1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ST 225 sjansse

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door sjansse, 3 feb 2010.

  1. @BarryST
    Straks om 13:00 ben ik bij Marcel op hem erop te zetten.
    Zien we gelijk of die werkt.
     
  2. #82 BarryST, 12 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2010
    Kan je je handtekening weer veranderen:P
    Inclusief je verbruik :schater:

    Maar ben zeer benieuwd naar het resultaat en jouw bevindingen icm gas.


    ps. al enig nieuws over je lampen?
    Misschien is het een idee om een mailtje naar Philips of Osram te sturen of zij dit kabeltje los kunnen leveren;)
     
  3. #83 sjansse, 14 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jun 2010
    Na veel ellende, veroorzaakt door meerdere dingen, zie mijn draadje ST225 op LPG,
    is de Dreamscience weer dik in orde.
    Voorlopig even weer wat vertrouwen terugkrijgen, was even wat minder.
    Mijn eigen auto-accu is van 2006, moet ook nog een LPG pomp meeslepen, en als je meer dan een uur andere mappen op je ecu probeert te zetten, is de spanning gewoon snel te laag.
    Toen ik de acculader aansloot stond die meter echt in het rood.
    Verder heeft het er de schijn van dat een pc met windows 7 minder geschikt is, ik kreeg het niet voor elkaar, maar later met mijn zoon z'n Vista pc ging het als een trein.
    Nu staat de Performance+ map er op en die bevalt voorlopig prima, de turbodruk gaat tot aan het rode gebied, 0.85 ongeveer.
    De auto sleurt dan echt flink door.
    Testje op de Bundesdeutsche autobahn ging perfect, 300(correctie naar 200) is zo gebeurd.
     
  4. :confused:
     
  5. Oeps, mag 200 ook:baeh:
     
  6. lol ging die maar 300 :P
     
  7. Ik zit me af te vragen hoe ik de tunes van mijn dsci platform op kan slaan.
    Ik heb er een lege schijf bij gekregen, maar hoe ik die kan gebruiken is me niet duidelijk.
    Ook de help software geeft geen oplossing.
    Iemand??

    Voor de rest heb ik geen klachten, auto rijdt veel fijner als standaard.
     
  8. Ja he? Net alsof ie standaard "geknepen" is.

    PS. Hoe zit het nou met je lampen? :mrgreen:
     
  9. Nog geen kabelnieuws,
    ben benieuwd of dat nog wat wordt:kwijl:
     
  10. #90 Danny, 20 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jun 2010
    het is de bedoeling dat je de inhoud van de USB stick op de CD brand... (gewoon een backup dus)
    en vervolgens de dongle code erop schrijft (mocht je je dongle ooit verliezen)

    de tunes zelf staan ook op de USB stick.....
    ik dacht ff uit mn hoofd in de map X:/data
    en het zijn *.dsf bestanden...

    hou er wel rekening mee dat als je een andere tune koopt in de dsci winkel dat je deze bestanden dus apart moet opslaan,
    of je moet je cd zo branden dat hij er geen "einde" inschrijft dan kun je die bestanden achteraf nog toevoegen.
    want anders als je je usb stick verliest of hij gaat kapot ben je dus ook je gekochte tune kwijt.
     
  11. @danny
    Bedankt voor de info, ik ga ermee aan de slag.
     
  12. Nieuws van het kabelfront. zie Electronica-->> Xenon.

    Willem (Dzl) heeft nog een kabeltje liggen voor tussen de ballasten en de lampen.
    Dit stuurt ie zonder verdere kosten naar mij op.
    Rene (fordparts) heeft de lampen liggen, die ga ik morgen even bellen.
    en BarryST heeft me een goed idee aan de hand gedaan voor het 2de kabeltje.

    Dus hopelijk schijnt bij ons in de straat binnenkort de Xenon-zon.
    Het wordt serieus tijd voor een kudosysteem op deze site.

    Waar zou je zijn zonder de focusclub,

    Willem en Barry:thumbs::dance::party::worship::worship:
     
  13. #93 sjansse, 2 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2010
    En toen waren de lampen die rene van fordparts voor me had weggelegd ineens verdwenen,
    Ik heb dank zij een tip van Sandertje gelijk nieuwe besteld op Ebay.
    Zit alles bij alleen de pitten nog. (D1S)
    feddesman kon er aan komen via een vriend dus dat wacht ik nog ff af.
    Maar ik heb ook een online winkel gevonden in Duitsland waar je orgineel Phillips D1S koopt voor € 43,-- stuk ex verzendkosten uiteraard.

    We wachten nog even.
     
  14. mooi! Das niet heel duur trouwens in D. Ben benieuwd naar de foto's als het klaar is!

    Doet die gasbom het nog goed?
     
  15. Die gasbom gaat als de brandweer.
    Alleen als ik de DS PK's eens goed aanspreek gaat het verbruik ook als de brandweer.
    Maar goed, daar voor heb ik een ST gekocht.
    Bij vol gas hoor je bij schakelen naar 3 nog wel eens piepgeluiden op stijgen.
    Bij voluit is ie binnen no time op 200, daarna duurt iets langer, echt lol om mee te rijden, terwijl ik geen verschil merk tussen rijden op benzine of gas, alleen aan de pomp natuurlijk wel.
     
  16. Airco

    Vandaag de airco laten controleren bij de dealer, omdat ik dacht dat ie niet genoeg koelde.

