The Blue Beast zegt : ... Einde.

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Jvdpol, 24 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ook maar even aangepast #levenhetnietengelskunnen :dance:
     
  2. :thumbs: (alleen jij weet waarom)
     
  3. koopknop zwart kleur door trekken in de rest

    [​IMG]

    spiegel zonnewering tegen regen.

    [​IMG]

    verlichting ook zwart gemaakt

    [​IMG]

    koplamen met DRL / overdag foto

    [​IMG]
     
  4. Lekker bezig hoor :thumbs: geeft een hele andere neus met deze lampen! :cool:
     
  5. mooi aan het personaliseren Jorino :thumbs:
     
  6. dat zeker en er komt meer aan !!!
     
  7. De lente staat weer voor de deur dus de zomerschoenen er weer ondergedaan.

    achtermeteen weer me trommelremmen aangepakt en mooi zwart gemaakt.
    en ook zijn mijn ramen getint.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. Nice! :thumbs: ik vind dit de mooiste ST velgen :rock:
     
  9. [​IMG]

    Dichten wisser
     
  10. Staat hem goed allemaal! Aparte koplampen ook.
     
  11. Zijn Mondeo velgen ;)
     
  12. Ziet er allemaal weer netjes uit! Op naar de volgende update :)
     
  13. lampje bij handvat met Focus logo.
    projectje afgekeken bij Simon-sbro

    [​IMG]

    andere opzetstukje. andere was niet meer wat ik wilde.
    dit is goedkoop alternatief via mijn vriend AliExpres

    [​IMG]
     
  14. kleine how to do erbij.
    voor andere die dit willen doen. koop een verleng stukje die je vanuit orginele fitting pakt.
    (orginele lampje eruit - kabel erin - die aansluiten op lampje.
    veders kun je deze how to do volgen.

    wat ik gedaan heb...
    lampje afgetapt voor de schakelaar. - afgetapt van orginele kabel / + van 1 van de 2 bouten die je kleine 5cm schuin naar boven ziet. ( 2 zwarte bouten 10mm achterkant zilvereplaat)


    hier bij foto's van dashboardkastje en lichtje.

    mal afgeplakt en gat gemaakt. ( 64mm bij 20mm)
    [​IMG]

    zo ziet binnenkant eruit.
    [​IMG]

    binnenkant met lamp aan ( draaiend op 12v batterij om te testen )
    [​IMG]

    test vanaf andere kant.
    [​IMG]

    opmerking doe je het zoals mij... dan blijft je lampje constant branden en 30min na afsluiten auto ook nog. ivm constante verbinding.
    dit zeg ik express erbij om problemen met andere te voorkomen als zij dit ook gaan doen.
     
  15. Mooi!

    Ikzelf heb lampje in handschoenenkastje veranderd door een LED
     
  16. Geen overbodige luxe in het handschoenenvakje:thumbs:
     
  17. demonteren, haal bovenste kap weg (klik systeem) nu zie je 2 schoeven. los draaien.
    dashboard leer iets omhoog duwen en dan klik hij los. met schroevendraaien voorzichting gaat het wat sneller.

    nu duidelijk taal door [MENTION=142]JW[/MENTION] en foto collectie van mij zelf
    Wanneer je de naalden hebt verwijderd en deze vervolgens terug wil plaatsen kan je het beste de teller zonder het tellerglas en de naalden aansluiten in de auto. Zorg er hierbij voor dat de motor op temperatuur is en de brandstoftank volledig is gevuld. Nu zet je het contact aan. Nu kan je eenvoudig de naalden van de temperatuur en brandstof meter op de juiste positie plaatsen.

    Vervolgens open je het testmenu van de teller (de procedure hiervoor is online eenvoudig te vinden) en start hierna de motor. Nu scroll je door het menu tot het toerental in het display verschijnt. Aan de hand van het weergegeven toerental plaats je de naald van de toerenteller op de juiste positie.

    Vervolgens scroll je door het testmenu tot de digitale snelheid wordt weergegeven. Nu ga je rijden op een groot parkeerterrein of rustige/lege weg en houdt de snelheid (al dan niet op de cruise control) op een vaste snelheid. Zef hou ik hierbij meestal 50 KM/H aan. Vervolgens plaats je de naald op de juiste positie.


    Het kan zijn dat je dit bij 1 of meer naalden een keer moet herhalen voordat de naald op de gewenste positie zit (wanneer je dit een paar keer gedaan hebt krijg je er vanzelf handigheid in). Wanneer je de naalden nauwkeurig terug plaatst heeft de teller in veel gevallen minder afwijking als voorheen.



    ( Foto's komen nog.. problemen met tynipic)
     
  18. #178 Jvdpol, 12 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2016
    demonteren, haal bovenste kap weg (klik systeem) nu zie je 2 schoeven. los draaien.
    dashboard leer iets omhoog duwen en dan klik hij los. met schroevendraaien voorzichting gaat het wat sneller.

    nu duidelijk taal door [MENTION=142]JW[/MENTION] en foto collectie van mij zelf
    Wanneer je de naalden hebt verwijderd en deze vervolgens terug wil plaatsen kan je het beste de teller zonder het tellerglas en de naalden aansluiten in de auto. Zorg er hierbij voor dat de motor op temperatuur is en de brandstoftank volledig is gevuld. Nu zet je het contact aan. Nu kan je eenvoudig de naalden van de temperatuur en brandstof meter op de juiste positie plaatsen.

    Vervolgens open je het testmenu van de teller (de procedure hiervoor is online eenvoudig te vinden) en start hierna de motor. Nu scroll je door het menu tot het toerental in het display verschijnt. Aan de hand van het weergegeven toerental plaats je de naald van de toerenteller op de juiste positie.

    Vervolgens scroll je door het testmenu tot de digitale snelheid wordt weergegeven. Nu ga je rijden op een groot parkeerterrein of rustige/lege weg en houdt de snelheid (al dan niet op de cruise control) op een vaste snelheid. Zef hou ik hierbij meestal 50 KM/H aan. Vervolgens plaats je de naald op de juiste positie.


    Het kan zijn dat je dit bij 1 of meer naalden een keer moet herhalen voordat de naald op de gewenste positie zit (wanneer je dit een paar keer gedaan hebt krijg je er vanzelf handigheid in). Wanneer je de naalden nauwkeurig terug plaatst heeft de teller in veel gevallen minder afwijking als voorheen.



    ( Foto's )
    van begin tot einde
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  19. Mooie uitleg Jorino.
    Ik ben de volgende.....
     
  20. Mooi mooi!

    Dus niet gekozen voor een Fase II teller, maar de oude nieuwe naalden gegeven
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina