1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Valley's 1.0 Ecoboost. TE KOOP

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door valley, 2 jan 2014.

  1. #1 valley, 2 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2017
    Na het voorstellen van mezelf, bij deze ook de focus.

    Specs:

    Ford focus mk3 wagon
    Kleur: Lunar sky
    Motor: 1.0 Ecoboost 100pk
    Km stand bij aankoop: 11km
    Orgineel Nederlandse auto.

    Interessante opties binnen:

    -Bluetooth met voicecontrol
    -Usb/aux aansluiting
    -Navigatie
    -Schakelindicator

    Interessante opties buiten:

    -parkeersensoren achter
    -16" lichtmetalen velgen
    -zwarte dakrailsen

    Toekomst wensen:

    -18” ST2 velgen (done)
    -225/40/18 michelin pilot sport3 (done)
    -3cm verlagingsveren
    -ST sideskirts (done)
    -ST achterspoiler (done)
    -dubbele uitlaat achter (alleen voor de look) (done)
    -oem mistlampen (done)
    -achterbumperlip meespuiten(done)
    -daklijsten satin silver spuiten(done)
    -grill hoogglans zwart spuiten(done)
    -hondenbeschermer (done)
    -oem chrome bumperbeschermer
    -oem instaplijsten (done)
    -oem xenon koplampen (done)
    -oem chromen raamlijsten
    -oem armsteun, is aftermarket armsteun geworden(done)
    -trekhaak

    Nu nog niet heel interessant, maar toch een paar foto's:lol::
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. #2 valley, 2 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jan 2014
    Mijn bevindingen met de focus:

    Exterieur:
    Persoonlijk vind ik de focus wagon de mooiste in zijn (prijs)klasse.
    De voorkant ziet er sportief uit met een soort diffusor in de bumper onder de grill.
    Wat ik wel moet zeggen is dat het soms net lijkt of er en deuk in de wagon zit.
    Als de lichtinval over de auto valt lijkt dat door de belijningen in de wagon.

    Interieur:
    Je leest veel negatieve opmerkingen over het interieur. Zelf ben ik het hier absoluut niet mee eens. Het tellerpaneel ziet er perfect uit en de blauwe verlichting vind ik prachtig. Het hele interieur zit mooi om je heen en de middenconsole geeft een luxe uitstraling.
    De stoelen zitten goed maar zouden wat meer zijdelingse steun mogen bieden.
    Tevens erger ik me een beetje aan de plaatsing van de lichtschakelaar. Het is me al een paar keer gebeurd dat ik met me knie de lamp uitschakelde in een bocht!!
    Achterin is genoeg ruimte voor passagiers. Zelf ben ik 1.85 en achter mij kun je prima zitten.
    De bagageruimte is erg ruim! De instap achter is mooi laag en onze hond kan er precies mooi inspringen.
    Met de voicecontrol doe ik niet heel veel op de telefoon na. Dat gaat prima. Naam inspreken en die persoon word gebeld zonder dit allemaal van tevoren te hoeven inspreken of zoiets.
    De navigatie is gewoon duidelijk en werkt prima. De wegaanduiding had iets duidelijker gemogen maar dit is ook een kwestie van gewenning. Bij het achteruitrijden werken de parkeersensoren pas als je ook daadwerkelijk ergens vlakbij in de buurt bent. Zelf vind ik dit heel fijn omdat je soms ook wel is heel even achteruit moet en dan gaat dus niet gelijk de radio zachter.

    Onderstel:
    Een van de grote pluspunten. De auto stuurt prima. Vooral in bochten heb je echt geen idee dat je een station rijd. In bochten neigt het zelfs naar sportief. De banden zijn erg stil.

    Motor:
    1.0 ecoboost 3 cilinder!! Wie had dat 10 jaar geleden gedacht. En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dacht dat het helemaal niks zou zijn. Maar tijdens het rijden merk je dat het een hele fijne motor is. Het trekt best fel op, maar is zeker geen sportieve auto. Ik denk ook niet dat je voor deze motorisering moet gaan als je van sportief rijden bent. Wat deze motor wel doet is je gewoon prima verplaatsen en je zeker niet het gevoel geven of je in een trage auto zit. De trillingen zijn nihil. Alleen met echt doortrekken boven de 3000 toeren merk je toch wel dat het een 3 cilinder is. De motor begint een beetje te brommen. Als je gewoon normaal rijd hoor je de motor bijna niet. Starten is ook bijna niet hoorbaar als je in de auto zit.

