1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verbruik 1,8 focus

Discussie in 'Performance' gestart door jeroenvv, 23 sep 2007.

  1. mwa, 250 á 300 af en toe heb ik
     
  2. Met mijn TDDi rijd ik gemiddeld 1:18. Ik rijd naar mijn weten toch vrij normaal, niet als een oud wijf, zeg maar.. :)
     
  3. 1 op 20 hiero, maareh......gereden als me opoe, normaal 1 op 18
     
  4. Dag Jeroen, ja ik heb dezelfde auto als jij en bij mij verbruikt ie net zoveel. ik dacht eerst dat het aan mijn k&n lag, deze eraf gehaald maar nu is het nog slechter geworden. Waar het aan ligt, schiet mij maar lek. heb afgelopen tijd als een oma gereden, (de fietsers kwamen me voorbij) maar in verbuik maakt het niks uit. Een vriend van mij heeft een escort 18i 16v dit blok heeft iets meer vermogen maar rijd met gemak 1 op 14 heeft ook een K&n erop liggen. Enige verschil met de focus (motor) is dat deze auto 100 kg lichter is en het blok nog hydraulische klepstorters heeft, wazig niet dan. Ga toch nog opzoek naar de oorzaak. record is 1 op 5,7 bytheway. gr Dennis.
     
  5. Hoe groot is de tank van een 1.8TDCi? Ik heb vandaag een tijdje (zo'n 40 km) met de wijzer op 0 gereden, en toen ik ging tanken ging er 48,35 liter in.

    869 km / 48,35 l = 1:18

    Lijkt me aan de hoge kant, want mijn boordcomputer gaf heel de tijd een gemiddeld verbruik aan van 4,7l/100km, en dat is ruim 1:21, waarbij ik tijden zo rond de 4,0-4,4 reed volgens de BC, maar het stukje stadsverkeer schroeft dat omhoog. Kan het dat de BC en het resultaat volgens de pomp zo veel verschillen? De BC vertelde me dat ik nog max. 69km kon rijden.

    En dit is dan nog wel met Excellium diesel.
     
  6. De mijne verbruikt, 18 tdci, 115 pk of 136,5 , als ik zo zuinig mogelijk doe nog altijd 1 : 15,8. :oops: :oops:
    Heb er na de vorige tankbeurt de chip uitgehaald omdat ik problemen had ( bleek later de startmotor ), en toen ging ie zelfs naar 1 : 14.
    Ik heb 'm nu 1 jaar, en 37.000 km, ik zal de kleppen eens laten stellen, en een nieuw luchtfilter erin zetten, misschien dat het helpt :? :?
    Ik rij elke dag ca. 75 km woon-werk v.v. waarvan ca. 55 km snelweg, dus dat zou eigenlijk beter moeten kunnen :wink:
     
  7. Zover ik weet is de tankinhoud 51 liter. Met mijn wagon haal ik 1:16,5 met een snelle rijstijl. 50% stad, 50% snelweg, waarbij het gas erop gaat zo af en toe, op de duitse autobaan (170)

    Normaal haal ik tussen de 1:18 en 1:20/1:21

    Op de boordcomputer doe ik niets op uit. Ik gebruik het alleen ter indicatie, niet meer, niet minder. Ik rij er niet op.
     
  8. Verbruik

    Mijn auto verbruikt gemiddeld 1 op 18,5 1 op 19, 5.2-5.3 l/100km.
    Dus redelijk zuinig zou ik zo zeggen.

    ps hij is gechiptunned
     
  9. Ik heb nog niet zoveel ervaring met mijn auto ( ook 1.8 ), maar ik ben er toch mee naar Tilburg, Scheveningen en Rotterdam gereden een week terug. Vanuit Belfeld ( Venlo ).

    Hij zou een gemiddeld verbruik van 1:13,2 moeten hebben maar ik kom tot nu toe op 1:14. En ik betrap me er op toch af en toe het gaspedaal in te trappen. ( in verhouding met een 1.3 schiet ik nu wel wat sneller weg :dance: )

    Groetjes

    Fire :focus:
     
  10. m'n 1800 doet ongeveer 1:10/11..

