1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uwbuurman met z'n BMW's, Kopzorgen op 148!!

Discussie in 'Mijn auto' gestart door uwbuurman, 12 jan 2010.

  1. #2021 uwbuurman, 28 dec 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2017
    Dan tot slot een prutswerkje, dat nog niet gereed is… Via het forum heb ik van Peter P., de elektronica goeroe, een kastje gekocht met de metertjes voor respectievelijk oliedruk en -temperatuur en een voltmeter. Dee komen in een mooi kastje dat in de middenconsole wordt geplaatst, onder het frame waar de radio en asbak inzitten. Vorig jaar zoiets gekocht, gelijktijdig met die voor de e30 cabrio, en aan de kant gelegd tot ik het ging inbouwen. Nu dus. Maar wat ik even vergeten was, is dat ik een mooi cassettebandjes vak heb, waar ik dus de cassettebandjes in kan opbergen. En met een originele BMW Bavaria cassettespeler is dat ding wel zo periodecorrect, dat die moet blijven. Maar wat dan te doen met de metertjes? En waar passen ze dan wel?

    Een tijdje puzzelen en nadenken leverde het volgende idee. Een type 1 e21 heeft de sigarettenaansteker (in moderne auto’s een accessoirestroomaftakpunt) in het frame rond de kachelbediening. Daardoor zit de asbak in het paneel eronder in het midden, het onderste vak.

    [​IMG]

    Maar bij een type 2, zit die sigarettenaansteker juist naast de asbak, die daarom dus meer naar links zit.

    [​IMG]

    Dus ik dacht, 1 en 1 is 2 (of 3, afhankelijk van wie er in de buurt synergie zit te verkopen) ik pak zo’n frame en ga eens meten en kijken.

    De metertjes in de originele behuizing:

    [​IMG]

    Een proefopstelling gestapeld

    [​IMG]

    2 x gemeten, 1 keer gezaagd:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Een stukje donkerrood plexiglas (met de beschermfolie er nog op). Dat is nu vrij rood op de foto, maar straks ingebouwd, zonder tegenlicht, is het bijna zwart.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De metertjes geschroefd en verlijmd

    [​IMG]

    [​IMG]

    En geplaatst

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hopelijk komende week de middenconsole in elkaar zetten en plaatsen.
     
  2. dank je wel, Marco!!!
     
  3. Top Mike, ga ik bestellen.
     
  4. Leuk idee voor die meters.
     
  5. #2026 uwbuurman, 2 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2017
    Lekker een middag en avond aan de 323i geprutst. Interieur verder opgebouwd, de front speakers ingebouwd, tapijtflapjes daar ingebouwd en weer wat ontdekt. Het tapijtflapje tegen de A stijl heeft in een type 2 een strookje klittenband, maar in een type 1 zit er gewoon een parker door, dwars door de zijkant. Was een gepruts om twee stukken van een verschillend tapijt in een auto waar geen van beide tapijten uitkomen, uit te lijnen en dan ook nog met een bestaand gat in de zijkant.

    Daarnaast de middenconsole in elkaar gezet, samengesteld van 2 consoles, waar ik de beste delen vanaf heb gehaald. Zo kom ik tot een onbeschadigde console, zijpanelen zonder gaten, mijn aangepaste radioframe, de cassettehouder en een nagelnieuw NOS schakelpaneel.

    Maar ik begin de plaatjes vandaag met een dank aan de huissponsor, voor een aangename uitbreiding van de garageuitrusting!! Dank!!!

    [​IMG]

    NOS schakelpaneel

    [​IMG]

    De paneeltjes samengevoegd tot een console

    [​IMG]

    De metertjes passen perfect, vrij van de zijkant, vrij van de radio.

    [​IMG]

    En zo hebben we een console met metertjes. Het plexiglas licht rood op, maar dat komt door de flits van de camera. Irl is het gewoon egaal donker.

    [​IMG]

    De schroefjes en ringetjes die aan de zijkant in de console gaan, waren niet zoals ze horen, het zwarte was er te veel vanaf of zelfs veranderd in bruin. Dus even schuren en twee laagjes matzwarte erop.

    [​IMG]

    En in de auto

    [​IMG]

    Dashboardkastje heb ik ook geïnstalleerd. Het bleek dat ik de kabel van de zaklamp verkeerd had lopen. Dat heb ik even gecorrigeerd en nu zit alles mooi aangesloten zoals het zou moeten.

    [​IMG]

    Tot slot, ik was toch bezig met de spuitbussen, ik heb de handrem ook maar aangepakt. Die was niet mooi genoeg meer.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. Mooi werk weer koos.
     
  7. Mooi opgelost in een bijna OEM oplossing :thumbs:
     
  8. Mooi om te zien hoe er weer stukje bij beetje een (unieke) auto ontstaat.
    Er zullen vast meer exemplaren gerestaureerd worden, maar ik vermoed maar zelden op deze manier.
     
