Telkens kapotte dimlichten

Discussion in 'Electronica' started by Avatar, Jun 8, 2007.

  1. Hoi Forumleden,

    Ik heb sinds de aanschaf van mijn tweede ford focus vier jaar geleden een probleem dat ik met geen een van mijn vorige (nieuwe) auto's heb gehad.

    De dimlichten (lampjes) gaan telkens kapot en dan bedoel ik veel vaker dan normaal. Als ik er nieuwe in stop dan zijn ze een maand later alweer doorgebrand. En het maakt hierbij niet uit of ik er maar één of alletwee tegelijk vervang.

    Ik heb dit euvel al een aantal maal bij de dealer gemeld maar het probleem blijft.

    Ze hebben een keer de computer reset in de auto met het idee dat dit het probleem wel zou oplossen maar helaas.

    Ik krijg het gevoel dat het niets meer is dan een te hoge spanning op de lampjes en dat zou je eenvoudig door kunnen meten.

    Weet iemand van dit probleem en eengarage in zoetermeer waar ze wel van wanten weten?

    Groeten Avatar
     
  2. klinkt als ee nspanningsregelaar van de dynamo die de boordspanning niet helmaal goed regeld..
    wat er dan gebeurd is dat de stroom hoger oploopt dan 14.4 volt.. de gebruikelijke boordspanning.. veel electronische componenten kunnen daar wel tegen maar lampen zijn een van de eerste componenten die het begeven..

    ook is dit voor het motormanagement geen feest..

    moet je eens de accuspanning meten met draaiende motor en op toeren en de spanning die op de stekker staat van het dimlicht..
    heel eenvoudig te doen met een multimeter

    maar dat heeft de garage denk ik ook al gedaan??

    gr roel
     
  3. Mijn buurman had het zelfde gezeik met zijn Toyota.
    Heeft er nu long live lampen van Philips inzitten en heeft nergens last meer van. :lol:
    Dit is iig een goedkope en simpele oplossing
     
  4. Als je spanning niet hoger is dan 14.4 V, dan mischien eens met led-dimlichtjes proberen, die kunnen wat meer hebben.
     
  5. Hoe monteer jij je lampen?? het glas aanraken met vingers is ook uit den boze, gaan ze erg snel stuk van
     
  6. GEEN tankstation/Hema enz lampen erin doen, maar gewoon ford lampen of Philips. Werkt dit nog niet, dan moet er een weerstand in de bedrading komen van de stekker van de koplamp. ( dealer weet hiervan )
     
  7. en hoe zit dat dan met xenon als je die er in maakt?

    gaan die niet snel stuk dan?
     
  8. Wat een mogelijke oorzaak kan zijn is speling in je fittingen. Als de lamp kan bewegen in je fitting, gaat de gloeidraad sneller stuk. De oplossing is om de fitting iets bij te buigen, zodat de lamp er weer strak in zit.

    :idea:
     
  9. Zijn al meerdere topics over.
    Onder andere deze.
     
  10. Niet de airco aan hebben staan als je de auto start, ik had hetzelfde probleem. Oorzaak: piekspanning door de airco....
     
  11. Mee eens....... maaarrrrr Als je 1x per jaar de actie aanbeiding van de Aldi koopt (compleet setje H4 of H7!!) voor iets van 2 euri dan kun je heel lang vooruit (langer dan met een dure Phillips lamp) voor minder geld. Ik haal meestal 2 setjes op en doe daar heeeeeeel lang mee :D :D

    En ik heb eigenlijk geen duidelijk verschil kunnen ontdekken in lichtopbrengst tussen de dure Phillips lampen (die ik uiteraard ook wel heb gehad) en het erg goedkope alternatief.
     
  12. Er zit wel degelijk verschil in de kwaliteit van verschillende lampen.

    Ik had in m'n escort erg slecht licht, heb vervolgens 1 of ander philips "vision +" (en nog een berg achternamen ;-)) maar dat was echt een wereld van verschil hoor! (maar dat wil niet zeggen dat ze van de aldi niet goed zijn, ik weet niet waar die andere vandaan kwamen...)
     
  13. Hallo, ik had dat probleem ook, en heb gemerkt dat als ik de airco van mijn auto uit heb en de lampen aanzet bij het voorgloeien van mijn diesel, ik bij het starten de lampen een flinke mep laat krijgen omdat ze uitgaan en meteen weer aangaan. Probeer er eens op te letten dat je de lampen echt pas aanzet als de auto gestart is. Ik weet niet of je een diesel hebt en ze aanzet voor het starten, maar dat was bij mij een probleem....
     
  14. Hoe krijg je het dan ook voor elkaar om jezelf aan te leren om je lampen al aan te doen voor het starten? :?

    Toen ik mijn Focus kocht was binnen anderhalve week al 1 H7 kapot. Ben niet eens teruggeweest (garantie voor een lampje? neh, laat maar), maar heb er gelijk Vision+ oid ingestoken (die met 3 zones). Werkte op de Escort ook prima, ging lang mee, en gaf prima licht.
     
  15. Bij de Focus II kun je de lichtschakelaar in de stand "automatisch" zetten.
    Dan gaan de lichten al aan wanneer je hem op contact zet.
    Start je de auto, dan gaan ze even uit.
    Maar aan je avatar te zien heb je zelf ook een Focus II.
     
  16. Nope, een I; zie de garage.

    Ik was inderdaad de automatische stand vergeten. Ik wilde dit graag ook op mijn focus bouwen, maar als ik dit zo lees, kan ik het misschien beter laten zitten. Zou ook niet 1 van de goedkoopste mods zijn, vanwege waarschijnlijk een hele andere zekeringkast onder de motorkap.
     
  17. ik zie door de lampen het licht niet meer.... :roll:

    inderaad je piekspanning, dus ff met de multimeter aan de gang... Wat eerder is gezegd, niet met je vingers aan het glas van de lamp.
     

Share This Page