1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

type radio ff3.1

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door mauce, 7 okt 2013.

  1. Ik ben me er natuurlijk ter dege van bewust dat er aan andere auto vast ook zat zaken zullen zijn die niet goed of zelfs slecht zijn. Laat dat vooral duidelijk zijn.

    En aan de buitenkant vind ik de focus ook gewoon mooi.

    Maar om enkele zaken te noemen waar IK me over verbaas of erger;
    Het feit dat de ff3 kleiner is dan de 2, uiteraard iets dat ik wist.
    Geen open handgreep in de deuren waar je zoals bij de2 je hand ook in kan laten rusten.zeker als bijrijder.
    Het handschoenen kastje dat extreem naar voren uitsteekt waardoor je niet alleen een opgeropt gevoel van krijgt als je daar zit maar ook daadwerkelijk heel veel ruimte kwijt bent en dat terwijl de ruimte in het kastje super klein is en ook nog eens slecht te bereiken en te zien vanuit de bijrijders positie. Moet je hem eens proberen open te doen als je daar zit.
    Het gemis van opbergvakjes en een fatsoenlinke plek om een telefoon cradle te plaatsen. En je kan allerlei cradels aandragen die passen maar het blijft belachelijk dat ford hier geen rekeningmeegehouden heeft.
    De stuurbediening die je niet fatsoenlijk (lees ergonomisch) kan bedienen. Je kan niet makkelijk met je handen aan het stuur houdend de telefoon of volume k open en dergelijke bedienen. Alles is mogelijk maar gaat niet zomaar. Was bij bv de 2 beter.
    De manier van het sluiten van de deuren door het aanraken van de handgreep, pfff hoe verzin je het. Kijk alleen even bij Renault een merk waar ik normaal gesproken niet eens over na wil denken.

    En dan de radio, de manier hoe de menu zijn neer gezet is slecht, on overzichtelijk.
    Het navigeren tussen de menu's is moeilijk, als je op de usb luisterd en terug wil 1 stap in hoe je er gekomen bent kan niet.
    Moet je weer van vooraf beginnen.
    De navigatie zelf. Donkere kleuren zodat je moeilijk onderscheid ziet in diverze wegen en bv water en bossen. Ik dacht werkelijk dat ie op nachtstand stond.
    Niet alle info op het scherm zodat je moet schakelen in weergave, als je rechtsboven in de pijl ziet met een aanwijzing zie je niet meer je aankomst tijd.
    Ben je aan het bellen en ga je parkeren hoor je geen telefoon meer.
    En ik kan nog wel even door gaan, hoe raar ook maar ik heb liever de fx.

    Ik heb een lease auto dus weg doen ( wat ook weer niet hoeft) is geen optie en extrageld uitgeven vind ik ook zonde.
    Wat me het meest steekt is dat een merk als ford dit soort zaken t.o.v. de concurrentie zo slecht regeld.
    Ik vind dat de ontwerpers nietgenoeg naar de gebruiker heeft gekeken.
    Ik weet niet of een van jullie connecties heeft bij ford maar ik wil hetvolgende interieur wel ontwerpen. ;-))))
     
  2. #22 Kees37, 20 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2013
    Toevallig gisteren in een Audi Q5 gereden en deze heeft precies hetzelfde systeem als de :focus3: Een sensor aan de voorkant van de handgreep om hem te sluiten en om te openen gewoon je hand achter de greep doen.
    Dus dit systeem word niet alleen door Ford gebruikt maar ook bijv. door Audi, waarbij de Q5 in een beduidend hogere prijsklasse ligt.

    Over de toegankelijkheid van het dashboardkasje ben ik met je eens, maar dit heeft te maken met de vormgeving van het interieur, en dat vind je mooi of niet. (over smaak valt niet te twisten)

    Over de kleuren van van de navigatie kan ik niets zeggen omdat ik die niet heb. Heb er bewust voor gekozen!!!! om die niet te nemen omdat ik een TomTom een betere navigatie vind.

    Persoonlijk heb ik geen problemen met de knoppen op het stuur. Heb ook altijd het idee dat wanneer mensen daarop kritiek hebben zich veel te veel hebben laten leiden door de opmerkingen in diverse autobladen.

    Het plaatsen van welke cradle dan ook vond ik de :focus2: ook niet echt fraai. Heb in de :focus2: toen der tijd de houder van de TomTom links voorin gemaakt.
    Heb nu trouwens de houder van Brodit in de :focus3: aan de A-stijl bevestigd maar om nou te zeggen dat dat fraai is: nee. Maar ja keuzes, keuzes .....
    Dus om daar nou met de beschuldigende vinger naar Ford te wijzen vind ik wat overdreven. Het is niet zo dat Ford zijn dashboard zo moet ontwikkelen dat de houder van een third party er op fraaie manier geplaatst kan worden. Ford heeft nl. zijn eigen oplossingen voor een navigatie.

    Alles wat ik hierboven heb geschreven is mijn mening en daaruit kunnen geen rechten worden ontleend
     
  3. Één vraag: Wáárom heb je uberhaubt Wél gekozen voor de focus???

    Zoals je alles schrijft parkeer je hem liever om een boom. Alleen de buitenkant kan je bekoren... Het lijkt zoals je schrijft dat je deze auto toebedeeld hebt gekregen van je werkgever en hier op het forum je ei kwijt wilt.

    IK reed een focus, en de radio beviel mij perfect, ik had er een infinity baslink II aan hangen en klonk echt niet veel minder dan bijvoorbeeld de Cmax van mijn broer met Sony radio en 9 speakers.

    IK ben dus wel erg benieuwd naar wat je heeft doen bewegen een focus uit te kiezen, zelfs na een proefrit?
     
  4. @kees 37:
    Dat audi er ook voor kiest maakt het nog geen goed sysyteem.
    Je kan binnen het ontwerp thema van de Focus echt wel een andere betere oplossing verzinnen voor het kastje. Dat kan ik zelfs.
    En ben het eens dat ford geen oplossing moet verzinnen voor een third party navi maar had het over een telefoon cradle. Plaats.

    @vertegenwoordigerjohan;
    Ik wilde financieel gezien een 14% auto, op het moment van kiezen was het of een megane of een focus station.
    Daarbij reed ik naar tevredenheid de vorige focus, alhoewel ik er qua motor heel veel problemen mee heb gehad. Maar altijd heel goed geholpen door mijn garage waar ik een heel goeie band mee heb. Deze op de hoek zit. En waar ik gebruik van de garage mag maken voor prive doeleinde.
    En ik niet de problemen heb gezien die ik nu na 12.000km wel merk.
    Kijk de problemen zijn natuurlijk niet onoverkomelijk en misschien komt het zo over maar ga m zeker nieg tegen een boom zetten.

    Ik verbaas me er gewoon over dat een merk als ford dit niet beter doet. In mijn ogen is er gewoon niet genoeg rekening gehouden met de gebruiker en alleen naar ontwerp gekeken. Dat is juist in dit segment ronduit dom.
    Je moet een auto van binnenuit naar buiten ontwerpen en dat is hier duidelijk niet gebeurt.

    Let wel is alleen een mening, de mijne....
     
  5. Goed lezen [MENTION=1336]mauce[/MENTION].
    Staat er misschien niet helemaal duidelijk ivm het voorbeeld van mij zelf, maar ik bedoelde er een telefoon/navigatiehouder mee.

    Jij vind het keyless entry systeem niks, maar ik denk als het echt niks is dan zal het ook wel niet door andere merken (lees bijv Audi)worden gebruikt
     
  6. Noem mij nou eens een auto in dezelfde prijsklasse als de Focus waarbij het plaatsen van een telefoonhouder (bijv een autospecifieke Brodithouder) geen afbreuk doet aan de vormgeving en uitstraling van het interieur.

    Ben nog steeds van mening dat, welke autobouwer dan ook, rekening moet houden van de plaats van een third party telefoon/navi houder.
     
  7. Eh "goed lezen" en "het staat er misschien niet helemaal duidelijk".....?

    Nee zonder gekheid,
    welke auto ook het zelfde systeem gebruikt IK vind het k.t.
    Die van (komt ie weer) de megane vind IK beter.

    En ik weet echt niet welke andere auto wel rekening houdt met een plek voor je telefoon ik ken zeker niet alle auto's. Als geeneen het heeft zijn ze allemaal fout bezig.

    Persoonlijk ben ik van mening dat een ontwerper geen rekening hoeft te houden met een navi cradle omdat je die meestal als standaardl kan bestellen in een auto. Maar wel met een telefoon, en uiteraard kan je dan een navi plaatsen op de plek waar er ruimte is voor je telefoon.
     
  8. #28 Kees37, 20 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2013
    Waarom voor een telefoon wel dan?
    Zodat je telefoon zichtbaar is zodat je onderweg kan telefoneren/facebooken/twitteren????
     
  9. Maar waarom zou je een telefoon cradle willen hebben als je de telefoon gewoon in je zak kunt houden en via bluetooth verbonden bent? Ik kan gewoon door de contacten bladeren mbv de knoppen op het stuur, zie het nut van een cradle niet echt.

    En als er ruimte voor een cradle gereserveerd zou worden ziet het er voor de mensen die geen cradle nodig hebben niet uit, of is het een plek voor 1 type cradle en is dat weer niet goed omdat men die niet mooi / bruikbaar vindt.

    Ik denk dat je dat toch nooit goed kunt doen, je kunt niet designen om voor alle cradles het te laten passen en het er zonder cradle toch mooi uit te laten zien.
     
  10. Om je telefoon op te laden zonder losse draadjes bijvoorbeeld, om filemeister te kunnen gebruiken er zijn meerder redenen om dat te willen.

    Je hoeft als ontwerper niet een cradle te ontwerpen maar alleen een plek waar de telefoon dmv welke houder dan ook geplaatst kan worden zonder iets anders in de weg te zitten. Als je als designer dat doetkan dat makkelijk zonder af te doen aan het ontwerp van je dash.
    Ook zo dat als je geen cradle plaatst je er niets van ziet.
     
  11. Een telefoon in een cradle vind ik onzin als je navi in de auto hebt. Ik heb een brodit houder in de armsteun gemaakt en deze verbonden met de Y kabel, zodat mij Iphone wordt geladen. Als laden niet nodig is, zit de telefoon in mijn zak en gaat telefoneren (via Voice) en Spotivy via bluetooth. Dit werkt vlekkeloos.
     

Deel Deze Pagina