Turbo compressor slang

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door moeroen, 6 jun 2018.

  1. hallo ik heb vandaag mijn roet filter vervangen,nu heb ik alles aan gesloten en tijden het weg rijden hoor ik een knal net of er een ballon ploft.
    ik hoor meteen een fluitend geluid als ik gas geef dan heeft de motor geen power meer.
    thuis gekomen kijk ik naar de Turbo compressor slang en deze is gescheurd onder de jubilee/of hoseclip,
    hierdoor zuigt hij lucht dus niet door het luchtfilter aan denk ik,Kan dit het problemen veroorzaken .
    (komt hier dan zoveel druk op te staan dan)
    de motor uit gelezen en er stond alleen maar de code in dat hij niet meer kan regenereren.
    maar dat moet wel verholpen zijn na een rondje afsluit dijk denik ik
     
  2. die knal is idd van de slang, gek dat dit net gebeurt nadat je roetfilter vervangen hebt.
    regeneren zal pas weer lukken als de slang vervangen is.

    De grote vraag is eigenlijk waarom is de slang kapot gegaan. Als dit door te hoge druk komt kan het zijn dat er iets klem zit of niet goed.
    verder heb je de roetfitler interval gereset, zodat de computer weet dat deze nieuw is.

    op de slang komt ongeveer 1-1.5bar druk te staan boven de atmosferische druk.
    door de vacuum aansturing dicht te zetten zal deze druk geregeld worden. zit deze klem zal er geen buitenlucht naar de klep gaan en dus zal hij druk blijven opleveren. echter je zou dan ook storing krijgen van te hoge turbo druk.
    slang gaat wel eens, zonder enig rede, vaker kapot is dus niet iets uniek.
     
  3. Bedankt voor de uitleg
    De slang heb ik nu besteld.
    De oude Was al een paar keer los gehaald
    En weer aan gedraaid daardoor zal het rubber wel zijn gaan scheuren.
    Mijn auto is een 1.6 tdci uit 2008 een mooie station titanium uitvoering
    Ben er erg tevreden mee.
    Maar hij geeft geen enkel fout melding lampje op het dashboard
    En voor dat regeneteren zal ik even langs de dealer moeten denk ik om de code te laten verwijderen
     
  4. zou ook nog aan je regeneratievloeistofkunnen liggen (Eolsys)
    heb je die ook vv? en dan natuurlijk in de computer aangeven dat alles is vv.
     

Deel Deze Pagina