1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trage s-max 2.0 benzine met weinig vermogen

Discussie in 'Performance' gestart door Freaky, 7 aug 2023.

  1. #1 Freaky, 7 aug 2023
    Laatst bewerkt: 7 aug 2023
    Hallo,

    Ik ben al een tijdje in het bezit van een S-max uit 2009 met een 2.0 liter benzinemotor. Op dit moment ben ik in Frankrijk op vakantie en merk ik bij de bergen dat de auto nauwelijks een vouwwagen en auto kan trekken, ook alleen de auto bij flauwe hellingen is moeizaam. Ik heb al een keer een lekker koppakking gehad en toen is alles goed gerepareerd. Echter lijkt mij dat er een probleem is met de luchtmassameter, zo vind ik op internet. Ook omdat ik wel eens start problemen heb. Ik wil dit testen door deze los te koppelen, maar zojuist het luchtfilter huis open gehad en bij mij zit daar geen sensor of niks. De eerste sensoren/draadjes die ik tegenkom, zijn die naar het gasklephuis, zie foto.
    https://photos.app.goo.gl/3Qmg1u2dzJhbmkBdA

    Heeft iemand een idee waar dat ding zit? Of is dit ingebouwd in een ander onderdeel?
    Andere suggesties of probeersels zijn ook welkom, zolang het maar niet onherstelbaar is ;-)

    Alvast dank!
     
  2. Met 145pk, 190nm bij 4500rpm met 1505 kilo leeg is het al geen snelle wagen.
    Volgeladen met bagage, personen en een vouwwagen, dan moet je wel terugschakelen hoor bergje op naar een lagere versnelling 2-3-4. Minimaal rond de 4500rpm zitten denk ik dan voor maximale koppel.

    Verder kan ik het niet beoordelen. Succes in Frankrijk! En geniet een beetje van je vakantie ;-)
     
  3. 99% van gevallen, is het nooit de luchtmassameter. Die gaan nooit echt kapot. Worden vaak vervangen "ivm storing" maar altijd is dat gevolg van iets anders.

    Wat is slecht trekken. Ben dan wel eens waar gewend met focus, zonder aanhanger. Maar je moet ieder geval echt meer draaien als 3000rpm als je de berg op rijdt. Met helling van 15a 20% deed ik altijd met gangetje van 30kmh. In zijn 1 en als het minder steil was dan in zijn 2.
    Maar een bergpas met 100kmh te mogen rijden. Was het echt stevig tegen aan gaan. Dan haal je de snelheid niet echt. Dat is dan ook zonder aanhanger al het geval.

    Hierna met 1.6ecoboost en met 1.0ecoboost gaat het dankzij de tirbo velen malen makkelijker. Dit ivm trekkracht(nm) nu onder in al maximaal is. Bij jouw is maximaal vermogen en koppel. Rond de 5000a5500rpm. Op dat toerental kun je het beste zitten.
     
  4. Onze ex-Focus 2008 met een 145pk 2.0i 1259kg had er een caravan achter van 1200kg, die trok bij stoplichten gewoon met de auto's mee die geen
    caravan erachter hadden, maar zodra je een tunnel in ging....bv de botlektunnel, ja dan moest je echt terug schakelen om niet de vrachtwagens te hinderen,
    dus de vraag is, hoever schakel je terug en vooral bij welk toerental klim je dan?
    Want de toerenteller houd pas op net voorbij de 6000tpm.....dus die kan wel wat hebben
     
  5. De duratec 2.0 heeft geel lucht massa meter. Alleen een MAP (manifold air pressure) sensor in het inlaat.

    Voor de rest wat hier boven wordt gezegd. Flink toeren draaien, dan vind ik die 2.0 goed door trekken (zelfs met mn vol geladen Mondeo station)
     

Deel Deze Pagina