1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

van H4 naar h7/h1

Discussie in 'Electronica' gestart door Rickvh, 5 dec 2011.

  1. Hoi allemaal,

    Ik heb een fofo 1 fase 1, maar wil koplampen met H7 en H1 lampen kopen ipv de huidige H4..

    Weet iemand hoe ik van H4 naar H7/H1 kan gaan?

    Mvg,
    Rick
     
  2. Opzich hoeft dit geen probleem te zijn, de Fofo1 fase 1 is geleverd met koplampen met een H4 pit, en de fase 2 is geleverd met H7-H1 lampen, fase 2 heeft ook een geintegreerd knipperlicht in de koplamp.

    De stekker vanuit de motorkabelboom is wel verschillend. Wat je dus moet gaan bekijken is of de aansluiting op de koplamp die jij uitgezocht hebt een fase 1 is of een fase 2. Hiervoor zijn geen verloopstekkers in de handel verkrijgbaar, dus je moet of in je motorkabelboom gaan knippen en de juiste stekkers monteren of je moet zelf verloopstekkers gaan maken. Alleen zijn de benodigde stekkers lastig te vinden!(alleen op de sloop) vooral de stekker contrastekker van de fase1 (aansluiting van fase 1 die in de fase1 koplamp zit.).
    Er circuleert hier op het forum wel een aansluitschema voor de verloopstekkers, en als je hem niet kan vinden moet je misschien even contact opnemen met JPBoerhof.

    Ik hoop dat ik het een beetje begrijpelijk heb verwoord.
    Tevens heb ik zelf nog een fase 1 contrastekker liggen uit een kapotte koplamp!
     
  3. Is het niet zo dat ik 2 van de stekkers uit h4 door kan lussen naar de h7 bijv, links en boven, en dat rechts naar de h1 lamp gaat?
    Dat dit met M en V stekkers door te lussen is? ze hebben ten slotte bij H4 3 pootjes, bij H7 2 en bij H1 maar 1 pootje.
     
  4. Zoek even bij de handleidingen van de Focus I, daar staat een hele uitleg
    om van Fase I naar Fase II te gaan incl. draadschema om de stekkers aan te
    passen....het enige wat je nu niet krijgt, is dat bij grootlicht zowel dim als groot
    aangaat, alleen groot dus....;)
     
  5. En hierbij de link die DexterXL bedoelde. Zie alleen wel dat de afbeeldingen het helaas niet meer doen.

    Jouw verhaal begrijp ik niet precies Rick. Het is zo dat je naar alle waarschijnlijkheid 2 compleet nieuwe armaturen in de auto plaatst, in deze armaturen klik je gewoon 1 centrale stekker (vanaf motorkabelboom) en indien aangesloten werkt alles, en is alles direct lucht en vocht dicht afgesloten, wel zo fijn voor corrosie en dergelijke. Alleen is het helaas zo dat de aansluitingen op de armaturen verschillen tussen de fase 1 en fase 2.
    Het probleem dat je dimlicht uit gaat bij grootlicht, kan je opvangen door iets door te lussen in de stekker van je knipperlicht schakelaar. Ik weet zo niet welke pinnen, maar ik dacht dat Mr Bullet (Sietze) dit wel weet.

    EDIT:
    Nog ff gezocht....
    Misschien moet je even in dit topic naar deze foto kijken, en het bijschrift. Hier zie je dus een fase 2 armatuur waar de eigenaar een fase1 stekker in heeft geplaatst voor de aansluiting (ook een optie dus). Links de vierkante fase 1 aansluiting en rechts de ovale fase 2 aansluiting.
     
  6. Ik zag net dat er wel een connector voorop zit;) de man waar ik ze dus net van gekocht heb heeft mij verteld zelf ook een fase 1 gehad te hebben en ze hierop te hebben gehad.
    Ik heb dus gewoon een connector aan de lampen hangen, die ik ergens vanuit mijn motorkabelboom moet kunnen halen.

    Heb die stekker zelf nog nooit gezien, maar aan de lampen zelf is al het een en ander gesoldeerd dus ga er van uit dat deze gaan passen van de week.

    Ik houd jullie op de hoogte en zal morgen is een foto plaatsen;)
     
  7. ik zou het niet doen, ik heb een h7/h1 en blijf maar H7 lampen vervangen. Goedkope Action lampen gaan een half jaar mee, en dure lampen 6 maanden.....
     
  8. Heb H1 H1 nu kwam ik achter;) super goed gelukt allemaal
     
  9. Een half jaar is 6 maanden plhb.. als het aangesloten zou zitten zouden de lampen waarschijnlijk veel langer mee gaan..

    De meeste lampen van sonar hebben h1 als ik me niet vergis rick.. het verhaal over je xenon, je hebt wel h1 xenon?
     
  10. Probeer dan eens de Philips premium (of hoe ze nu heten) deze geven 30%
    meer lichtopbrengst dan standaard, dus niet te verwarren met de 50%, want die
    gaan ook sneller stuk.
    Wij hadden dus ook H7/H1 koplampen, en idd die Action dingen max 6 mnd.
    voor nood 's avonds naar de Gamma gegaan, en daar die Philips dingen gehaald,
    ik durf te beweren dat ze er nu nog inzitten (2 jaar) intussen hebben we de auto
    niet meer, maar heeft zeker 1 1/2 jaar probleemloos gedaan;)
     

Deel Deze Pagina