Wil graag wat meer geluid produceren en om niet in hetzelfde schuitje te komen als met mijn Mk3 ST (WOK gevalletje) moet ik mij nu wat meer oriënteren om een uitlaat te kiezen die iets minder geluid produceert. Volgens mij bestaat een OEM ST uitlaat uit een downpipe met kat, GPF en einddemper tussen de twee eindstukken. Dus geen middendemper/resonator, ik denk dat de GPF de functie hiervan heeft overgenomen en heel veel van het geluid dempt.
Iemand hier die een andere uitlaat heeft gemonteerd en wat zijn de ervaringen? Mijn plan nu is om voorlopig een GPF back Predator uitlaat van Scorpion te monteren. Dit is een systeem zonder einddemper. Klinkt super, en niet te luid als ik de YouTube filmpjes mag geloven. Ik ben echter bang dat als ik later ook de downpipe met sportkat en GPF delete (wel geresoneerd) laat monteren de boel weer te hard wordt, vooral door die GPF delete. Na wat onderzoek op YouTube (niet ideaal, maar wat moet je anders) heb ik het idee dat de einddemper eigenlijk niet zoveel dempt. Dus, kan ook de Scorpion MET einddemper nemen, maar die is wat duurder en zoals gezegd minimaal stiller naar mijn idee.
Iemand misschien alleen een GPF delete gedaan? Wat is het verschil tov OEM?
Black Friday komt eraan, de auto is veel te stil... en dan begint het bij mij te kriebelen
EDIT: Voor de duidelijkheid: Ik zoek absoluut geen stille uitlaat, anders kan ik gewoon de bestaande uitlaat er op laten zitten. Tegen het randje WOK aan eigenlijk, mijn Mk3 ST was over het randje. En een drone op de snelweg vind ik ook niet zo'n probleem. Als ik de
maar niet trigger.
Iemand hier die een andere uitlaat heeft gemonteerd en wat zijn de ervaringen? Mijn plan nu is om voorlopig een GPF back Predator uitlaat van Scorpion te monteren. Dit is een systeem zonder einddemper. Klinkt super, en niet te luid als ik de YouTube filmpjes mag geloven. Ik ben echter bang dat als ik later ook de downpipe met sportkat en GPF delete (wel geresoneerd) laat monteren de boel weer te hard wordt, vooral door die GPF delete. Na wat onderzoek op YouTube (niet ideaal, maar wat moet je anders) heb ik het idee dat de einddemper eigenlijk niet zoveel dempt. Dus, kan ook de Scorpion MET einddemper nemen, maar die is wat duurder en zoals gezegd minimaal stiller naar mijn idee.
Iemand misschien alleen een GPF delete gedaan? Wat is het verschil tov OEM?
Black Friday komt eraan, de auto is veel te stil... en dan begint het bij mij te kriebelen
EDIT: Voor de duidelijkheid: Ik zoek absoluut geen stille uitlaat, anders kan ik gewoon de bestaande uitlaat er op laten zitten. Tegen het randje WOK aan eigenlijk, mijn Mk3 ST was over het randje. En een drone op de snelweg vind ik ook niet zo'n probleem. Als ik de
maar niet trigger.
Laatst bewerkt:

hoop ik 
