Ik heb m'n Focus inmiddels een maand in bezit en de eerste (kleine) mods zijn onderweg. Tijd om hem een eigen topic te geven voor wat meningen en eventuele antwoorden op vragen. Het betreft een Nitrous Blue Focus RS MK3 uit 2016 met net 16.000 km op de teller. Oorspronkelijk is de auto afkomstig uit Duitsland (Ford Coenen in Viersen). In 2017 is de auto naar Nederland gehaald door de vorige eigenaar en inmiddels ben ik de derde eigenaar. De RS wordt op dit moment niet als daily driver gebruikt. Misschien dat dat in de toekomst verandert, misschien ook niet. Mods die erop zaten bij aankoop zijn (naar mijn weten) een K&N filter en een carbon wrap op dak. Ik twijfel nog of ik de wrap laat zitten of eraf haal. Onderweg zijn wat gel badges voor in en om de auto. Eerste eigen mod was een setje zwarte AlloyGator velgbeschermers zodat ik de auto ook met een gerust hart mee kan geven aan de wederhelft of eventueel iemand anders. Natuurlijk heb ik ook nog een wensenlijstje: - Sync 2 vervangen door Sync 3 (i.v.m. Android Auto) - Grotere intercooler - Grotere downpipe (met cat of catless? Iemand een idee hoe dat met APK zit?) - Chiptuning/flashen (voorkeur op dit moment via DreamScience) - Who knows? Wat foto's:
Maar eigelijk kan ik wel volgen hoor, niet op autobaan dan, heb een km.of 40 (80kmu weg)een jaguar i pace met 400pk voor me gehad die enorme haast had, en dus inhaalde en bleef gassen, maar bleef gewoonachter m hoor, wel flink voor gestunt maar t is mogelijk. Uiteindelijk ben ik m nog voorbij geknald met haha
Welkom Tim. mooie RS man. Voor wat betreft de cat of catvervanger, het is natuurlijk wat jij zelf wil, maar voor de apk moet er een cat onder zitten. Ik denk dat je in dat opzicht het beste voor een sport/racecat kunt gaan. Een 200 cels bijvoorbeeld. Scheelt je een hoop gezeur bij de apk. En die dak wrap vind ik wel wat hebben. Als het er nog netjes opzit zou ik het ff laten zitten. Kun je er even aan wennen. Als je het over een tijdje toch niks vind kan het er altijd nog af