1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Toerental blijft hangen.

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door kevin_focus, 25 jan 2009.

  1. Hoi,

    Sinds kort zit ik met een probleem dat zich t ééne ritje wel voor doet en t andere niet... :?
    Bij t intrappen van de koppeling ontkoppelt hij wel gewoon goed alleen blijft t toerental hangen of klimt zelfs naar 4000rpm. Als ik dan even flink tussen gas geef valt t toerental wel gewoon terug.

    Bij de Dealer hebben ze m al even uitgelezen maar er kwamen geen foutmeldingen naar voren.
    Ze hebben toen de gasklep en een stationair-regelding schoongemaakt.

    Dit heeft helaas niet mogen helpen :( Dus nog mensen met tips/oplossingen? Let Me Know!!

    Woensdag over een week (4 febr.) kan die pas weer naar de garage want ze zitten helemaal vol :roll:
     
  2. Kijk anders eens op www.poblemcar.nl misschien dat er daar wat staat van je klacht
     
  3. Dit probleem herken ik omdat het mij ook is overkomen.
    Ben verschillende keren bij m'n dealer teruggeweest
    Hebben o.a. gaskluip schoongemaakt, niets hielp tot ze de software hebben geherprogrammeerd. Nu probleem bijna weg tot nihil.
     
  4. Nou ik had het vanochtend ook weer hoor! Ik leek wel een straaljager!
    Wat een herrie je rijdt gewoon voor •••.
    Iemand die weet of dit ook met de gasklep sensor te maken kan hebben??(dat er een verkeerde stand waargenomen wordt)
    Heb het idee dat het meer voorkomt als het vriest.
     
  5. Allebei de accupolen ff loshalen(+/- 30min),helpt ook wel.bij mij hielp dat altijd bij mijn vorige focus(gevonden via problemcar en autoweek vragen)
     
  6. Gaat zo rot onder het rijden! ;-)
    Maar dan reset de boel ,is een tijdelijke oplossing waarschijnlijk!
     
  7. Kan een vervuilde stationairregelklep zij, zit 10cm links van je gasklep,
    zeg maar tussen de kunsstof bochten van je inlaatspruitstuk.
    2 boutjes dop 8 losmaken en 1 stekkertje losmaken, ongeveer 5min.
    werk, en dan binnenin reinigen met bv carb.cleaner :wink:
     
  8. Ik had het voornamelijk in filerijden en als ik moest stoppen voor een stoplicht. vooral op het laatste moment als ik de koppeling en rem intrapte liep het toerntal drastisch op.
    Het loskoppelen van de accu en het vervangen van de stationairregelklep heeft bij mij niets geholpen.
    Denk toch dat het met softwre te maken heeft. Zoals ik al eerder berichtte, bij mij hebben ze de software geherprogrammeerd en het probleem is zo goed als weg.
    Vraag hiernaar bij je dealer.
     
  9. Dit probleem heb ik dus ook (1.8 benzine '99). Ben al een aantal keren bij m'n garage geweest en ook bij een Ford-dealer maar die hebben me niet kunnen helpen. Gasklep schoongemaakt, gereset, koppelingssensor vervangen maar het blijft terugkomen. Ik heb alleen het idee dat het juist bij vochtig weer vaker voorkomt.
    Maar hoe dan ook, ook op dit forum nog steeds geen bevredigende oplossing.
     
  10. Stationairregelklep ook schoongemaakt? Kan me voorstellen dat ie bij vochtig weer eerder blijft plakken. En anders de gasklepsensor misschien defect (zou te zien moeten zijn met realtime uitlezen).
     
  11. Foto :?: :wink:
     
  12. Je bedoeld waar het onderdeel zit??
    [​IMG]

    Zo ziet hij eruit en heet officieel: nullastregelklep
    het woord zegt het al.
    Hij zit net rechts naast het inlaatgedeelte, je ziet die 4 zwarte plastic buizen
    en dan onderin zit dat apparaat.
    Zal als ik er aan denk vanavond even een foto maken van de plek :wink:
     
  13. Top! van de week gereset dmv accu los maar geen resultaat.Ga dit onderdeel maar is na kijken.
     
  14. ja dit is de boosdoener, is het ook een zetec motor?
     
  15. Denk het wel.
    Is de Gaskleppositiesensor ook zelf te reinigen?
     
  16. Nee, wel te slopen á €55,- :roll: :wink:


    edit: zie net dat je een 1.8i hebt, dan ziet die klep er iets anders uit:
    [​IMG]

    Ik gok dat hij op een identieke plek zit, zal zo even foto maken van een
    1.6i Zetec :wink:

    en nog een edit:
    [​IMG]

    Verdere uitleg behoeft denk ik niet.................. :wink:
     
  17. Thnx  van de week als het wat droger is zal ik is kijken.
    Mag het ook schoon gemaakt worden met wasbenzine ofzo
     
  18. Die sensor zelf stelt weinig voor. Alleen het asje zou misschien vies kunnen zijn.
     
  19. Durf ik zo niet te zeggen, ik weet niet wat wasbenzine met de rubbers doet
    als je pech hebt maakt het de rubbers week en gaan ze lekken, weet iig
    dat carb.reiniger wel kan, en dasty dus niet :idea:
     
  20. M'n garagehouder had het over een stappenmotor, zou hij daar die nullastregelklep mee kunnen bedoelen?
     

Deel Deze Pagina