1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Turbo Timer

Discussie in 'Performance' gestart door richard ST, 10 dec 2007.

  1. Ik was vanplan om een turbo timer op mijn focus St te laaten zetten,
    is dit verstandig!
    en zo ja waar kan ik hem het besten laaten plaatsen dan?

    alvast bedankt voor de tips :wink:

    grtz richard
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. [​IMG]
    Wat is hier het voordeel van als ik vragen mag???
    STevie :oops:
     
  3. Als ik het me goed herinner zijn ze verboden in NL. Als je de laatste 3km van je rit de turbo amper gebruikt dan kan je aankomen en de motor uitzetten zonder nadeel voor je turbo. Een ttimer zorgt ervoor dat je turbo blijft draaien als je je auto uitzet zodat het kan afkoelen.
     
  4. nog een [​IMG]
    Waarom zijn ze dan verboden??
     
  5. ik wist ook niet dat deze verboden zijn :?
    de voordeel hier van is dat de levensduur van je turbo langer is :D
    meestal let ik er wel op dat ik de turbo de laatste paar klm niet gebruik,maar soms wil je het wel eens vergeten :wink:

    grt richard
     
  6. Mijn dealer heeft mij verteld dat ik daar helemaal niet op hoef te letten. Ik heb daar specifiek naar gevraagd. Maar goed, ze kunnen mij op dat gebied veel wijs maken :wink:
     
  7. Brandgevaar.

    @Ruud, jij bent als klant een melkkoe voor je dealer he... Olie die stilstaat in een gloeiendhete turbo gaat heeeel heet worden.
     
  8. dus kan ik het beter maar niet doen,zoals ik dat allemaal aanhoor.
     
  9. Helaas zijn veel dealers niet erg kundig op hun gebied.
     
  10. Bij normaal gebruik kun je de motor meteen uitzetten en heeft zo'n turbo timer geen zin. Als je vanaf de snelweg geblazen komt dan kun je het beter niet doen. Vroeger hadden de turbo's geen enkele vorm van koeling tegenwoordig is dat wel anders.
     
  11. Tja, ze zeggen het zelf en ik heb toch 5 jaar garantie :roll: Maar goed, op het laatste stukje naar mijn huis toe kan ik toch niet blazen dus het zal allemaal wel loslopen.
     
  12. het is toch verstandig om de motor ongeveer 30 sec. stationair te laten draaien en dan uit te zetten.
    dit i.v.m het afkoelen van de turbo en de rpm van de turbo naar beneden te halen.
    als je gelijk je motor uitzet dan draait de turbo eigenlijk zonder oliedruk en dat vinden ze niet fijn.
     

Deel Deze Pagina