uurprijs bij een garage??

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door harrysimone, 6 okt 2009.

  1. Tsjaa, dat een dealer een hogere uurloon rekent als een uni-garage is ook
    niet meer van deze tijd, ze denken dat ze meer kennis hebben als een uni-garage,
    maar die garages hebben ook internet en halen daar veel informatie vandaan,
    denk dan aan problemcar.nl, onder het motto "samen staan we sterk" helpen
    ze daar elkaars problemen op te lossen.
    Ook merk sites zoals hier zullen best gelezen worden door garagehouders, en
    geef ze eens ongelijk, de garage waar mijn broertje werkte was daar ook heel
    makkelijk in, was het een probleem die ze niet snel konden vinden, dan gelijk de
    dealer bellen voor info of de auto naar de dealer brengen en dit gewoon
    tegen de klant zeggen, zolang het maar snel genoeg opgelost word is iedereen
    blij.....:mrgreen:
     
  2. Dat ben ik niet met je eens Dexter. Uurtarieven die worden gerekend bij zowel de dealer als bij de universele garage is totaal geen natte vinger werk.
    Een uurtarief is een calculatie dat uiteraard kostendekkend moet werken.
    Bij de dealer werken echter heel wat meer kosten met zich mee dan een universele garage.
    Buiten uurloon, gas, water, licht, belasting, afschrijvingen heeft de dealer ook nog te maken met cursussen monteurs, gebruik van uitlees apparatuur wat schrikbarend duur is, merkrecht en heel hoop andere interne zaken. Dingen waar een specialist geen kosten aan heeft wat weer doorvertaald in een goedkoper uurtarief.
     



  3. Het is toch raar, dat ze verschillende tarieven hebben, voor verschillende dingen.
    Een uur is toch een uur, maakt niet uit waaraan, ijkt mij.

    Ik betaal gelukkig maar 1 tarief bij Veenstra,maakt niet uit,wat ze doen.
    Dat vindt ik wel zo prettig. Weet ik altijd waar ik aan toe ben.

    gr.

    harry
     

  4. DIe kosten die je noemt,heeft een universele garage toch ook, misschien wat minder.Maarligt eraan, hoe groot de garage is, hoeveel er werken enz...
    Dat heeft niks met wat voor soort garage te maken, volgens mij.
    Kan het mis hebben natuurlijk.
     
  5. Ik heb ford nederland een mailtje gestuurd dacht even kijken wat ze zeggen.bij deze dus :cool::cool:



    Elke ford dealer is een zelfstandige ondernemer. Dit houd in dat ieder officiele ford dealer zijn bedrijf zelfstandig en voor eigen risico voert en derhalve zelf verantwoordelijk en aansprakelijk is voor alle handelingen die in zijn bedrijf plaats vinden. Ford nederland BV heeft dan ook geen harde hand in bedrijfsvoering van verschillende officiele ford dealers waardoor iedere officiele Ford dealer zijn eigen arbeidstarief kan bepalen.

    Kan er ook verder niks aan doen helaas. Mischien toch maar eens een andere ford garage gaan zoeken..:mrgreen::mrgreen::mrgreen:
     
  6. Je hebt wel gelijk dat grote universele garage bedrijven een hoog werkplaats niveau hebben. Kwa gereedschappen, kennis, etc etc. Maar ook daar is het uurtarief weer duurder t.o.v. de kleine specialist op de hoek om het zo maar netjes te noemen.
    ALS een universele garage bijv cursuskosten monteurs en kosten uitlees apparatuur heeft zijn die kosten echt schrikbarend veel lager dan bij merkdealers. Merkdealers zijn verplicht hun monteurs op cursus te sturen bij de importeur zelf en ze zijn uiteraard verplicht bepaalde uitlees apparatuur te hebben die is erkend door desbetreffende merk, speciaal gereedschap dat je verplicht moet aanschaffen die exorbitant duur zijn. En ga zo maar door!
    Universele garage's zijn niet verplicht een bepaald merk of school uit te kiezen voor hun personeel. Beredeneer zo maar verder.
    Kwaliteit brengt hoge kosten met zich mee wat een duurder uurtarief met zich meebrengt.

    Om een voorbeeld te geven; Met mijn ST ga ik naar de dealer omdat het een jonge auto is.
    Met mijn BMW van 23 jaar oud ga ik naar de BMW specialist en niet meer naar de dealer. Bij die specialist is het zo vies en smerig en word er "anders" gewerkt. Maar het uurtarief is daardoor wel goedkoper al is de praktische kennis van oude auto's bij dat bedrijf op bijzonder hoog niveau. De kwaliteit van de reparatie's zijn goed maar kan mijn BMW na een bezoek aan de garage weer vet vrij maken.... tsja.....

    @xtremefocus: Niet lullig bedoelt, daar je hebt een mooie standaard bericht gehad van de importeur. Als ik jou was zou ik inderdaad naar een andere dealer gaan. Met 100euro uurtarief vraagt de dealer om of je alsjeblieft weg wilt blijven.
     
  7. heb al contact gehad met een andere dealer. Probleem is dat ik nog 6 maanden bij mijn huidige garage moet blijven i.v.m garantie voorwaarde van mijn nieuwe motor met bak. Dus kan nog niet ergens anders heen anders ben ik straks mijn garantie kwijt als ze er achter komen dat er ergens anders onderhoud aan gepleegd is.
     
  8. Je hebt alleen garantie op de motor en versnellingsbak dus daar zou ik door hun aan laten werken tot de garantie over is. Al durf ik er nog wel een discussie over aan te gaan als je naar een andere officiele Ford dealer gaat. ;)
    (auto word dan onderhouden volgens de Ford norm etc etc etc.)
    Maargoed, om discussies te vermijden snap ik je probleem en keuze daarin wel.

    Buiten de bak en motor ben je gewoon vrij om te gaan en te doen wat je wil. Daar zit toch geen garantie meer op? ;)
     
  9. Gat in de markt voor de Polen...::mrgreen:
     
  10. Duidelijk Chris maar als het om diagnostiseren gaat? De ene monteur zal er handiger/ beter in zijn dan de ander! De tijd loopt door en de euro-meter!
     
  11. Ik kan je er alles over vertellen en zat voorbeelden geven.
    Maar je moet er wel van uit gaan dat een diagnose monteur wel word geacht aan een bepaald niveau te voldoen. Anders dragen ze geen overal met Ford logo.
    Lees: Verplichte cursussen in dit draadje ;)
     

Deel Deze Pagina