Storing in sluitmechanisme (update: opgelost)

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by R@ymond, Oct 1, 2007.

  1. Hebben er op het forum meer mensen last dat hun focus1 (fase1) tijdens het rijden vanzelf opslot gaat? De mijne maakt meestal als het wat vochtig weer is eerst 2 of 3 keer het geluid dat de portieren maken als je de auto geopend hebt en dan nog een keer op het openknopje drukt (kunnen jullie het nog volgen :P), om vervolgens op slot te gaan.
    Nu kan je normaal door het knopje bij de handgreep terug te drukken de portieren weer ontgrendelen, maar bij mij werkt dat bij de bestuurderskant dan niet. Bij de passagierskant weer wel. :S vaag verhaal.
    ik heb deze vraag ook gesteld aan een fordmonteur op een ander forum en dis gaf hetvolgende op:

    Slot en slotmotor van de bestuurderskant vervangen.
    Wél vervangen door een nieuwe, ivm modificatie.
    Deze geeft wel eens storing, vooral bij koud en nat weer.

    Dat klopt dus :D. maar de vraag is, hebben jullie daar ook last van "gehad"? Ik zit te twijfelen om het zelf te vervangen om zo de kosten wat te drukken :P. maja is dat een beetje te doen?
     
  2. Ja, heb ik ook. Nu het weer weer vochtiger en kouder wordt springt ie automatisch op open of dicht. Tot op heden zag ik dit maar als een hidden feature. :lol: Ik ben ook benieuwd hoeveel energie en liquide middelen dit vraagt om het zelf op te lossen.
     
  3. Van het zelfde hier :)
     
  4. Ik hoor ook wel eens mn cv inderdaad...
    Hoopte ook dat het een feature was :-)
     
  5. Ik heb het ook een keer gehad, afgelopen winter. Auto gestart, telefoon in de houder, deuren dicht en krabben maar. Toen ik klaar was met krabben kon ik er dus niet meer in, huissleutels (dus reservesleutel pakken kon niet) en telefoon lagen in de auto, dus ik kon niets meer. En m'n Focus maar benzine verstoken...
     
  6. Bij mij is het trouwens ook zo dat de centrale vergrendeling het niet doet aan de bijrijderskant.. zal dit er iets mee te maken hebben en kan ik dit zelf fixen?? is zo irritant als ik mn dochtertje in de auto wil zetten in de maxi cosi op de achterbank.. moet ik eerst via de bestuurderskant openen en dan weer naar de andere kant
     
  7. Heeft er waarschijnlijk ook mee te maken want ik heb het zelfde :)
    Mijn oplossing was cv met ab monteren dan gaan ze wel allemaal open.

    Maar nog steeds soms spontaan op slot.
     
  8. Is dat gelukt zonder verdere problemen? dat inbouwen van CV met AB ? wil ik ook graag doen, maar geen idee waar te beginnen...
    Wellicht heb je wat tips voor me...?
     
  9. Ik heb sindskort hetzelfde met mijn auto. Hij heeft al meer dan een jaar
    dat de bijrijdersdeur moeilijk open gaat (motortje loopt zwaar en is iets trager dan de rest) Afgelopen week vondt ik het net weer iets beter gaan met de bewuste deur; maar nu 's morgens vroeg (als het koud/vochtig is) hoor ik hem eerst 2 a 3 keer klikken en dan vaak spontaan op slot.

    Hoogst iritant, kon dus laatst ook weer me huis in om de reservesleutel te pakken. :evil:

    @ RitchieRich:

    Het is niet moeilijk om een CV met AB in te bouwen, je gaat naar de sloop en haalt een CV kastje met minimaal 2 stekker aansluitingen en vervangt hem.
    (hij hangt achter je dashboardkastje bovenop het motormanagement kastje.
    Als je een FL model hebt is het een wat groter kastje dan bij de vFL, het heet dan "GEM" , maar het idee is hetzelfde. Er zal dus nu een losse stekker bij je hangen (mogelijk ingetaped)
    Hier staan de juiste typenummers: http://www.foka24.de/Focus/ZV.html

    Let op! je zult wel je sleutel in moeten leren; dit kan alleen bij de dealer, omdat je waarschijnlijk niet de originele sleutels bij je module kan kopen.
    Ik weet niet precies hij het met de startonderbreking zit, of dit ook door dit zelfde kastje geregeld wordt. Dus mogelijk pas wisselen als je bij de dealer staat :twisted:

    Dutchguy
     
  10. Mijn auto is niet bij de dealer geweest om in te leren.
    Als het een benzine is en je hebt 2 orginele sleutels dan moet je hem in kunnen leren.

    Bij de diesels gaat het soms wat moeilijker
     
  11. FL ? vFL ? zegt me niets :-)
    Hoe zie ik dat?

    Thanks,

    Richard
     
  12. Heb je knipperlichten in de bumper? dan heb je een module nodig

    Heb je ze in de koplamp dan heb je een GEM nodig.
     
  13. Zitten in de bumper...
    Is dit dezelfde vergelijking voor een Fase 1 / Fase 2 focus?
     
  14. inderdaad dan heb je een Module nodig.
     
  15. Ben dus niet de enige met het probleem :).
    Ik zal bij de dealer eens horen wat de kosten zijn. Ik vindt het mateloos irritant.
     
  16. Mijn bestuurderskant(slot) heeft hetzelfde probleem als het vochtig is.
    Niet opengaan of spontaan opslot :evil:
     
  17. Veel mensen die er last van hebben... maar niemand weet een oplossing? :roll:
     
  18. Ik was vandaag even wezen kijken op de sloop voor een slotmotor van het gefacelifte model (na 2001?), maar kon er niet echt een goede vinden.
    Die motor zit toch zegmaar bij het slot aan de achterkant van het portier?

    Er stond wel 1 model van 2002 maar ik kon niet zien of dit nou een type was van na de facelift, die auto was bijna compleet gestript.

    Is het veel werk om die motor eruit te krijgen? Bij de ford dealer kost ie in ieder geval 120 euro excl montage :shock:
     
  19. Ik had het vanavond ook ineens.. ik snapte er al niets van. De Laguna van mijn werk doet het standaard, maar mijn Focusje was nog nooit uit zichzelf op slot gegaan... Naja, ben dus niet de enige :D . Overigens ga ik geen nieuwe kopen hoor, vind het nou ook weer niet zo storend dat ik er mijn portemonnee voor ga trekken :wink:
     

Share This Page