1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trillend stuur bij 100 - 120 km/h

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door tinovandam, 8 jun 2014.

  1. Als het prijsverschil klein is zou ik ook voor de nieuwe draagarmen gaan.

    Je voelt wel dat je een "nieuwere" wagen hebt.

    Ik hoop wel voor jou dat je ze niet voor niets vervangt...
     
  2. Wederom geweest. Aandrijfassen vervangen. Achterste rubbers draagarmen vervangen.
    Probleem is minder. Maar nog steeds niet helemaal weg. Rond de 100km per uur nog steeds een trilling. Eerlijk gezegd heb ik ook geen ideeën meer nu.
    Misschien eventueel achter nog iets te bedenken?......
     
  3. Waarom niet de complete draagarmen vervangen? Nu heb je nog een voorste rubber en wellicht een fusee die slecht zijn....
     
  4. Banden spanning spelen?

    Ik had mijn 19" harder gezet en gevolg was dat trillen minder was....
    In mijn ogen niet logisch in eerste instantie....
     
  5. Misschien dat bij een band met hoogte slag druk meespeelt ? Ik heb het ook nog steeds tussen 80 en 100 de garage kon niks vinden en zei rij maar door tot er iets echt kapot gaat of duidelijker word.

    Honderden euro's uitgeven en dan nog geen resultaat vind ik echt iets voor garagebedrijven. Gelukkig hoef ik daar niet heen als ik me been breek ?
     
  6. Een gebroken been is vergelijkbaar met een gebroken draagarm, die vinden ze in de garage ook zonder al te veel moeite:P
     
  7. Ja idd slecht voorbeeld maar ik mis de " vakidioten" in de garagewereld.
     
  8. De fusee moesten goed zijn. Geen speling geconstateerd. De voorste rubbers is geen enkele speling op. Baal er wel enigszins van. M'n oude focus ging altijd als een streep over de weg. Compleet stil in het stuur. Het is allemaal wel iets beter geworden maar de irritatie blijft. Blijkbaar is deze versie (station) Focus erg gevoelig voor speling. Ergens moet er iets niet goed zitten. De garage weet het ook niet meer.
    Ik zat zelf nog te denken ergens laten balanceren onder de auto zelf. Iemand hier nog ideeën over?
     
  9. [MENTION=6697]Charly[/MENTION]: Als de auto meer dan 150k km heeft gereden dan wordt het ook tijd om de schokbrekers eens te vervangen.
     
  10. [MENTION=14653]nctnico[/MENTION] : Hij heeft er inderdaad meer als 150k opzitten. Zal dit nog eens opperen.

    Thanks.
     
  11. #71 nctnico, 7 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mrt 2015
    Ook al zit het daar misschien toch niet in, de wegligging wordt met nieuwe schokbrekers zowieso merkbaar beter; geen weggegooid geld dus.
     
  12. De mijne zit pas op 63K
     
  13. Ik heb er nooit veel werk van gemaakt. Bij mij doet het zich niet voor met winterbanden of wanneer de auto zwaar beladen is (minder gewicht op de voorwielen?). Is nooit erger geworden dus ik geloof het wel.
     
  14. Ik gok toch op een lichte slag In de velg én/of herbalanceren band(en)
     
  15. Ik had laatst een veerpootlager kapot/veel speling op zitten. Die viel uit elkaar toen hij losgemaakt werd. Dat heeft een groot gedeelte van de trilling opgelost, maar het uiteindelijke probleem bleek toch een velg te zijn met een heel klein deukje.
     
  16. Zat dat deukje in 1 van de velgen die je bij mij had opgehaald?
     
  17. Nee in de originele velg. Die van jou hebben het probleem juist opgelost :thumbs:
     
  18. on-rondheid ... steeds weer. De ene keer de velg, de andere keer de band.
    Daar kan niemand tegenaan balanceren
     
  19. Blijft irritant en heb geen stalen velgen met banden liggen om te checken of het dan over is.
     
  20. Hebben ze bij je garage ook geen andere set liggen om te proberen?
     

Deel Deze Pagina