1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stuurhuis defect?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Wes_210, 18 aug 2011.

  1. Hallo Allemaal,

    Onze :focus: 1 begon laatst te kraken en een raar geluid te geven tijdens het sturen. Je hoort de stuurbekrachtigingspomp. Stilstaand of rijdend maak niet uit. Er lag wel een plasje en een spoortje vocht onder de auto. Het was geen olie wat het was doorzichtig en het was ook heel snel opgedroogd.

    Naar dealer geweest stuurhuis zit een lek in. Kosten de wel bekende €800-€1000. Dealer heeft de stuurbekrachtiging bijgevuld om te kijken hoe erg het lek was. 3 dagen later komt het geluid weer langzaam terug. Hebben geen plasjes of wat dan ook onder de auto ontdekt.

    Ik lees op internet dat er ook rubbertjes kapot kunnen zijn. Is dit bij ons ook mogelijk?

    Auto komt uit 2001 en heeft 170.000 gelopen. Dus moeten goed nadenken of dat dit het nog waard is.

    Wat is jullie advies?

    Alvast bedankt!
     
  2. gisteren toevallig ook een kapote stuurhuis gehad maar dan van een peugeot 407, ree van de brug af en geen bekrachting, na vloeistof vullen wel, hoes links onder olie leidingen droog

    back to topic
    het licht eraan welke rubber het is
    rubber van afdichting zou je kunnen vervangen maar dat geloof ik niet omdat deze eigenlijk nooit gaan lekken
    rubbers zijn ook kapot anders kan hij niet gaan lekken,als huis kapot is dan merk je dit naar mijn mening ook met sturen en zal het levensgevaarlijk worden, dit zal echter nooit gebeuren

    wat betreft het nog waard is kan ik niet zeggen
    weet niet hoe de auto eruit ziet en onderhoud geschiedenis is
    verder is dan de vraag ook hoeveel zou je bij moeten leggen voor een andere auto
     
  3. Als je dit geluid hoorde, kon je merken dat het sturen ineens een stuk zwaarder was. Na bijvullen leek alles weer normaal.

    Dus vandaar mijn indee dat dit niet aan het stuurhuis kan liggen. Want de stuurbekrachtigingsvloeistof wordt bijgevuld. Dus moet dan ergens in het resevoir of in de leiding de lek liggen. Maar ik kan het natuurlijk ook verkeerd hebben.

    Over de rest waarde.
    De auto ziet er nog goed uit. Geen noemenswaardige krassen. Geen deukje te bekenen en ook geen roest te zien. Auto is altijd onderhouden door de :ford: dealer.
    Er zal waarschijnlijk een kleine € 8000 bij gelegd moeten worden voor andere uit :focus2: 2005. Auto heeft vorige jaar nog een €1500 aan onderhoud gekost.

    Alvast bedankt voor het meedenken!!
     

Deel Deze Pagina