1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 150pk Verbruik na 400 km flink omhoog?

Discussie in 'Performance' gestart door Nanocom, 20 jan 2012.

  1. Ik heb nu net 500 km met de nieuwe Focus gereden en er is iets dat mij bijzonder opvalt. Ik had tot 400 km ongeveer een gemiddeld verbruik van 7,8 maar hierna liep het ineens enorm op tot nu wel 9,6.

    Ik rijdt niet anders dan de andere km's dus het kan daar niet aan liggen als je het mij vraagt.

    Ik heb ook de meter gereset en dan rijdt ik 5 groene blaadjes maar met een gemiddelde van van net onder de 10...

    Ik schakel met 2500 toeren of wanneer de schakelindicator het zegt. Nooit te vroeg en soms even wat hoger.

    Is dit normaal voor een nieuwe auto en wordt dat nog beter (ik zag hele andere verhalen van iemand anders hier op het forum) of is er iets mis?
     
  2. Volgens mij voor zowel nieuwe als oude auto niet normaal dat het ineens zo omhoog gaat terwijl je rijstijl gelijk blijft. Of rijdt je het laatste deel voornamelijk in de stad terwijl de rest daarbuiten was? Daar wil verbruik inderdaad best oplopen.
    Ik zou een paar stukken met constante snelheid proberen wat verbruik is, bv bij 80, 90, 100, etc
     
  3. airco aan? ruitverwarming? of gewoon langer hoog stationair ivm de kou???
     
  4. Bedoel je met "ik rijd hetzelfde", dat je ook dezelfde route rijdt? Ritten <10km zijn funest voor je verbruik, zeker nu het wat kouder wordt zal het verbruik op korte ritten fors toenemen. Al vind ik meer 9,6l/100km wel idioot veel bij een normale rijstijl.

    Ik zou eerst is aan de pomp meten wat het daadwerkelijke verbruik is.
     
  5. bandenspanning wel in orde?
     
  6. +1...
     
  7. Tijdens de inloopperiode van ongeveer 2000 km kan een auto altijd iets meer gebruiken, dus eerst eens 4 tanken leegrijden voor je verder gaat kijken.
    En inderdaad zelf uitrekenen ipv boordcomputer.

    Verder is het belangrijk te weten dat vooral de stand van het gaspedaal belangrijk is voor het verbruik, je kunt beter bij 4000 rpm schakelen met het gas lichtjes ingedrukt, als bij 2500 met het gaspedaal onderin..
     
  8. Het is alweer een stuk beter... we wachten het gewoon even af :) bedankt voor het meedenken :thumbs:
     
  9. Ik moet trouwens zeggen dat de BC wel erg save is met aangeven van de actieradius. laatst getankt... kon ik nog maar 50 km rijden vgls BC en er ging nog 10 liter in bij de pomp. Dat was wel anders bij mijn FF1. Overigens scheelt airco aan of uit wel enorm.
     

Deel Deze Pagina