    Doen ze eerst de uitgeblazen lucht temperatuur meten.
    Die was 7.1 graden
    Volgens hun prima ik heb er dus niks aan laten doen.
     
  17. We zijn weer terug van vakantie, en ondanks het feit dat ik wel wat twijfels had na het verhaal van Joost, geen klapje verkeerd van mijn :st:.

    Eerste dag naar de omgeving van Alpe 'd Huez in Oz en Oisans.

    Natuurlijk tanken we in Luxemburg voor de prijs van 1.13 voor de 95 en 52.4 cent coor de LPG.
    We overnachten in Hotel http://www.lehorspiste.com/
    Hier hebben we al vaker een vakantie doorgebracht, het is er mooi, rustig,(als je dat wilt) en de eigenaar is Nederlands, zeer handig als je weinig frans spreekt.
    "s avonds een lekker pilsje in de Ozziebar.

    Tweede dag rijden we naar Saint Paul de Fenouillet aan de voet van de Franse Pyreneeen.

    Het valt wel op dat LPG in Frankrijk langs de snelweg goed verkrijgbaar is, maar dat de prijs hoger ligt als we gewend zijn, rond de 0.80 cent.

    In het binnenland is het minder gesteld met de verkrijgbaarheid.
    Ik heb via http://www.gas-tankstellen.de/menu.php?jump=poi alle europoese gastankstations op mijn TT gezet en zo kan ik gewoon rijden waar ik naar toe wil zonder te moeten omrijden om gas te tanken.
    We hadden afgesproken dat we in Luxemburg vol zouden gooien, en dan gewoon rijden waar we willen, als we een LPG station tegenkomen tanken we gas, is dat aan de late kant rijden we gewoon op Benzine, is ook niet verkeerd, je kunt de benzine niet eeuwig in je tank laten zitten.
    Ik heb in de hele vakantie ongeveer 75 km op benzine moeten rijden.

    Derde dag is lol.
    We zijn de hele dag aan het rijden geweest, in de buurt van Ax Le Thermes waar een etappe van de tour gefinished is.
    Komen we om 17 uur terug bij het hotel.
    Zeg ik Ik had graag een lekker koud pilsje.
    En de eigenaresse zegt heel eenvoudig, Meneer de bar opent pas om 18 uur.
    OK zeg ik geef dan maar wat fris, cola, sinas, voor mij en mijn medereizigers.

    Nee zegt de vrouw weer, de bar opent pas om 18 uur.
    Let wel, dit gesprek vond plaats in de bar terwijl zij achter de tap stond!

    Ik zeg nog, Mevrouw, ik en mijn familie hebben vakantie, we hebben dorst en willen wat te drinken, waarop de vrouw weer weigert.

    Hoe het komt weet ik niet maar dit zijn nou dingen die ik niet accepteer tijdens mijn vakantie.
    Ik zeg tegen die muts,
    Mevrouw, wij hebben vakantie, en dorst, u weigert ons iets te drinken te geven, u maakt de rekening klaar, wij betalen hetgeen wij gebruikt hebben, en morgenvroeg vertrekken wij.

    De vrouw en mijn Familie keken raar op maar de dag erna zijn we terug gereisd naar Le Hors Piste waar we nog een heerlijke vakantie hebben genoten, en waar we ook iets mochten gebruiken VOOR 18 uur.

    De :st: heeft erg goed gepresteerd, zeker bergop, tis een monster op die bergwegen, en zeker op de smallere cols.
    Verbruik was van uitersten, in de bergen tijdens lol trappen 1 op 5, op de autoweg gemiddeld 1 op 8.5, en dat met dakkoffer. (helaas wel gewoon in het grijs).
    Hierbij moet ik nog opmerken dat mijn kofferdeksel niet helemaal open kon, de spoiler stootte tegen de dakkoffer.

    Op de terugreis nog even met een dikke duitser in een 530i geruzied, hij wilde me er niet voorbij laten, maar tijdens een redelijk klimmetje kon hij niet anders dan toegeven onder het opsteken van der mittelfinger.

    Al met al een prachtige vakantie met een meer dan geweldige auto, dik 4000 km gereden voor ongeveer 350 euro, je hoort me niet klagen.:rofl:
     
  18. Idd, vreemd dat je geen drankje voor 18.00 uur mag nuttigen.
    De actie die je daarop ondernomen heb, zou ook wel wat voor mij zijn :schater:

    Fijn voor je dat je vakantie verder zonder problemen is verlopen. Of je moet natuurlijk de 75 km gereden op benzine als probleem zien:mrgreen:

    Leuk hé? Spelen met de dikkere bmw's en dan de bestuurders ook nog zover krijgen dat ze je bedanken.....PRICELESS :lol!:
     
  19. Wel en strakke actie, maar je kan het ook zo zien, als de Jumbo pas om 0900 open gaat
    kan je ook niet verwachten dat ze voor jou de deur om 0800 open gooien.

    Je ziet vaker dat in het naseizoen de tijden veranderen van openstelling.
    Voor ons is het vakantie en voor die mensen is het werk.
    en er loopt dan vaker minder personeel rond.

    Wat niet wegneemt dat ik het wel begrijp dat je dit gedaan hebt, ikzelf zou het ook in overweging genomen hebben.
     

Deel Deze Pagina