Hallo Als ik de auto start en de voor en achter ruit verwarming aanzet en het is koud buiten . tikt er iets onder de motor kap. Dit duurt meestal 10 a 20 seconden lang. Het is bij een koude start en meestal ook als ik langzaam rij. het is echt in samen hang ven veel stroom verbruik en koud weer . het lijkt op een ta lage spanning ?? heeft iemand hier ervaring mee gegroet niek
Hallo Niek, allereerst welkom op het forum, maar het zou wel leuk zijn om eerst een voor te stellen in het speciaal daarvoor geopende topic.
Had ik ook :wink: Staat waarschijnlijk de circulatie schakelaar helemaal naar rechts op alleen het raam, dan slaat de airco aan/uit.
Hallo het tikken is niet de airco, dat verschil kan ik goed horen je hoort tikken achterelkaar lijkt iets van tikkende kleppen ??? het is alleen bij koud weer en als ik veel stroom verbruik en bij een koude start ik heb wel problemen met airco veel vocht problemen in het systeem/auto als ik hem uitzet heb ik binnen 5min matglas ook alzet de de lucht stroom niet op de ramen en laat ik de lucht van uiten komen ik hoop dat er nog meer ideen komen.. de auto is nog nieuw en nog volledig in de garantie. ik hoop dat mijn dealer er wat aan kan doen maar hoop dat ik op deze side meer te weten kom. de garage blijkt een hoop af te willen schuiven gegroet niek
Hallo Niek, dat tikken gebeurd dat snel of langzaam? Als het snel is dan kan het mogelijk een relais zijn van de achterruitverwarming wat staat te denderen (klapperen). Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als de boordspanning te laag is en de stroom door de contactpunten te groot.
Hallo een relais dat kan het tikken komt uit de motor kap vandaan het tikken gaat met een snel tempo . ik moet dan ook de voor en achter ruit verwarming aanzetten het liefst ook iets rijden. de boord spanning is waarschijnlijk wat lager als normaal ook de koud speelt een rol een relais mmh als dat zou zijn , zal hij zich vanzelf gaan melden na de winter(defect gaan) bedankt voor het advies gegroet niek
ben bij de garage geweest blijkt de aandrijfriem te zijn die wat stug is bij koude temp wat dan de link is bij hoge stroom verbruik is?? weet ook niet of er meerdere autos zijn die dit probleem hebben VVIT 115pk motor