    Elke dag in de file Rotterdam->Delft ;)
     
  11. De chip er weer in, inlaat gereinigd met Wynn's EGR 3 en dat scheelt toch weer iets van min. 0,5 l/100km.
    Ik heb er trouwens wel de 17 Inch wielen er nog op liggen waardoor de km teller ca. 1 % te weinig aan geeft t.o.v. werkelijke snelheid ( geijkt op de snelweg a.d.h.v. hectometerpaaltjes over een afstand van enkele kilometers ( je weet wel .. sec. per .. km, dan aantal sec. delen op een uur ( 3600 sec) , en dat maal het aantal afgelegde km's ) :roll: :wink:

    Dus dit is wel het enige echte verbruik, met de originele wielen heb ik toch al gauw een afwijking van meer als 5 %, waardoor het verbruik gunstiger lijkt te zijn dan in werkelijkheid. Dit is meestal het geval
     
  12. Even tussendoor, en anders misschien afsplitsen in een ander draadje, maar ik heb nu ook zo'n busje EGR3 liggen. Ik heb gekeken, maar de klem om de flexibele slang aan de sensor/filterhuis te verbinden is blijkbaar een af-fabriekklem, in ieder geval zonder schroef erin om hem open te draaien (lijkt vastgeknepen te zijn). Nu bedacht ik me dat ik ook via de bovenkant/binnenkant van het filterhuis in kon spuiten, maar daar zit dus die delicate airflow sensor in de weg. Ik neem aan dat ik die huidige klem kan slopen en er dan een nieuwe met schroef op kan zetten na het reinigen?
     
  13. Je kunt toch ook de flexibele (haakse) slang net vóór de egr losgooien :thumbup:

    En dan met kosrte pulsen het goedje erin spuiten :rock:
     
  14. Zo diep had ik nog niet gekeken. Het werd ook al donker, dus ik kan het volgend weekend pas gaan doen.

    En ik wil het doen, naast het standaard idee van even lekker schoonmaken, om te kijken of ik hem nog iets rustiger stationair kan krijgen. Nu voel ik af en toe wat vibratie van onder de auto, en wil even zekerder weten dat het niet aan de motor ligt, door deze op deze manier te reinigen.

    Hij moet volgende maand voor een beurt, dus als het bijvoorbeeld op het DM vliegwiel duidt, dan kunnen ze dat mooi meenemen. Ik heb nog dan nog 3 maanden garantie.
     
  15. Met mijn Focus 1.4i wagon kon ik 1:14 halen +/- 720km op 1 tank.

    Met mijn huidige focus TDDI Wagon kom ik tot nu toe (na 1x tanken) op 920KM op 1 tank en moest ik er 51 liter bij gooien. Volgens Boordcomputer kon ik nog 10km, was even spannend dus.

    Dit onder normaal rij gedrag, 120km op de snelweg, met de tddi soms wat gas geven, omdat het met deze ook zeer verleidelijk is :)
     
  16. Okay, afgelopen week een busje EGR3 leeggespoten in de motor. De straat stonk wel naar diverse verbrandingsproducten, en de motor reageert er ook zo leuk op, maar ik heb wel het idee dat het geholpen heeft. De motor is tijdens stationair lekker rustig, maar dat moet ik de komende dagen nog in de gaten houden.

    Het verbruik lijkt me ook iets verbeterd, zeker op de snelweg bij constante snelheid. Lijkt iets van 0.2l-0.4l/100km uit te maken. Wat het meeste scheelde, is dat de motor veel vlotter voelt. Zit veel makkelijker op toeren, trekt vlot weg vanaf het stoplicht; vandaag getest op de snelweg, dus makkelijk om 0->150 even te testen.

    Kan het dus aanbevelen, zo'n minibeurtje met EGR3. De EGR zelf heb ik nog niet dichtgezet. Volgende week gaat hij naar de garage, en zal daarna een poging doen.
     
  17. Klinkt goed. Heeft het ook nog invloed gehad op rookontwikkeling?
     
  18. Van rook had ik nog niet zoveel last, behalve de standaardmomenten bij een turbodiesel (flink gasgeven), en zelfs dan was het nog geen plaatselijke mistbank. Dat zal dan ook niet veel minder worden met de EGR nog werkend.
     
  19. Direkt na het starten van de motor, stopt deze er mee.
    Moet soms wel 2 tot 3x starten eer de motor stationair wil blijven draaien.
    Dit alleen bij koude motor.

    Bij de garage het probleem voorgelegd (garantie) en ze zouden de gloeispiralen onder belasting testen. Zonodig ook een ietsiepietsie meer brandstof geven.
    Van ietsiepietsie is geen sprake. :roll:
    Het verbruik op de autobaan zakte van 1:20 (ongeveer) naar 1:15.
    De stadsritten gaan nu voor 1:12 gemiddeld over de toonbank :cry:

    Aangezien mijn geldbuidel van uienleer is gemaakt (als je er in kijkt springen spontaan de tranen in je ogen) is ondergetekende niet zo heel erg happy met de zaak, dat moge duidelijk zijn.
    Dat wordt weer een ritje naar de garage.
     
  20. Ik heb zo'n idee dat ze niet weten wat er fout is, en dan maar wat meer diesel geven om hem aan de praat te houden. :roll: :evil:

    Wat een koekebakkers zeg :wtf: :kickass: :violent:

    Zo hoort het dus niet te werken :uzi:
     

Deel Deze Pagina