[MENTION=141]uwbuurman[/MENTION] Respect voor alle werkzaamheden die je uitvoerd, maar ben je niet bang dat het koetswerk op 1 of andere manier krom is door het vele lassen eraan?
Niet bang, maar het is wel mogelijk, ik denk dat het wel meevalt. Maar voor de auto in de kleur gaat, eerst op de richtbank.
[MENTION=11305]Raymond[/MENTION], dank! [MENTION=948]Kees37[/MENTION], de auto is in 2011, nadat de zijschermen en het dak zijn geplaatst, helemaal gericht. Tussendoor meet ik veel in, maar vergeet niet dat de auto erg verkloot is en dat ik dat herstel. Het eerder verprutste deel kan problemen geven. Ach we zien wel. Het wordt beter dan het was.
Keep up the good work Nogmaals: respect hoor!! Ben benieuwd straks naar het eindresultaat. Heb je voor jezelf een datum of zie je het wel wanneer hij klaar is
Ja, maar die schuift en schuift.... Was 2015, maar nu eerder 2017 of 18. Budget beperkt ook, ik heb nog wat meer auto's en nog een project waarover niets te melden is maar wel geld vreet. Als de 323i in de kleur staat moet de 325iA cabrio een fris onderstel, ook zo een 1500 ballen, velgen herstellen richten coaten 500, diff reviseren 500 etc... 2020 kan dus ook haha
Denk dat juist Mike degene is die binnen hun gezin het geld uitgeeft. En misschien wel zakgeld van zijn vrouw krijgt.
Als je dit topic straks uit zou printen heb je een complete beschrijving om een auto te restaureren!! Op dit topic zou meer van dit soort gedetaileerde beschrijvingen mogen van mij!!echt leuk. Mooi wwer Koos! Keep up the work
Maar Koos, schiet het dan echt niet op???” “nee, mannen, ik zit wat te rommelen in het echte roestaureren….” Daar zijn ze weer, oeverloos veel foto’s van 10 vierkante centimeter plaat, waar meer gaten dan blik in zit. Dit keer de hoek linksvoor in detail. Dat is dus deze hoek. Hier is er al een stuk van de Astijl afgepeuterd. En de rest van wat verdwijnen moet. De dorpel is weer in originele staat gebracht. Dat gare deel is de binnendorpel, daar moet een nieuw stuk in. Nieuw, nieuw… ok, ander stuk. We beginnen met het ontleden van een stuk donor. Dat levert dit mooie stuk blik. Daar moet wat aan hersteld worden dus het rotte deel aftekenen en verwijderen De donorplaat erachter en bevestigd met popnagels Vasthechten en passen op de 1 op 1 schaaltekening Aflassen en afwerken. Dit is mijn operatietafel. Daarop ligt een deel van het schutbord, dat voor de “kriksteun” zit, of hoort te zitten. Hier rotten ze ALLEMAAL en de donor ook. Hier te zien met al een stukje herstelplaat. Vervangende delen gemaakt Stukje passen en hechten Gat opvullen, maar daar loopt de ribbel doorheen, dus dat moet ook weer uit een donor En alles gelast. Afwerken komt de volgende keer. Dit kost mooi wat uren, maar ik maak nu alle donormateriaal klaar, dan brullen we het er binnenkort in 1 keer in.
En ik maar denken dat het een "live-feed" was Toch maar even een leken vraag: Hoort een auto van deze leeftijd nou zo te roesten? Of is er eenvoudigweg sprake van een kwestie van "pech" en/of matig onderhoud?