1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sync3: Android Auto geen verbinding

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door Youri, 9 nov 2018 om 16:54.

  1. #1 Youri, 9 nov 2018 om 16:54
    Laatst bewerkt: 11 nov 2018 om 11:36
    In mijn mk4 (10 dagen in bezit) had ik Android Auto via mijn smartphone aan de praat (via apk op mijn smartphone gezet). Omdat hij af en toe geen verbinding maakte via USB besloot ik de boel opnieuw te installeren. In het instellingen menu via Android Auto voorkeuren. Alleen toen was plotseling de hele Android Auto tegel in mijn instellingen menu weg. En als ik mijn smartphone via USB aansluit schakelt het display ook niet over op Android Auto....
    Ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd, de sync3 unit gereset, een ander kabeltje geprobeerd.... helaas niets helpt. Die tegel moet er toch ook zijn als je geen smartphone met Android Auto hebt aangesloten?
    Elke hulp is welkom om het Android Auto scherm terug te krijgen, zodat ik het weer aan kan zetten.

    IMG_20181109_151425.jpg
     
  2. IK zie hem bij mij alleen als mijn tel is aangesloten met daarop Android auto wel alles via een kabeltje.
     
  3. Aha, dat is nuttige informatie, bedankt. Betekent dat het toch nog aan de kabel of de telefoon en App kan liggen. Ik heb al twee kabels geprobeerd, en de App opnieuw geïnstalleerd, maar ik ga verder in die hoek zoeken.
     
  4. En inderdaad, het is een kabelprobleem. Net even zitten prutsen met het kabeltje waar het mee gewerkt heeft, en zowaar op enig moment kreeg ik de melding op het scherm dat Android Auto op de telefoon is herkend, en dat de telefoon is gekoppeld. Daarna blijft de Android Auto tegel bij mij trouwens wel weer gewoon zichtbaar, ook al koppel ik de kabel los (er is dan nog wel een bluetooth verbinding, misschien dat dat uitmaakt). Vervolgens pak ik een andere kabel: daar werkt het helemaal niet mee, zucht. Het gaat hier trouwens om een usb-c kabel. Het kabeltje waar het wel mee werkt is met een verloopje naar usb-c, dat is wat gammel, vandaar dat ik een andere gewone usb-c kabel wilde gebruiken. Nu dus maar weer verder zoeken naar een goed kabel, mijn originele laadkabel van de telefoon (LG Nexus 5x) is usb-c naar usb-c, daar heb ik dus niets aan.
     
  5. Mooi dat het opgelost is.
     
  6. Ja, alleen nu nog wel een nieuwe werkende kabel vinden... Gisteren een nieuwe usb-a naar usb-c kabel gekocht, werkt ook niet. Inmiddels wat rondgezocht op internet, dit kabelgedoe blijkt helaas een veel voorkomend probleem te zijn bij Android Auto. Ik zie wat verwijzingen naar hoge-kwaliteitskabel, ik ga die maar eens bestellen. Het blijft vreemd dat het met mijn micro-usb kabel met een super goedkoop (maar niet helemaal klem zittend) Chinees adaptertje wel werkt....
     
  7. Ik heb destijds voor mijn Nexus 5x ook wat moeten zoeken naar wat USB-C kabels en verloopjes. Uiteindelijk uitgekomen bij het merk Anker.
    De Chinese rommel (hoewel goedkoop) maar even links laten liggen. Wel gek dat het bij jou daar wel mee werkt
     
  8. Ja, bedankt voor de aanvulling, het merk Anker zie ik vaker aanbevolen worden, die ga ik proberen.
     
  9. Vandaag de nieuwe Anker kabel binnen gekregen. Aangesloten, en helaas: werkt niet. Ik begin de moed op te geven met Android Auto. De oude kabel met het verloopje doet het ook maar af en toe, totaal onvoorspelbaar, maar meestal niet. Toch maar weer ouderwets navigeren het het toestel in een houdertje aan het ventilatierooster. Echt onhandig, rooster zit ook relatief laag, geen goed zicht erop. De standaard kaart van Ford loopt wat mij betreft nog te ver achter, A1-A6 bij Muiden en A4-A9 bij Schiphol nog niet verwerkt. Ik heb gewoon meer vertrouwen in navigeren via Google Maps, op het moment dat Android Auto werkt gaat dat ook prima. Maar niet met dat gedoe met de verbinding.
     
  10. Excuus niet helemaal goed gelezen, jouw laatste post.
     

Deel Deze Pagina