1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Time Attack Eerste plaats met de Ford Focus RS!!!

Discussie in 'Meeting Reviews & Pictures' gestart door Dennis RS, 3 aug 2009.

  1. de buit is binnen :D
    afgelopen zondag kon ik helaas niet naar de Ford Fair
    de reden was dat er weer Time Attack werd gereden op zandvoort
    hierbij heb ik de eerste plaats behaald is de Semi Pro Street klasse

    de eerste sessie was in de ochtend helaas was de baan kledder nat
    kon het vermogen niet kwijt op het asfalt veel wielspin ook niet gek met 518nm koppel
    kwam niet verder dan een 3de tijd

    in de middag kwam de auto goed tot zijn recht baan was droog erg veel grip dus knalle

    de snelste ronde tijd had ik al snel gezet
    gelukkig maar want in rondje 4 of 5 ging het goed mis
    voor de mensen die het circuit kennen
    uitkomen hugenholtzbocht had ik 3 auto,s in het vizier voor me
    hunserug op zat ik de eerste al op ze hielen
    voor deze auto zaten de 2 andere
    had de gang er goed inzitten en dacht deze 2 pak ik nog even voor het scheivlak
    en had ook minstens van de marshals verwacht dat ze de blauwe vlaggen aan de langzamere deelnemers zouden laten zien
    ze hadden helaas te druk met elkaar dus vlagen bij die baanpost zat er niet in
    dus bij het inhalen van de 2 andere auto,s moest ik behoorlijk van me lijn af
    en aanremmen voor het scheivlak met 175km/h gebeurde niet op het juiste punt
    kont om van de focus achteruit net langs de vangrail binnenkant bocht zo de baan over de grindbak in
    wonder boven wonder alleen beetje lakschade aan de 2 rechter velgen
    de band van het rechter voorwiel was eraf gelopen maar deze hebben de heren van Michelin weer ff gefikst

    het raare zat niet eens met het hart in me keel
    denk dat het komt omdat je geen klap hoorde omdat je niks raakte
    was weer een erg leerzaam moment

    daarna nog even een beker in ontvangst genomen
    de meiden die voor ons aan het promoten waren mochten me ook de beker geven

    de grijns op de foto die heb ik nu nog

    daarna nog maar even de auto laten wassen op zandvoort

    op me webiste staan ook nog wat foto,s

    www.fordfocusrs.nl/

    http://www.fordfocusrs.nl/pagina15a.html

    ook dankzij Joost (Iodokus) nog wat foto,s en filmpjes zie link

    focusclub.nl/forum/showthread.php?t=10300

    Groeten Dennis :rs:
     
  2. Dennis :thumbs: :thumbs: :thumbs:

    En toch nog een afbeelding van de :rs: voor de grindbak :mrgreen:
    Deze blijf ik zelf erg geslaagd vinden:

    [​IMG]
     
  3. Mooi!! :thumbs:Je hebt nu gereden met je nieuwe onderstel? Hoe verhoud die tijd zich met die van vorig jaar?
     
  4. gefeliciteerd en stuur die vrouwtjes hier ook maar langs...heb ook nog een auto die gewassen moet worden ;)
     
  5. onderstel is super het is een competitie set
    wat meer negatief camber mega grip in de bochten
    had de snelste tijd al gereden in de 2 of 3de ronde
    daarna een schuiver zoals hier boven beschreven

    er waren nog dik 20 minuten te gaan dus een rond of 9 had ik nog moeten kunnen rijden
    wie weet nog sneller maaja volgende keer beter

    in de regen heeft de auto met insturen en rijden in een bocht veel grip
    alleen wat moeilijk is het doseren van het gas
    de standaard turbo is te piekerig dus bak met koppel wil zeggen wielspin op een natte baan
    en dat zelfs in ze 4 bij 150km/h:rolleyes:


    Groeten Dennis
     
  6. wat is je wens

    wassen knippen scheren watergolven??:mrgreen:

    was geen troep wat me auto stond te wassen mooi karakter

    eerlijk gezegd niet echt mijn smaak nivo lag er laag
    als ze zelf maar lol hadden

    Groeten Dennis :rs:
     
  7. Dennis, het peikerig karakter van de "kleine" turbo kun je ondervangen door de actuator rechtstreeks op de turbo aan te sluiten en niet via de boost solenoid. De voorkeur geniet dan wel om een Forge actuator met blauwe veer te nemen. De boost is dan als het ware via het gaspedaal te regelen.
    Het enige waar je goed op moet letten is het afstellen van de turbo druk, maar eigenlijk is het een fluitje van een cent.
     
  8. het probleem is dat de turbo klein is en snel op spoelt
    moet gewoon een grotere turbo op die vloeiender op pakt en verder door gaat (max power bij 4888 toeren)
    3 bij 3300 heb ik 1,6 bar ruim 500nm
    kan uhm wel regelen met me E-boost2 kan je per toerental de druk regelen
    maar die zit er helaas nog niet in

    de solonoid heb ik al buiten gesloten maar met een turbo die snel opspoelt blijft het moeilijk rijden vooral op een natte baan
    je moet inderdaad voorzichtig doseren met het gas pedaal maar blijft lastig


    Groeten Dennis :rs:
     
  9. Ik las ook al zoiets in de Auto en Tuning van deze maand, dat het gaspedaal een soort aan en uit knop is. Maar als je met een grotere turbo gaat werken, krijg je dan niet last van een te groot turbogat? Zoals bijv. oudere auto`s met een turbo ook hebben?

    Volgens "de coureur" die hem testte kon de auto nog weleens tricky zijn wanneer je het gas loslaat in de bocht.... Kan aan mij liggen maar in de bocht zelf laat je toch nooit je gas los? Zeker niet een voorwielaandrijver.... Geheid dat de kont dan om komt....:rolleyes:
     
  10. Hey Dennis!

    Super gedaan! Jammer van de gindbak, maar wat anderen op de baan doen heb je helaas niet altijd in de hand. Gelukkig is de schade nog te overzien. Volgende keer ga ik misschien toch eens een keertje kijken in Zandvoort om je een beetje toe te juichen :waveto:

    Groet, Marco
     
  11. altijd goed Marco er is daar genoeg te zien:-D
    kan de jongens op de baan nog niet echt kwalijk nemen eerder de marschals maar gebeurt is gebeurt
    velgen liggen alweer bij de spuiter dus komt goed

    Groeten Dennis :rs:

     
  12. Toen ik klein was ben ik vaak op Zandvoort geweest, maar daar is een beetje de klad in gekomen. Ik denk wel dat het dan volgend jaar zal worden of komt er binnenkort nog een Time-Attack in de buurt? Assen ie mij een tikkie tever helaas.
    Hoop je snel weer rond te zien toeren in je RS :woohoo:
     

Deel Deze Pagina