1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stroomverbruik in ruststand?

Discussie in 'Electronica' gestart door patricks, 29 jul 2015.

  1. Weet iemand hoeveel stroom de accu gebruikt in ruststand, dus als de motor uit staat en alles is uitgeschakeld?

    Mijn 1.6 laadt niet al te best op naar mijn idee. Ook stond hij na de vakantie helemaal leeg.

    Verschillende opties die elders op het forum worden benoemd al bekeken maar ben nu dus benieuwd naar het verbruik in ruststand om te kijken of er mogelijk iets aan blijft staan.

    Als ik hem meet blijkt de mijne 0,1 Amp te gebruiken.

    Iemand enig idee?

    [​IMG][/URL][/IMG]
     
  2. Heb je dit gemeten nadat alle in de auto aanwezige (CANbus) systemen in rust zijn gegaan? Over het algemeen is dit zo'n 30 tot 45 minuten nadat de auto op slot is gegaan.



    0,1 A (of 100mA) is gelijk aan 1,2 Watt. Dit is op zich dus erg weinig.

    Uitgaande van de 60A accu die in mijn 1.0 ECOboost zit zou het dus in theorie 600 uur (25 dagen) kosten om de accu volledig leeg te trekken. In de praktijk zal de motor echter al veel sneller niet meer starten.

    Ik heb het bij de Focus 3 nog nooit gemeten maar mijn ervaring met andere auto's is dat een stroomverbruik van 0,1 A bij stilstand niet echt abnormaal is.
     
  3. Vanmiddag nog een keer gemeten nadat hij drie kwartier stil gestaan had.

    Gaf 0,0 Amp aan en sprong af en toe naar de 0,1 Amp. Zit er dus ergens tussenin.

    Daar zal het dus niet aan liggen dat de accu niet vol raakt. Ga ik weer verder zoeken.


    Bedankt voor de reactie!
     
  4. Je zou kunnen proberen om de accu los te koppelen en met een acculader volledig op te laden. Nadat de accu volledig geladen en weer aangesloten is moet je dan het Battery Monitoring System resetten. HIER kan je vinden hoe je dit systeem eenvoudig kan resetten.

    Het Battery Monitoring system bepaalt d.m.v. een sensor tussen (als ik het goed heb) de Min kabel de laadtoestand van de accu. Wanneer je bij dit systeem de accu laad terwijl deze nog is aangesloten mag je nooit de Min klem van de lader rechtstreeks op de Min pool van de accu plaatsen. De accu wordt dan weliswaar gewoon geladen maar Battery monitoring System zal dit niet registreren. Het gevolg is dat het systeem denkt dat de accu leger/voller is dan dat deze werkelijk is wat vreemde storingen tot gevolg kan hebben.

    Zo kan het voorkomen dat het systeem denkt dat de accu volledig is geladen en de accu niet verder laadt terwijl deze in werkelijkheid maar half is geladen. De accu zal in dat geval nooit volledig worden geladen.
     
  5. je moet tegenwoordig half ICT'er zijn om de accu op te laden LOL.

    gelukkig ben ik dan IT'er :P
     
  6. Goed te weten dat jij IT'er bent, Michael! ;-)
    [MENTION=15940]wilco[/MENTION]
    Reset gedaan zoals je beschreef in ander draadje. Ben benieuwd of het werkt. De accu hoeft toch niet persé helemaal vol te zijn bij een reset?
    Eerder heb ik de accu wel een aantal keer aan de oplader gehangen en gelukkig niet met de min-klem rechtstreeks op de accu maar op de aansluiting naast de accubak.

    Ik laat weten of het al dan niet gewerkt heeft!
     

Deel Deze Pagina