1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Storing Focus I ??

Discussie in 'Electronica' gestart door HNI, 8 dec 2011.

  1. Hallo allemaal,

    Ik heb een Ford Focus 1.6 benzine uit 2003 en die heeft een aantal merkwaardigheden, namelijk:

    - zo nu en dan maakt de radio een hard gierend geluid (net dolfijnen geluiden maar dan keihard), opnieuw starten werkt soms wel en soms niet;

    - de "handmatige" interval van de ruitenwissers werkt soms naar behoren, soms ook niet. Dan blijven de ruitenwissers omhoog staan zodra je de hendel loslaat;

    - als je de sleutel in het contact steekt en je draait hem in 1x door om te starten (het is immers geen diesel) kan het een seconde of wat duren voordat er überhaupt maar iets gebeurt;

    - bij koude motor schommelt het toerental tussen 1000 - 2000 tpm, ook hier weer: zo nu en dan, niet altijd.

    Weet iemand of dit allemaal verband houdt met elkaar, en wat eraan te doen is? Onze Focus is altijd dealer onderhouden en heeft +/- 65000 km gereden. Verder een fijne auto, maar heeft wat "Renault" trekjes.....
    Iemand met de gouden tip??

    Vriendelijke groet,
    Hilbert
     
  2. Vergeten te zeggen: de radio (origineel Ford) is ingebouwd, met navigatie en cd-wisselaar...

    Auto is voorzien van climate control en vooruit verwarming, om het elektronisch wat ingewikkelder te maken (wel ideale uitvinding trouwens)!
     
  3. je moet ook bij een benzine even wachten met starten;)
    er moet namelijk druk opgebouwd worden op de injectorrail;)
     
  4. Ik meen te herinneren dat de aleutel uitlezen voor de startonderbreker ook ongeveer 1 seconde duurt.
    dat je ruitenwisser niet lekker werkt kan zijn dat je m net te kort inhoud, anders zou het ook je relais nog kunnen zijn.
     
  5. Michael: thx; wist ik niet, nu de rest nog...
     
  6. - Waarschijnlijk een Blaupunkt DX travelpilot , deze willen nog wel eens
    stuk gaan, wij hadden er heel soms mee dat we geen geluid hadden....10 sec
    later alles weer normaal.

    - Handmatige interval kan idd de genoemde oorzaken hebben

    - Sleutel in contact is ook al uitgelegd

    - Wat jij een koude motor vind, kan de elektronica anders over denken, zit
    gewoon een temp.sensor op die bepaald hoeveel de elektronische choke
    erop moet....dus toerental kan daarin enorm verschillen.
    Wat ook kan is dat je nullastklep/stationairregelklep vervuild is of defect raakt
    ook een vervuild gasklephuis kan daarbij een rol spelen.
     
  7. van die ruitenwisser kan ook de microswitch in de ruitenwissermotor zijn;)
     

Deel Deze Pagina