de buit is binnen afgelopen zondag kon ik helaas niet naar de Ford Fair de reden was dat er weer Time Attack werd gereden op zandvoort hierbij heb ik de eerste plaats behaald is de Semi Pro Street klasse de eerste sessie was in de ochtend helaas was de baan kledder nat kon het vermogen niet kwijt op het asfalt veel wielspin ook niet gek met 518nm koppel kwam niet verder dan een 3de tijd in de middag kwam de auto goed tot zijn recht baan was droog erg veel grip dus knalle de snelste ronde tijd had ik al snel gezet gelukkig maar want in rondje 4 of 5 ging het goed mis voor de mensen die het circuit kennen uitkomen hugenholtzbocht had ik 3 auto,s in het vizier voor me hunserug op zat ik de eerste al op ze hielen voor deze auto zaten de 2 andere had de gang er goed inzitten en dacht deze 2 pak ik nog even voor het scheivlak en had ook minstens van de marshals verwacht dat ze de blauwe vlaggen aan de langzamere deelnemers zouden laten zien ze hadden helaas te druk met elkaar dus vlagen bij die baanpost zat er niet in dus bij het inhalen van de 2 andere auto,s moest ik behoorlijk van me lijn af en aanremmen voor het scheivlak met 175km/h gebeurde niet op het juiste punt kont om van de focus achteruit net langs de vangrail binnenkant bocht zo de baan over de grindbak in wonder boven wonder alleen beetje lakschade aan de 2 rechter velgen de band van het rechter voorwiel was eraf gelopen maar deze hebben de heren van Michelin weer ff gefikst het raare zat niet eens met het hart in me keel denk dat het komt omdat je geen klap hoorde omdat je niks raakte was weer een erg leerzaam moment daarna nog even een beker in ontvangst genomen de meiden die voor ons aan het promoten waren mochten me ook de beker geven de grijns op de foto die heb ik nu nog daarna nog maar even de auto laten wassen op zandvoort op me webiste staan ook nog wat foto,s www.fordfocusrs.nl/ http://www.fordfocusrs.nl/pagina15a.html ook dankzij Joost (Iodokus) nog wat foto,s en filmpjes zie link focusclub.nl/forum/showthread.php?t=10300 Groeten Dennis
gefeliciteerd en stuur die vrouwtjes hier ook maar langs...heb ook nog een auto die gewassen moet worden
onderstel is super het is een competitie set wat meer negatief camber mega grip in de bochten had de snelste tijd al gereden in de 2 of 3de ronde daarna een schuiver zoals hier boven beschreven er waren nog dik 20 minuten te gaan dus een rond of 9 had ik nog moeten kunnen rijden wie weet nog sneller maaja volgende keer beter in de regen heeft de auto met insturen en rijden in een bocht veel grip alleen wat moeilijk is het doseren van het gas de standaard turbo is te piekerig dus bak met koppel wil zeggen wielspin op een natte baan en dat zelfs in ze 4 bij 150km/h Groeten Dennis
wat is je wens wassen knippen scheren watergolven?? was geen troep wat me auto stond te wassen mooi karakter eerlijk gezegd niet echt mijn smaak nivo lag er laag als ze zelf maar lol hadden Groeten Dennis
Dennis, het peikerig karakter van de "kleine" turbo kun je ondervangen door de actuator rechtstreeks op de turbo aan te sluiten en niet via de boost solenoid. De voorkeur geniet dan wel om een Forge actuator met blauwe veer te nemen. De boost is dan als het ware via het gaspedaal te regelen. Het enige waar je goed op moet letten is het afstellen van de turbo druk, maar eigenlijk is het een fluitje van een cent.
het probleem is dat de turbo klein is en snel op spoelt moet gewoon een grotere turbo op die vloeiender op pakt en verder door gaat (max power bij 4888 toeren) 3 bij 3300 heb ik 1,6 bar ruim 500nm kan uhm wel regelen met me E-boost2 kan je per toerental de druk regelen maar die zit er helaas nog niet in de solonoid heb ik al buiten gesloten maar met een turbo die snel opspoelt blijft het moeilijk rijden vooral op een natte baan je moet inderdaad voorzichtig doseren met het gas pedaal maar blijft lastig Groeten Dennis
Ik las ook al zoiets in de Auto en Tuning van deze maand, dat het gaspedaal een soort aan en uit knop is. Maar als je met een grotere turbo gaat werken, krijg je dan niet last van een te groot turbogat? Zoals bijv. oudere auto`s met een turbo ook hebben? Volgens "de coureur" die hem testte kon de auto nog weleens tricky zijn wanneer je het gas loslaat in de bocht.... Kan aan mij liggen maar in de bocht zelf laat je toch nooit je gas los? Zeker niet een voorwielaandrijver.... Geheid dat de kont dan om komt....
Hey Dennis! Super gedaan! Jammer van de gindbak, maar wat anderen op de baan doen heb je helaas niet altijd in de hand. Gelukkig is de schade nog te overzien. Volgende keer ga ik misschien toch eens een keertje kijken in Zandvoort om je een beetje toe te juichen Groet, Marco
altijd goed Marco er is daar genoeg te zien:-D kan de jongens op de baan nog niet echt kwalijk nemen eerder de marschals maar gebeurt is gebeurt velgen liggen alweer bij de spuiter dus komt goed Groeten Dennis
Toen ik klein was ben ik vaak op Zandvoort geweest, maar daar is een beetje de klad in gekomen. Ik denk wel dat het dan volgend jaar zal worden of komt er binnenkort nog een Time-Attack in de buurt? Assen ie mij een tikkie tever helaas. Hoop je snel weer rond te zien toeren in je RS