1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie slippende koppeling

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Mike M, 20 jul 2018.

  1. Gisteren de brief van Ford gekregen. Vandaag gebeld met de dealer en gemeld dat mijn auto de 182pk software heeft i.p.v. 150pk. De beste man dacht aan chiptuning en ik kreeg het niet helemaal aan zijn verstand hoe het zit. Hij gaf aan dat de auto aan de computer ging en de fabriek de software uitleest en dan gaat updaten. Hij kon niet zeggen wat er ging gebeuren. Na intern overleg ben ik keurig terug gebeld. Het advies was deze actie niet uitvoeren. De antislip software was voor mensen die niet goed met een auto kunnen omgaan. Kortom hij zag het nut er niet van in en daar kan ik mij wel in vinden [emoji23]

    Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  2. Eerder deze week ook de brief gekregen voor mijn 1.6 182pk. Gisteren gebeld met de garage om een afspraak te maken. Na de berichten die ik hier las ook even gevraagd hoe het zit met het 182 naar 150 verhaal. Volgens hem staat bij Ford bij ieder chassisnummer geregistreerd of het een auto met 150pk of 182pk is. De software schijnt daarvoor klaargezet te worden, volgens hem is er geen gevaar dat het wordt beperkt.
     
  3. Dealer update alleen de bestaande versie met de laatst bekende versie.
    Of je nu 182pk of 150pk hebt volgens chassisnummer. Wordr er nog de software geupdate aan de hand van de laatste versie op de auto.

    Dus heb je 150pk met 182pk software erop. Dan zal het systeem naar de laatstr versie van de 182pk versie laden.
    Tot hede nog niet gehoord dat er toch de 150pk erop is gekomen.

    De actie zal je altijd toch moeten uitvoeren ivm bij rdw bekend is. Vliegt je auto in brand kan de verzekering zeggen, had he maar de actie uitgevoerd ter voorkoming van de brand. Wegens nalatigheid keren ze niks uit.

    Eerlijk voor mij is meer belangrijk dat kvs niveausensor werkt en de laatste versie heb.

    Verder is het ook geen antislip software. Maar bij dermate versleten koppeling dat je motorstoring kriigt en in noodloop valt.
    Je kan dan de koppeling niet verder kapot rijden.
    Maar zelf heb ik autos gehad mrt klacht geen vermogen. Met handrem erop en in zijn 1 kon je de koppeling vol op laten komen. Naast dat het verbrand is, verder geen schade
     
  4. Het blijft maar terugkomen he, het 150 -182 pk verhaal ....
     

  5. Nope... de procedure is dat de auto uitgelezen wordt, a.d.h. daarvan wordt de nieuwe software opgehaald en in de auto gezet.

    Ik heb officeel een 150 PK C-Max, maar met 182 PK software..... Na de update is daar gewoon de nieuwe 182 PK software in gekomen.
     
  6. echt hé
    terwijl Michaelrally al een paar keer heeft uitgelegd hoe het zit.
    zelf vind ik ook wel een beetje dom om een dealer te vertellen dat je "illegaal" de 182 PK software er op hebt laten zetten.
     
    Patman en Redwagon vinden dit leuk.
  7. Terugroepactie is voltooid, voor zover ik het vast kan stellen zitten de 182 paardjes nog steeds onder de kap.
     
  8. Wat iedereen natuurlijk nog wil weten is, merk je nog verschil na de software update??
     
  9. Het voelt alsof hij iets soepeler oppakt, maar het is gedaan icm de winterbandenwissel. Dus het kan net zo goed een placebo zijn.
     
  10. Ik vind dit een heel dubieuze respons van de dealer. "We willen het niet doen en we geven de klant een compliment zodat hij het met ons eens is".

    Inherent zeggen ze dat de upgrade alleen nodig is voor mensen die slecht rijden. En waarop baseren ze zich als ze zeggen dat jij wél met je auto kan omgaan? Rijden ze met je mee, controleren ze je auto elke week?

    "Nee meneer, salaris ontvangen is alleen voor mensen die zichzelf niet kunnen redden. U bent zo toch niet? U heeft helemaal geen geld nodig! Wij zien het nut niet om u salaris te betalen"
    of
    "Moet ik betalen in deze winkel? Nee joh, alleen winkels die in geldnood zitten gaan geld vragen. Uw winkel is heel mooi en loopt als een trein! Ik zie het nut niet dat ik u betaal"
     
    gerardTDCI en Mike M vinden dit leuk.
  11. @Mustang, ik vond de reactie ook behoorlijk dubieus. Eigenlijk was het nog erger. Mijn auto heeft 178k gelopen en zij zeiden dat ze ook de koppeling test liever niet uitvoerden. Want als de koppeling het zou begeven met deze kilometerstand, wie is dan verantwoordelijk. Uiteraard heb ik gezegd dat zij dat zijn. Ik ben er verder niet meer op in gegaan omdat ik niet zoveel zin heb in deze update. De auto gaat nu toch in onderhoud bij een goede universele garage waar ik al 20 jaar klant ben

    Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
     
  12. als het goed is blijft die terugroepactie toch genoteerd staan bij de RDW?
    dat zou nog wel eens een probleem kunnen geven bij inruil....of niet?

    begrijp me niet verkeerd Bert, ik zou zo'n test en aangepaste SW ook liever aan mij voorbij laten gaan.
    eerlijk gezegd ben ik blij dat ik niet voor die keus sta.
     
  13. @Bert-64
    Als de test faalt dan wordt toch de koppeling door ford vervangen. Alleen als je vliegwiel slecht is dan is dat je eigen koste. Maar de tijd voor vervangen en oinderdeel koppeling wordt via de actie vergoed. Staat volgens mij geen maximaal km stand op.
    Of ze moeten het ergens vermeld hebben staan.
    De software kunnen ze hoe dan ook er gewoon op zetten. Dat ze de test niet doen is aan hun
     
  14. Gisteren met mijn 1.6 ecoboost naar de dealer geweest. Na 2 bakken chocomelk en de focus ST te hebben bekeken was hij weer klaar. Geen problemen. Alleen nieuwe software.
     
  15. Het heeft allemaal even geduurd maar gister is mijn koppeling vervangen en is er nieuwe software geinsraleerd. Het geluid waar ik eerder over schreef is ook weg. Dus ik ben tevreden.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  16. Hier gister ook de software update gehad, geen problemen met de huidige koppeling. Zou me ook verbaasd hebben met nog geen 62k op de klok :think:

    Ik merk weinig verschil tussen voor en na de software...
     
  17. Km stand zegt blijkbaar niks ik heb er net 23k op staan.
     
  18. En ook hier de brief binnen.
    Denk dat ik het combineer met onderhoudsbeurt ergens in de zomer.
     
  19. Ik had van de week de brief voor de 2e keer in de bus gehad... Best vreemd, want mijn Focus is in augustus nog voor controle geweest. Ik laat het nu voor zoals het nu, nog een maandje (waarschijnlijk) en dan heb ik toch een nieuwe Focus :D
     
  20. Ik ben vandaag geweest voor de terugroepactie. Ondanks dat ik geen start/stop heb is er bij mij toch alleen een pcm softwareupdate gedaan.
    Volgens de dealer maakt start/stop niet uit.
    Ik heb in etis de softwareversie voor en na vergeleken en idd is de PCM file veranderd.
    Op mijn vraag hoe de meting nu plaatsvindt kon men geen duidelijk antwoord geven, wellicht weet Antig01 dat?
     
    WXH vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina