1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 305pk Tuning Focus RS 2

Discussie in 'Performance' gestart door JeffreyP, 5 dec 2015.


  1. Beste mensen,

    Ik wil jullie graag even op de hoogte brengen van mijn ervaringen met de tuning van mijn Ford Focus RS uit 2009.

    Ik ben na veelvuldig contact met de bedrijven Fasttech en BR-Performance, toch voor de keuze van Fasttech gegaan...

    Helaas, kan ik nu zeggen...

    Ik heb mijn Ford Focus RS daar gebracht voor een tuning op maat, i.c.m. behoorlijk wat hardware.
    (Intercooler, inlaat, complete uitlaat met sportkat, versterkte brandstofpomp, grotere injectoren, luchtfilter).

    Ik heb de auto bij hun gebracht en zij hebben een week de tijd gekregen voor de tuning. Volgens hen was dit allemaal goed gegaan en ik heb hem opgehaald.
    Daar heb ik in de buurt even gereden en het resultaat was er zeker. Bruut vermogen extra!

    Op de (lange) weg terug merkte ik wel dat de auto enorm zenuwachtig was op de snelweg. Je kon heel moeilijk het gas stabiel houden.
    In de komende dagen erna merkte ik ook dat de auto inhield bij het toerengebied van 3.000 tot 4.000 toeren en dan knalde hij er weer in.
    Hier heb ik over gebeld en ik kon snel terug en dan zou het verholpen worden.

    Nadat ik voor de tweede keer de auto terug had. Waren de problemen weer niet opgelost. Na een paar dagen rijden, zelfde problemen.

    Als tegemoetkoming, steldde zij voor dat zij de auto bij mij kwamen ophalen. Dit is dus voor de derde keer dat de auto naar hun terug moest.
    (Utrecht - Haaksbergen = 1,5 uur rijden)

    Hij zou nu helemaal goed zijn! En ik moet zeggen, hij reed een stuk beter.
    Je merkte nog steeds dat bij 3.000 toeren de auto een probleemgebied had (liep niet vloeiend), maar was al een stuk beter.
    Mijn verwachtingspatroon was al behoorlijk bijgesteld, aangezien ik aan de auto zelf ging twijfelen... (kom zelf uit een VW Golf GTI Edition 30 met 350 pk, perfect door JD engineering getuned).
    Helaas had de auto op de snelweg nog steeds dat irritante zenuwachtige gedrag. M.a.w. niet het gewenste resultaat.

    Daarnaast kwam er een volgend probleem bij, dat ik na 4.000 toeren mijn totale turbodruk kwijtraakte...

    Ik heb toen een second opinion gevraagd bij BR-Performance.

    Na 1 run op de bank zagen ze direct het probleem qua turbodruk. Een luchtinlaat slang was origineel gehouden en deze had sowieso vervangen moeten worden met de mate van nieuwe tuning.
    Deze slang die zoog nu helemaal vacuum, wat dit verlies veroorzaakte.
    Na deze vervangen te hebben, reed de auto al een stuk beter, maar verre van goed volgens hen.
    Ook waren de connectors van de computer gebroken en hier heeft Fasttech niets van gezegd.

    Ik heb dus een nieuwe afspraak gemaakt bij BR-Performance, voor nieuwe tuning op maat.

    Fasttech heb ik gevraagd mijn geld voor het tunen te retourneren. Ik zou EUR 750,00 terugkrijgen (ik heb in totaal ongeveer EUR 6.500 bij ze betaald) als ik zelf nogmaals de auto zou komen brengen, want zij wilde de auto dan wel weer origineel maken. M.a.w. weer 1,5 uur rijden heen en brandstofkosten... Ze hebben wel op mijn verzoek de connectoren vervangen.

    Ik heb afgelopen zaterdag mijn auto bij BR-Performance opgehaald en hij is nu FANTASTISCH! Hij rijdt gewoon super, met een opbouw zoals een auto moet hebben. Mijn vertrouwen in de RS is gelijk hersteld.
    Wat een wagen! Hij heeft nu 384 pk en 610 nm koppel en wat een lekkere vermogenskromme... Bij deze nogmaals mijn complimenten voor alle heren van BR-Performance!

    Ik kan nu met recht zeggen, dat Fasttech hele aardige en welwillende jongens zijn, maar echte kwaliteitstuning leveren ze absoluut niet. Hier heb ik JD-engineering ook inmiddels van op de hoogte gebracht.
    Zij zullen deze heren ook niet meer aanbevelen, want dit had mij een hoop tijd en geld kunnen schelen.
     
  2. En wat betreft de hardpipe kit;

    Deze alu gebogen buis (63mm) vervangt de stalen gebogen buis (50mm) die van de IC naar turbo loopt. Ook vervalt de kleine restrictie tussen de koude kant vd IC naar onderkant gasklephoud. Verder nog wat siliconen slangen die een grotere doorlaat hebben dan origineel.

    Alles uiteraard hard gepijpt!
     
  3. man man wat een verhaal zeg, daar wordt je niet vrolijk van :nocheer:

    gelukkig hebben de heren van BR performance de :rs: weer in ere hersteld.
    en nu genieten ervan Jeffrey :rock:
     
  4. Mooi dat het uiteindelijk toch goed gekomen is. Zo zie je maar weer, goed tunen is een vak.
    En nu maar gumm....uhh genieten.
     
  5. Gaat dat bericht niet over diegene op fordclub.be?
     
  6. Jep :)
     
  7. #28 Johoo_NL, 29 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jan 2016
    Heb jij 6.500 euro bij Fasttech betaald? Mag ik weten wat die kosten zijn?

    EDIT: Oké, ik zie dat het over iemand anders gaat. Maar mijn vraag blijft wel staan.
     
  8. Dit is dat bericht uit de link Gerard.

    Mijn ervaring met Fasttech en Volkswagen Golf GTI ED30 is prima. De 2.0 TFSI motoren tunen ze bijna elke dag. Blijkbaar is een FRS een ander verhaal waar ze blijkbaar iets moeite mee hebben. Als er na de tuning iets niet goed is achteraf kost me dat gelijk 5 uur reistijd en een tank benzine.
     
  9. Helaaas ben ik enorm gaan twijfelen aan hun specialiteiten wat betreft het tunen van RS'en. Ik ben nu opzoek naar een andere tuner die mij hopelijk verder kan helpen. Ik verwacht dat het kleine beetje extra vermogen er over een paar maandjes wordt bij "geschreven"
     
  10. Hij benoemd zijn uitgaven in de tekst. (IC, uitlaat, inlaat, injectoren, brandstofpomp, tuning etc...)
     
  11. Ik snapte er al niets van, omdat je al die spullen zelf nog aan het kopen bent..

    Maargoed. Waarom dan niet naar BR-Performance?

    Hoewel over Fasttech ook goede verhalen circuleren hier op het forum. (Dutchguy, KugaRS)
     
  12. dat had ik ff gemist dus :weird:

    hoop dat jij dan gelijk wel een goede tuner treft.
     
  13. Voor veel minder kun je in België ook bij Mountune (MR375, goed voor 380-395 pk) terecht. In mijn ogen de beste optie.
    Die kennen de RS als geen ander.
     
  14. Ik ben een beetje "geschrokken" van dit verhaal. Ik wil alles 110% hebben en niet voor een klein foutje een eind te hoeven rijden. Wil niet zeggen dat ik hun (Fasttech) meteen af ga kraken, maar als het ergens misschien beter kan waarom zou ik daar niet naartoe gaan dan..

    Fasttech is voor mij 3 uur rijden. BR-P een klein uurtje. En mocht het telefoontje niet bevallen wat ik ga plegen volgende week dat proberen we het gewoon bij Verhoeven/Mosselman bijvoorbeeld. (En dat is ook 3 uur rijden:schater:)
     
  15. Dacht dat Mountune alleen in UK zat??
     
  16. Mountune heeft in België een paar PRO dealers zitten. Overigens kun je daarvoor ook in Duitsland terecht als dat dichterbij is.
     
  17. Ach, je vergeet te vertellen dat je bovenstaand verhaal voorgelegd hebt en dat je een duidelijke uitleg gehad hebt. Ja, er is wat misgegaan met die aanzuigbuis. Nee, dat had absoluut niet mogen gebeuren. Waar gewerkt word, worden eens fouten gemaakt, ook domme. En zoals je zelf al schreef zijn de kosten van de tune terugbetaald. De materialen en de montage uren van die materialen niet. Daarmee is het met de klant opgelost.
    Ik moet het eerste garagebedrijf dan meer dan 5 jaar bestaat en nog nooit één keer vergeten is een wiel vast te zetten of na te trekken nog tegenkomen, ga je daar ook nooit meer heen ?

    Het lijkt er bijna op dat je er een sport van maakt om dezelfde vragen bij zoveel mogelijk partijen te stellen (publiek, PB, Bedrijven) en daarna de antwoorden dan naast je neer te leggen. Of dat nou is omdat je niet begrijpt wat gezegd word of pure eigenwijzigheid, dat durf ik niet te zeggen. Je zal in ieder geval nog een hele klus krijgen om van alle bedrijven de negatieve ervaringen boven te krijgen, inclusief wederhoor.

    En dan het doorjanken over een paar kilometer sturen... Dat begrijp ik niet.
    Heb je een hekel aan autorijden ? :schater:

    Het zou mij niet verbazen dat een jaar na het gereedkomen van de "Kijk mij, ik heb de snelste RS met tuning van X en webshop inventaris van Y ", het monster te koop staat. Bezit van de saek is vaek einde van het vermaeck .
     
  18. Ik kan je van bijna iedere tuner in Nederland en ook diverse Engelse (oa superchips en dreamscience) wel horrorverhalen vertellen.
    Het belangrijkste is altijd hoe het opgelost wordt , linksom of rechtsom ... Daar zitten de grootste verschillen.
     
  19. Persoonlijk denk ik dat je met dat soort relatieve standaard upgrades ook best een standaard map kan plaatsen. Tenzij je hele specifieke wensen hebt maar een Mountune, Dreamscience of Bluefin dekt al 90% van de gevallen.
     

Deel Deze Pagina