1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0i 16V 145pk Terug schakelen gaat moeilijk

Discussie in 'Performance' gestart door arnaud31, 23 jun 2013.

  1. of verkeerd afgesteld dan valt hij ook eruit
    bij peugeot is het zelf zo dat als bij de 5-bak de 5de versnelling eruit springt je de 5de versnelling moet cont./ vervangen.
    doordat de moer losraakt of kapot gaat komt tijdens het acceleren de tandwiel naar buiten waardoor hij eruit springt.
    als je hem probeert tegen te houden. en je gaat acceleren dan moet je hem steeds stevigere vast houden zodat hij niet eruit springt

    maar of dat hier het geval is dat kan ik van hieruit niet zeggen
     
  2. ?? heb ik er overheen gelezen dat hij ook uit de versnelling springt??
    daar helpt dan geen vet tegen :schater:
     
  3. Ford is gelukkig geen Peugeot, heb ik gisteren nog weer bevestigt gehad... Franse knakenzooi!!! Maar goed dat is een ander onderwerp.

    'n Moer die losraakt in de bak heb ik nog nooit gezien.

    Ik zou kijken naar;
    - idd de afstelling
    - de werking vd koppeling
    - dual massa vliegwiel
    - Synchromeshring
     
  4. de moer laat tegenwoordig ook niet meer los. maar dat was puur als een indicatie dat het ook in de bak zou kunnen zitten.

    maar foute afstelling en/of slechte dubbelmassa vliegwiel eigenlijk de enige redes zijn.

    verder franse knakezooi dan heb je het denk ik eerder over renault maar zoals je zegt is dat een ander verhaal
     

Deel Deze Pagina