turboslang eraf...

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door willem m, 4 jan 2009.

  1. goedeavond

    vanmiddag reed ik ook even rond,en oppeens hoorde ik een knal en was de kracht van mijn auto.ik stoppen/motorkap open,en zag dat de leiding aan de bestuurdersslang van de turbo was geschoten.ik die terug erop steken en vast zetten.
    maar kan dit schade meegebracht hebben.ik heb denk ik 50 meter gereden zonder die slang er op
    de oorzaak was waarschijnlijk dat die spanband niet hard genoeg was aangespannen+ dat ik de boel met silicone spray had ingevet dit weekend.nu blijft ie gewoon goed zitten
     
  2. ik denk persoonlijk dat dit niet heel veel schade kan aanrichten, je hebt immers maar 50 meter 'doorgereden'.
    de turbo zorgt er aleen voor dat er een mengsel van benzine/lucht de motor in geblazen word, en dat deze ook weer afgevoerd word door een vacuüm.
    als dit dus niet meer onder druk staat gaat het inderdaad ten kosten van de prestaties.

    als er niks kapot is aan de slang zodat er niet iets in het inlaat traject is gekomen zou ik gewoon lekker doorijden.

    hou wel in de gaten of de slang ook vast blijft zitten door af en toe even te kijken.
    als hij namelijk wel kapot is of teveel gesmeerd moet je er wat aan doen.

    succes!
     
  3. Schade heb je er vast niet van, dat bestaat bijna niet.

    Wel is van belang dat de slang verder ok is. En het zou kunnen dat je turbo te veel druk leverde dat daardoor je slang losschoot. In dat geval is er iets anders aan de hand.
     
  4. Dan was de motor vrijwel zeker in de noodloop gegaan.
     
  5. Wie zegt dat dat niet zo was dan? TS heeft een raar reagerende auto, stopt, zet de auto uit en maakt de slang weer vast. Daarna start hij de auto weer. De computer heeft dus kunnen resetten. als het probleem dan weg is of minder is dan slaat 'ie niet weer ibn de noodloop.

    De storing kan zelfs uit het systeem zijn, zodat je het niet eens hoeft te zien bij het uitlezen.
     
  6. Oke misschien is dat zo. Ik heb alleen in het begin veel vacuüm druk problemen gehad met mijn auto. Dit gaf storingen die niet na een restart er uit waren. Bij mij gaf die bij een bepaald toerental overdruk (nooit slang door afgeschoten). Dus daarom dacht ik daar aan, als de motor zijn werk doet zou de druk nooit zo hoog mogen oplopen dat de slang eraf vliegt, dus is de slang waarschijnlijk niet goed gemonteerd geweest.
     
  7. Heb dit ook met mijn diesel gehad en hier nog 200 km mee gereden, kan dus geen kwaad.
     

Deel Deze Pagina