1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trillen links voor

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door detonate, 16 feb 2009.

  1. ik heb in het topic 'trillen bij optrekken' gereageerd maar open toch zelf maar een topic om een compleet beeld te geven.

    even de situatie:
    aantal weken geleden heb ik zelf geprobeerd mijn auto te verlagen met een koni 1130 sport set.
    de voorkant heb ik hierbij zelf verlaagd, de achterkant daarintegen is door de ford-dealer gedaan omdat er wat complicaties optraden.
    bij die reparatie is de auto ook gelijk uitgelijnd.
    het probleem is dat ik na het plaatsen van de voorste veerpoten last heb van een tril in de voorkant, deze kwam al aan het licht na de korte rit voor de reparatie bij de ford garage.
    na die reparatie werd mij ook verteld dat er een tril voelbaar was en dit vooral bij een boch naar rechts.

    nu ik zelf de auto goed heb aangevoeld waar en waneer deze nou precies trilt ben ik tot de volgende conclusie gekomen.
    de auto tril tussen de 40-60 km/h en bij het optrekken voornamelijk links voor, bij die snelheid een bocht naar rechts heeft het grootste effect op het trillen, een bocht naar links daarintegen is geen probleem en is het geheel trillingsvrij.
    op de snelweg vanaf de 100 is het trillen bij constant gas niet echt aanwezig, maar als je accelereert is het wel weer aanwezig maar is de 'frequentie' een stukje hoger.

    ik weet niet precies wat dit kan zijn, in het andere topic werd verteld dat het delen van de aandrijflijn kunnen zijn.
    ik vind het ook appart dat het vooral bij een bocht naar rechts waarneembaar is, maar bij een bocht naar links totaal niet.
    zou mischien toch de uitlijning niet goed gegaan zijn, mede doordat ik er vandaag achter ben gekomen dat een contra moer op de stuurstang niet vastgedraaid was.
    dit zou toch niet mogen gebeuren na het uitlijnen, mede doordat die de gehele uitlijning weer kan verstoren, garantie ??
     
  2. heb je bij de voorpoten wel alles overgezet? Dus van de standaard poten ook de schotel endergelijke (bovenste gedeelte).
     
  3. ja de benodigde onderdelen van de oude veerpoten ( denk aan schotels, stofhoezen en rubbere stops ) zijn gewoon overgezet.

    alles is ook gewoon gemonteerd zoals het zou moeten.
     
  4. Kunnen je aandrijfassen zijn, dit wil ook nog weleens voorkomen bij de Focus 1.
     
  5. dat werd idd ook al gezegd in het andere lopende topic, ik vind dat vreemd want dan zou ik deze namelijk zelf 'kapot' gemaakt moeten hebben.
    als dat zo is gaat dat wel HEEL makkelijk omdat ik geen geweld heb moeten gebruiken om de veerpoot te plaatsen.
    en het zou dan maar aan 1 kant zijn omdat hij vooral aan de linker kant trilt en alleen bij een rechtsdraaiende bocht.
     

Deel Deze Pagina