1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stotterende Focus 1.6 TDCI

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Edwin van Boxtel, 27 jul 2020.

  1. #1 Edwin van Boxtel, 27 jul 2020
    Laatst bewerkt: 27 jul 2020
    Sorry als dit overkomt als weer een post over stotteren.
    Ik heb andere stotterposts bekeken, maar kon niets vinden wat overeenkomt met mijn klachten.

    Mijn Focus 3 - 1.6 TDCI stottert bij stationair, maar vooral rond de 2000 toeren.
    Als je hem constant houd rond de 2000 toeren dan voel je dat hij continue hapert.
    Boven de 2000 toeren loopt hij goed en levert nog aardig wat vermogen, misschien iets minder dan vroeger

    Wat ik al gedaan heb
    * Luchtmassa meter gereinigd en later vervangen.
    * Turbo vaccuum klep vervangen
    * EGR klep gereinigd (en getest)
    * Brandstoffilter vervangen
    * EOB uitgelezen, alle sensoren (die met EOB te meten zijn) werken en geven logische signalen.

    Allemaal geen succes
    Verder geen lampjes aan, geen rook uit de uitlaat.

    Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

    Alvast bedankt voor jullie antwoord.

    Groeten,
    Edwin
     
  2. verstuiver?
     
  3. Dit is zeker mogelijk, hij heeft nu 285.000 km gelopen. hoe is dit te testen, demonteren en naar een dieselspecialist?
    Is het ook mogelijk om iets uit het elektronische signaal te halen door hem uit te laten lezen?
     
  4. Ik dacht dat je vrij simpel zelf een verstuiver lektest kon doen.
    Google daar eens op.
     
  5. Als het om vervuilde verstuivers gaat mogelijk een optie om er iets van injectie reiniger in te gooien? Weet dat het voor benzine auto’s wel helpt als het niet te gek is. Lijkt me dat er voor diesels ook wel zoiets is. Als het al niet hetzelfde spul is.
    Als je toch moet wachten tot de garage open is zou het geen kwaad kunnen. Moet het natuurlijk wel zo zijn dat je je auto nog gebruikt op het moment.
     
  6. waarschijnlijk tijd voor nieuwe verstuivers.
    misschien ook een goed idee om de egr klep na te kijken
     
  7. Versuitvers kun je retourlektest doen op de motor.
    Op elk retour een potje zetten en kijken of ze alle 4 netjes vollopen en niet eentje teveel is.
    Aan de hand van inspuitgegevens per verstuiver kom je ook al iets weten.

    Verstuiver opsturen naar bugly al schrijf ik het mogelijk verkeerd.
    Daar wordt het op testbank getest.

    Daarnaast check of ingleerde verstuivernr kloppen.
    Verander je verstuiver dan moet je dit ook aangeven in de computer anders loopt hij ook niet lekker.
    Nieuwe verstuiver is 400 per stuk.
    Beste is dan alle 4 vervangen en laten invoeren de waardes in computer
     
  8. Bedankt voor alle feedback. Ik ga er eens naar kijken
     

Deel Deze Pagina