gaven hoe de tank leeg te maken, er waren er bij en die vertelden slang in tankdop en ook druk op zetten of aanzuigen (jachie) maar dat leek me niks of werkte niet, een ander wist te vertellen dat je voor bij de filter slang los moest maken contact aan en dat ie dan leeg zou stromen maar ook dat werkte bij mij niet en weer een ander wilde via slang bij brandstoffilter leegzuigen maar dat heb ik niet geprobeerd.
     
  5. Vroeger toen het nog koud was in de winter werd er benzine bij de diesel gedaan, niet zozeer om starten te vergemakkelijken, maar om het vlokken van de diesel te voorkomen zo voorkwam je dat filters dicht slippen. Dieselproducenten zorgen normaal gesproken zelf dat er tijdig “winterdiesel” voorradig is in de tanks bij de pomp.. ach en een beetje moeilijk lopen doen we allemaal wel eens desnoods wat extra verdunnen
     
  6. Bij de brandstofpomp van vroeger kon dat geen kwaad maar de moderne hogedrukpompen kunnen daar zeer slecht tegen dus niet raar opkijken als de pomp het in de toekomst laat afweten.
     
  7. Denk niet dat de hogedrukpomp er veel last van zal hebben benzine is veel schraler dan diesel maar gemengd oké je moet het zeker niet elke week gaan doen.
     

Deel Deze Pagina