  9. #2031 uwbuurman, 7 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2017
    Dank je wel, Gertjan! Ik ging er dan donderdag maar weer mee verder. Wat spullen uit elkaar gehaald, schoongemaakt en uiteindelijk een emmer vol spul voor de verzinker klaargezet. Van het weekend nog een paar spullen stralen en dan maandag wegbrengen.

    Stuurbekrachtigingspotje:

    [​IMG]

    De stuurbekrachtigingspomp, met kromme poulie. Kijken of we die weer zuiver recht kunnen krijgen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Wat onderdelen verzameld voor stralen en verzinken

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Toen de rembekrachtiger er bij gepakt. Ik heb al een nieuwe hoofdremcilinder liggen, want dit is wel gaar en klaar.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Maar in de rembekrachtiger… de ene kant redelijk netjes

    [​IMG]

    Maar de andere kant, daar zit een soort drap.

    [​IMG]

    Voor de goede orde, anders dan wat de foto's doen vermoeden is de bekrachtigers helemaal hard, alleen wat oppervlakteroest. Dus ik ga m eerst proberen te reinigen. Als dat niet werkt, haal ik een andere.
     
  10. #2032 uwbuurman, 9 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2017
    Vandaag was een goede dag! (alweer 1!) Ik ben vandaag even naar Hamburg gereden om mijn bumpers weer op te halen. Ik was al een tijdje op zoek naar een goede verchromer en heb de beste gevonden! Dat de firma Gebr. Böge in Hamburg. Goed bedrijf met een lange en rijke historie. Ik heb nergens slechte berichten kunnen vinden, afgezien van opmerkingen over de prijs, maar daar wordt bij vermeldt dat kwaliteit van chroom grotendeels wordt bepaald door het geld wat je er voor over hebt.

    Kortom, ik ben half november naar Hamburg gegaan om de spullen te brengen. Ik werd heel fijn ontvangen door een voorman, die me alles heeft laten zien in de werkplaats, met eind- en halffabricaten, per processtap. Dat gaf veel vertrouwen, dus ik liep de bumpers met veel vertrouwen achter. Sneller dan gedacht kreeg ik vorige week het telefoontje dat alles gereed was.

    Vandaag heb ik alles opgehaald, ik was er 1 minuut over 12, wat betekende dat ik een half uur moest wachten voor de pauze was afgelopen. Gaf niks, op het parkeerterrein van de naastgelegen bouwmarkt staat een kraam waar je heerlijke Curryworst mit Pommes kunt kopen. Dat hebben we dus gedaan (m’n vader was mee, gezellig).

    Daarna de spullen opgehaald. Conform afgesproken prijs, dat was me per mail nog bevestigd. Een paar delen bekeken, een willekeurige bumperhoek was super mooi! Later thuis meer bekeken en alles is zo glad als een aal en zo helder als een spiegel. Geen foutjes, alleen maar mooi, glad en strak! Het chrome lijkt van een mooie dikte, het is eerst verkoperd. Eerdere putjes en roestbobbels hebben geen sporen nagelaten. Kortom, heel dik tevreden. Gebr.Böge mag wat mij betreft op de prefered supplier list!

    Het middendeel aan de voorzijde was het lelijkste, daarna het middendeel van de achterbumper. Ter herinnering:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En nu:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Toen ik weer thuis was, was de nieuwe hulpkoppelingscilinder gearriveerd. De vorige kwam en stukken bij me thuis, dus die is terug gegaan.

    [​IMG]

    Tot slot: ik kon ik Duitsland flink doorrijden kruissnelheden van 190, 200 met een Vmax van 220 was vandaag goed te doen. Sneller lukte niet door ander verkeer maar was ook niet nodig. Zag nog net op tijd in een 100 stuk een flitser staan, we reden daar 115, kon die paar tientjes weer in de zak houden. Zoals ik zei: een prima dag!
     
  11. Mooi chromewerk!
     
  12. En niet zo goed gedocumenteerd!
     
  13. dat is wel heel mooi Koos, snap dat je daar echt blij mee bent :thumbs:
     
  14. Dat ziet er heel goed uit Koos
     
  15. Ziet er weer bling bling uit,koos :thumbs:
     
  16. Die rembekrachtiger daarintegen zou ik vervangen :sick:, niet vanwege de roest aan de buitenkant, maar om wat aan de binnenkant zit.
     
  17. Dank!
    [MENTION=551]dutchguy[/MENTION] dank Lars. Ik dacht dat ook te doen. Nieuw niet meer leverbaar. Een rondje flushen en reinigen leverde echter een hele nette binnenkant op. Hij ligt nu te drogen. Daarna ga ik de binnenkant bekijken met de endoscoop. Het membraan is in ieder geval goed. Dank voor t meedenken!
     

Deel Deze Pagina