1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tapeinden beschadigd/kapot, zelf te vervangen?

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door NoToRiOuS20, 12 jul 2008.

  1. Eyz,

    Ik kom net bij euromaster vandaan waar ze me nieuwe velgen met nieuwe banden eronder hebben gezet.

    En wat blijkt dat me voorste draadeinden aardig beschadigd zijn en 1 zelfs kapot, nu mijn vraag.

    Weet iemand ongeveer een prijs om 1 tapeind te laten vervangen, of is dit nog vrij makkelijk zelf te doen, heb het zelf ook wel vaker gedaan maar dan met kleinere draadeinden, maar bij een auto weet ik het niet.

    Want ik wil ze gelijk alle 8 voor vervangen.

    Alvast bedankt.

    Owjah :) foto's staan op me project page. :)
     
  2. met het juiste gereedschap is het redelijk te doen

    succes
     
  3. oke en welk gereedschap is dit en zit het draadeind vastgedraaid of op een aparte manier vast ?
     
  4. Ik weet het ook niet maar heb je ook een foto van de beschadigde tapeinden ?
     
  5. Nee ik heb er geen foto's van ik had namelijk niks bij me om een foto te maken, maar ze zijn niet goed meer :P.
    Maar zoals ik ergens gelezen heb, zit hij conisch vast en kan je hem eruit slaan.
    Maar dit ging niet om een ford, dus weet niet of het klopt.
     
  6. Heb me antwoord al gevonden het is dus zoals ik hierobven aangaf.
     
  7. Zou er gewoon een snijijzer overheen halen, maat is volgens mij gewoon standaard M12
     
  8. Ik vind het ongelofelijk dat je zo makkelijk kan omgaan met zulke voor de veiligheid belangrijke delen door te adviseren er even een snijijzer overheen te draaien.

    Je gaat toch niet bewust het risico nemen dat een wiel losloopt omdat de draad niet meer sterk genoeg is?

    Vervangen is de enige goede oplossing denk ik.
     
  9. Ik kan er makkelijk mee omgaan ja omdat ik weet waar ik het over heb. Ik heb door m'n werk (CNC draaien) elke dag met schroefdraden te maken.
    Zit er een braam aan een schroefdraad dan kan je dit vaak verhelpen met een snijijzer of corrigeren met een vijltje. Dit doet niks af aan de sterkte. Wil je een M12 draad slopen moet je trouwens wel uitermate lomp zijn.
    Is het schroefdraad echt kapot dan ben ik vanzelfsprekend ook voor vervanging.
    Overigens snap ik niet dat de topicstarter z'n auto weer mee terugneemt als de garage houder bij het vervangen van de banden (de wielen zijn er dus afgeweest) de kapotte draadeinden constateert en vervolgens weer gewoon de wielen + moeren monteert. Maar goed dat terzijde...
     
  10. [Overigens snap ik niet dat de topicstarter z'n auto weer mee terugneemt als de garage houder bij het vervangen van de banden (de wielen zijn er dus afgeweest) de kapotte draadeinden constateert en vervolgens weer gewoon de wielen + moeren monteert. Maar goed dat terzijde...[/quote]

    Denk je dat ik dat niet gezegd heb, ik zei vervang ze maar dan, hun antwoord:

    Nee doen we vandaag niet het is zaterdag bel maandag maar.

    Maar bij hun kom ik nooit meer en ik ben al bezig het zelf te doen ik heb namelijk de nieuwe bouten al.
    En ook ik heb dat draad niet kapot gemaakt dat zal de vorige eigenaar wel gedaan hebben want zolang heb ik me auto nog niet.

    want ik hou helemaal niet van dit soort geintjes, als ik er iets niet opgedraaid krijg ga ik het dus niet forceren o.i.d.
     

Deel Deze Pagina