1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verder tunen Focus en Fiesta ST

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Chris_ST, 7 jan 2024.

  1. Mijn Focus st van 2013 is nu voorzien van deze onderdelen:
    Complete Milltek incl. sportcat non resonated.
    Stage 2 intercooler.
    Complete intake met sport-luchtfilter.
    (Natuurlijk symposer delete).
    Blow-off valve.
    Rs koppeling.
    Betere remschijven en blokken rondom ( voorjaar).

    Nog op mijn lijst:
    Verbeterde motorsteun.
    Big boost pipe kit als tussenstap.
    Benodigde turbo oriënterend
    Huidige stage 2 tune is van Revo welk verzorgt is door Mebu.
    De focus draait nu +-300pk en 500nm koppel.
    Doel is rond de 350pk uitkomen met behoud van de motor.

    De Fiesta st mk7.5 is nu stage 1 getuned met Revo software door Mebu ( beide die dag vanuit Limburg gegaan).
    Ook een volledige Milltek met sportcat non resonated.
    Verbeterde motorsteun.
    Met deze wil ik naar stage 2 dus heb ik nog een lijst met aanvullende onderdelen.
    Stage 2 intercooler.
    Ram-air intake.
    Big boost pipes.
    Blow-off valve mits nodig.
    Verbeterde remschijven en blokken in voorjaar.

    Zijn er ervaringen mbt stage 3 op de focus st?
    Tips hoor ik graag ook over leveranciers van de onderdelen.
     
    Legendary en Edgar Focus vinden dit leuk.
  2. ik zie 4 stuks zuigers e.d aankomen voor je focus, zonder je blok te versterken zou ik niet voor die stage 3 gaan ;)
     
    Edgar Focus, Wilko, R.Zwiers en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Ligt eraan hoe de rijstijl is en hoe groot de turbo upgrade gaat worden. 350 pk aan de krukas is te doen zonder upgrades aan de zuigers en drijfstangen enzo. Bij een sportieve/aggresieve rijstijl of meer dan 350 pk aan de krukas, is het blok inderdaad een tikkende tijdbom.

    Volgens mij is forumlid @Bambieeee stage 3 gegaan. Hij kan je veel informatie en advies geven over turbo upgrades en wat daarbij nog meer komt kijken
     
    Legendary, Chris_ST en Edgar Focus vinden dit leuk.
  4. Afgezien van het heel blijven, gaat het ook een hele klus worden om dat vermogen op de weg te krijgen. Ik denk dat een Quaife sper bvb dan geen overbodige luxe is.
     
  5. Mijn rijstijl is normaal te noemen.
    Rij graag met een tour mee maar echt geen 6/7000 toeren en trappen als een malle
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  6. Met de Fiesta is dat al een hele truc stage 2 maar dat is het karakter :rock:
     
    gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.
  7. Waarom dan al die moeite en vooral t geld steken in stage 3.
     
    Ecobeast en hoomer vinden dit leuk.
  8. De Fiesta is de daily van mijn vrouw vandaar.
    Ik rij voor de fun met de focus.
    Voor mijn werk rij ik met vervoer van het werk
     
  9. Als een auto een beetje 'speels' is, is natuurlijk leuk inderdaad. Al dat gezeik iedere keer over torque steer bij Fords. Nooit last van gehad, gewoon je stuur vast houden :thumbup:.

    In mijn Mk3 met stage 2 had ik iets minder vermogen dan jij, en kreeg het toen al moeilijk op de weg in de lage versnellingen en wegtrekken in bochten. (En toch reed ik 95% van het wagenpark zoek haha).
     
    gerardTDCI, Chris_ST, hoomer en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Hoeveel pk's heb je nu al op je mk3 met deze specs?
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  11. +-300 en 500nm koppel
     
    Legendary en Edgar Focus vinden dit leuk.
  12. had ik in het begin ook vaak maar heb mijn velgen op iets negatievere camber laten zetten en heb er nu een stuk minder last van
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  13. Dat is flink ik ga morgen voor stage 1 dan krijgt die volgends hun 270/280 met 420/440nm en later wil ik ook een goede opluchtfilter alleen ben nog niet uit welke het gaat worden.. tips zijn altijd welkom
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  14. Ik heb deze op de auto van revo maar is volgens mij niet meer te koop.
    Mijn voorkeur heeft heeft deze ook van short-ram IMG_2628.jpeg IMG_4117.png
     
    Edgar Focus en Legendary vinden dit leuk.
  15. #16 Legendary, 8 jan 2024
    Laatst bewerkt: 8 jan 2024
    Ow daar heb ik ook voor zitten kijken vandaag

    Ik heb trouwens dat bedrijf < M e B U >ook een mail gestuurd voor vragen en offerte<chippen & luchtfilter> maar helaas geen reactie ontvangen..
     
    Edgar Focus en hoomer vinden dit leuk.
  16. Ik weet niet hoe jullie het ervaren, maar.. Ik heb mijn MK3.5 2.0 TDCI met alleen stage 1 naar 200pk/475Nm laten brengen. In de zomer is dat niet zo'n issue, maar als het glad is, dan vind ik dat nog wel eens lastig: zelfs als ik nauwelijks gas geef gaat ie dan makkelijk slippen, met winterbanden.
     
    RSBülent, Edgar Focus en hoomer vinden dit leuk.
  17. Edgar Focus en Legendary vinden dit leuk.
  18. Chris_ST en Edgar Focus vinden dit leuk.
  19. ik heb zelf de ram air, alleen verlies wel wel iets aan pk's mee ivm warme lucht die aangetrokken wordt. Beter kan je kijken voor een gesloten K&N of originele bak met rs deksel als je echt voor de maximale pk's wilt gaan
     
    Legendary en Edgar Focus vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina