1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trilling in stuur

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door roever, 23 jan 2013.

  1. Ik ben sinds kort in het bezit van een Rally Edition met een trilling in het stuur. Bij aankoop zaten de originele 17 inch wielen er onder, en na aanschaf bleek het stuur boven de 120 licht te trillen.

    Na wat onderzoek bleek een van de voorvelgen een behoorlijke slag te hebben (was al voor aankoop). Ik dacht dat de trilling daardoor veroorzaakt werd. Ik ga binnenkort terug naar de dealer die de auto geleverd heeft om de velg te laten repareren en voor wat andere kleine problemen (heb bovag garantie). Inmiddels staat de auto op stalen winter wielen en viel op dat de trilling er nog steeds is.

    Het kan natuurlijk zijn dat mijn winter wielen ook niet helemaal goed gebalanceerd zijn, maar dat zou erg toevallig zijn (nog geen tijd gehad om te laten controleren). Ik vrees dat er mogelijk meer schade is ontstaan bij de klap waarbij de velg krom is geraakt.

    Heeft er iemand goede ideeën wat er mogelijk nog meer kapot kan gaan bij het stuk rijden van een velg dat een trilling kan veroorzaken? Bijvoorbeeld een aandrijfas die een tik heeft gehad? Dan kan ik de dealer meteen vragen om dat even goed uit te zoeken.
     
  2. Lopen de wielen nog wel allemaal vrij? Ik had ook last van een trilling in het stuur en dat bleek een remklauw te zijn die iets bleef hangen.
     
  3. Gaat ie wel rechtdoor als je het stuur iets loslaat ? Mischien de uitlijning laten controleren ivm de schade aan je velg de stuur inrichting iets verbogen zijn,zeker als je niet weet met welke snelheid dat is gebeurd
     
  4. Net even gekeken, maar de remmen lopen allemaal vrij. De uitlijning controleren is inderdaad een goed idee, hij loopt redelijk recht maar voor mijn gevoel met een minimale afwijking naar rechts. Dat zou het trillen echter niet kunnen veroorzaken, toch?
     
  5. Als je linker of rechter wiel iets naar binnen staat mischien is er wat verborgen in je stuurinrichting ,hoeft niet kan wel. Meestal weet de dealer ,t wel te vinden.
     
  6. Hij staat nu bij de verkoper, eens kijken of ze het kunnen fixen. Ik zal wel even laten weten wat het resultaat is.
     
  7. hopelijk lossen ze het snel op voor je!
     
  8. Heb zelf eens een tik op een lm-velg van mijn ex-Seat Inca, velg was nog recht
    echter de as was krom, en had ook nog de versnellingsbak iets ontzet.
    Met uiteindelijk 4 nieuwe assen en wielnaven enz....hebben ze het maar opgegeven
    hij bleef bij mij trillen, maar was er gevoelig voor bij een te lage bandenspanning
     

Deel Deze Pagina