    Het verbruik: 6.4/100 wat neerkomt op ongeveer 1 op 16 wat ik echt heel netjes vind. Ik had me goed ingelezen en las ook veel over het tegenvallende verbruik, maar mij valt dat dus mee. Fabrieksopgave is volgens mij 1 op 20.

    Overall:

    +uitstraling
    +onderstel!
    +ruimte

    -plaatsing lichtschakelaar
    -bij sommige lichtval lijkt het of er op sommige plekken deukjes in de auto zitten

    Als je echt van sportief autorijden houd laat deze motorisering dan voor wat hij is.
    Wil je daarintegen leuk en relatief goedkoop rijden dan is het wel wat.
    Door de 3 cilinder is deze "grote" auto goedkoop in de wegenbelasting.
    Daarbij rijd hij superfijn en de uitstraling een van de beste in deze klasse.
     
  3. Leuke focus en een leuke review! Ennuh, welkom!
     
  4. Succes met de inbouw van sommige wensen!

    Mocht je er tips of tools over willen hebben. Ik heb zelf eigenlijk al jouw wensen ook in die van mij reeds ingebouwd. En meer dan dat nog ;)

    Hoop dat je het voorwerk goed gedaan hebt, anders wordt dat nog een flinke verrassing en klus!
     
  5. Thx!
    [MENTION=13382]Bart[/MENTION]igges: Ik heb me goed ingelezen. Dus hopen dat het allemaal goed gaat.


    Als alles erop zit in de zomer zal hij er zo ongeveer uit moeten gaan zien. Op de bumperlip voor na.
    Photoshop:
    [​IMG]
     
  6. Eerste update hier even plaatsen.
    Na lang wachten waren deze week eindelijk de :st:sideskirts aangekomen. Alles was al netjes in de kleur gespoten dus ze konden er zo onder.
    Dit was echt een super makkelijk klusje. Alle bevestigingsclipjes waren mee geleverd. Dus het was een kwestie van oude sideskirt eraf klikken en nieuwe erop met wat drukkertjes en klipjes.

    Ben er super tevreden mee en ziet er gelijk al voller uit.
    De rest zal ook gespoten worden dus nu ziet het er nog niet helemaal "compleet" uit, maar al wel een hele verbetering tov die zwarte skirt.

    Volgende week zullen de oem mistlampen en oem xenon erin gaan. Dat was een behoorlijke voorbereiding, maar als het goed is hebben we nu alles! Hopen dat het allemaal lukt dus.

    Het zijn crappy iphone pic's, maar beter dan niks:
    [​IMG]



    [​IMG]
     
  7. Ziet er goed uit.

    Heb je die sideskirts gewoon bij de dealer besteld?
    En kan je die in het kleur van je eigen wagen laten bestellen?
     
  8. Ik heb ze van europeanparts.com en daar kan je ze gewoon in kleur bestellen.
     
  9. Dat zou ik niet durven zeggen van die kleur. Anders even een mailtje sturen.
    Sacha is kort maar krachtig over de mail.(dan weet je dat alvast;))
    Kleurverschil is bij mij totaal niet zichtbaar.
     
  10. Heb vrijdag al 2 producten besteld via deze site.
    Moet je lang wachten vooraleer het product bij je thuis geleverd wordt?
     
  11. Na betaling was het met 3 dagen binnen.
     
  12. Die fotoshop zoals hij moet worden is echt schitterend. Ik denk alleen dat hij met 3 cm verlaging niet zo laag komt als hij daar is afgebeeld.
     
  13. Ik ben inderdaad een beetje enthousiast geweest met verlagen:lol:
     
  14. Deze zullen er van de zomer opkomen:
    [​IMG]
    Er zitten wat plekjes op jammer genoeg en ze zullen dus opnieuw worden gespoten en weer helemaal mooi worden gemaakt.
    Het zijn originele ford :st: velgen en er zullen waarschijnlijk michelin pilot sport 3 onder komen in de maat 225/40.
    Of hebben jullie nog andere suggesties wat banden betreft. Continental 3 en Goodyear eagle f1 zie je ook een hoop voorbij komen op ford.
     
  15. Hankook Ventus S1 Evo2.
    Als je die koopt, ben je al minimaal de 4e op dit forum. :mrgreen:
     
  16. Erg mooie auto !!!
    Ben erg benieuwd als de auto af is, dit topic blijf ik wel volgen
     
  17. [MENTION=1254]FastForward[/MENTION]: hankook heb ik eigenlijk niet echt op gezocht en is niet heel veel goedkoper dan michelin. Zal is de specs bekijken.
    [MENTION=2237]Perenplukker[/MENTION]: Thx. Ik hoop met de zomer klaar te zijn met de dingen die ik wil veranderen.
     

Deel Deze Pagina