1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ultimate 98 & software

Discussie in 'Performance' gestart door jason101, 8 okt 2008.

  1. Heeft iemand ervaring met ultimate 98? Schijnt wel beter te presteren heb ik gehoord. Alleen, heb ik begrepen moet ik het octaangehalte laten aanpassen. Is dit lang werk om dit aan te passen....Misschien kan ik op weg naar mijn werk ff langs de rapid service waar ik terecht kan voor kleine storingen of aanpassingen.....Ook heeft mijn focus waarschijnlijk een software update nodig......Hoeveel werk is dit?
     
  2. Voor zover ik weet hoef je niets te wijzigen hoor.
     
  3. Ik rij regelmatig met Ultimate of Vpower daarvoor pas ik niks aan hoor!

    Mijn auto haalt minimaal 50 tot maximaal 90 kilometer meer uit een tank Vpower of Ultimate afhankelijk van mijn rechtervoet. Plus dat de motor gewoon lekkerder draait. Nu de benzine prijzen weer wat dalen is het ook nog wel te doen.

    Ik heb inmiddels al 3 mooie Ferrari Sleutelhangers :lol:
     
  4. Wat betreft de sofware update? Hij blijft maar te hoge toeren maken.
    2 weken terug gasklepsensor vervangen die niet helemaal top meer was. Dacht dat het nu wel over zou zijn. waarschijnlijk toe aan een update. Als ik hiervoor naar de dealer ga, hoeveel werk hebben ze daarvoor nodig?
     
  5. Je zou er ook voor kunnen kiezen om je motormanagement te resetten. De + kabel even 10 minuten van je accu afkoppelen. Daarna de weer terugplaatsen de auto 5 minuten stationair laten draaien en dan 10 minuten rustige even een blokje om dat gaat de motor zichzelf opnieuw inleren. Dit heb ik gedaan na het aansluiten van een open luchtfilter. Daarna draaide mijn motor een stukje rustiger...
     
  6. Bij mij op het tankklepje word juist aanbevolen bij BP te tanken :lol:
    Zal eens een foto maken :wink:
     


  7. Dat staat er bij mij ook op :D :D
     
  8. Mijn ST is zuiniger op Ultimate dan V-power. Ik kom daarom al tijden niet meer bij de Shell, maar de laatste keer zag ik ook nog dat V-power 95 is en Ultimate 98. Ook ik heb een BP-aanbeveling op mijn tankklepje staan. Ultimate geeft ook meer vermogen :lol: dan "gewone" benzine; stond in een artikel van het Ford-magazine (van Ford Nederland) enige tijd geleden.

    Marco
     
  9. Die BP-aanbeveling, is dat niet gewoon omdat BP 'sponsor' is van het WRC team van :ford: ?

    [​IMG]

    Die van mij rijdt op zowel BP Ultimate als Shell V-Power (diesel) meer kilometers op een tank.
     
  10. ik heb die sticker er ook opzitten 8)
     
  11. Foto wordt niet weergegeven
     
  12. Niet raar natuurlijk dat Ford BP aanbeveelt. Ik zag laatst een een test op TV (van een paar jaar geleden denk ik) waarbij Vpower er beter uitkwam dan Ultimate.
     
  13. Nu wel weer... :lol:
     
  14. ja, thx

    Castrol is dat BP?

    Waar is die foto van da tankdeksel? :lol:
     
  15. Ik heb dus een fase1 en bij mij staat in de tankdeksel alleen dat ik
    loodvrij moet tanken. Niets over BP e.d.
    Misschien bij fase2 en Focus2 dat het er wel staat.
     
  16. Viel mij op dat er in het tankklepje ook '' 95 '' staat en even verderop Super.

    Tank je euro 95 of Super?
     
  17. Dragunov schreef:

    Yep, Castrol behoort inmiddels tot de BP familie.

    Duckmole
     
  18. Ik heb ervaringen met div merken/soorten benzine.
    V-POWER, Ultimate, 95, 98 en 100.
    Kwa zuinigheid heb ik nog niet echt iets gemerkt.
    Dus dat Ultimate zuiniger rijd t.o.v. normaal 95.
    Maar met Ultimate/V-power rijd mijn auto wel soepeler.

    Wel heb ik gemerkt hoe hoger het octaan gehalte des te soepeler mijn auto rijd. Met octaan 100 (uit duitsland) rijd de ST echt veel en veel lekkerder.
    Is ook logisch, de pingelsensor in de motor detecteert de klopvastheid van de brandstof. Dus hoe hoger het octaangehalte des te hoger de klopvastheid en des te beter de verbranding. De pingelsensor regelt dat natuurlijk af met de ECU/Computer.

    Dus met andere woorden, je hoeft bij een Focus niets af te laten stellen als je een andere brandstof gaat tanken. Word electronisch geregeld.
     
  19. Je hoeft helemaal geen software aan te passen. Alles boven octane gehalte 95 is altijd beter voor de motor. Als je onder de 95 gaat heb je pas een probleem.
     
  20. Volgens mij wel, mijn werkgever is leverancier van Slump Oil,
    wij leveren BP, Castrol en Sunoco.
    BP en Castrol komen bij dezelfde fabrikant weg,
    en de cans, drums en vaten hebben dezelfde kleur.
     

Deel Deze Pagina