1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sportfilter

Discussie in 'Performance' gestart door Dopie, 2 sep 2009.

  1. Ik heb een filter van JR. Deze zijn hetzelfde als K&N, alleen dan wat goedkoper.
    Bij K&N betaal je 50% voor het merk, JR filters zijn net zo goed, danwel beter.

    Zoek maar eens op google JR luchtfilters, en dan kom je wel bij een verkoopadres.

    Ga nooit voor een schuimfilter, maar altijd voor een katoenfilter!
     
  2. Ik heb nu een K&N vervangings filter in mijn Sharan 2.8 vr6 lekker rauw geluid hehe! Maar morgen inruilen voor een Focus;)
     
  3. even een vraag
    een vervangingsfilter voor een diesel ??? is dat niet nutteloos want je merkt er toch niks van qua vermogen ??
    tenminste die verhalen ken ik.
     
  4. In theorie kan de motor door minder aanzuigweerstand meer lucht binnen
    krijgen, hierdoor zou je in theorie de fabrieksopgegeven vermogen moeten
    kunnen halen, in de praktijk zal je dat zelf moeten gaan ervaren.
    Een standaard open-luchtfilter is geen verbetering'.
    Bij een Turbo uitvoering zou je moeten kunnen merken dat je koppel bij een
    lagere toerental al beter te voelen is, hierdoor hoef je in theorie minder "gas"
    te geven om hetzelfde resultaat te behalen, dus zou je wel je rijgedrag aan
    moeten passen om echt zuiniger te kunnen rijden;)
     
  5. Heb voor een diesel 1.8 tddi een K&N liggen.
    Moet wel gereinigd worden zag ik bij het uitbouwen.
    Had echt niet door dat het filter er zo uit zag na 60.000 km.
    Vond de respons op het pedaal echt wel beter.
    Als je belangstelling hebt, dan moet je even mijn advertentie bekijken of me een bericht sturen.

    Paul.
     
  6. heb sinds een halve week een K&N filter ipv me standaard luchtfilter
    hij trekt nu beter door vanaf een laagtoerental en reageerd beter op mijn gas maar hij is wel iets meer gaan verbruiken kan ook aan weer liggen en mijn rijstijl:lol:
    haha

    ben er in ieder geval BLIJ mee.
     
  7. Heeft een k&N filter alleen effect op een diesel?
    Heeft het nut voor mijn 2 liter benzine om een K&N luchtfilter te plaatsen?
     
  8. Ik denk het wel. Er zijn hier toch genoeg ST-rijders (met 2 à 2,5 liter benzine) die met een vervangfilter/sportfilter rond liggen crossen.
     
  9. @Rykers: Ik heb nu bijna één jaar een vervangend / inleg K&N luchtfilter.
    Het voordeel is dat de auto zuiniger loopt en tevens bij lagere toeren sneller oppakt.
    Bij het stoplicht scheelt het net even dat kleine beetje om een mede weggebruiker totziens te zwaaien hahahaha
     
  10. Hoe groter de motorinhoud, hoe groter het merkbaar effect, een simpel voorbeeld,
    een willekeurige auto met een 1.4i heeft 60 pk, stel dat je met een K&N
    filter zo'n 10% vermogenswinst kunt behalen, dat is dus 6 pk, bij een 2.0i
    met bv 140pk, word dat dus 14 pk winst, in verhouding beide 10%, maar
    bij de 2.0i meer merkbaar;)
     
  11. Okay, hartstikke bedankt allemaal voor de informatie. Het heeft dus wel nut.
    Dan denk ik dat ik dit filter maar eens ga bestellen op Ebay. 50 euro inclusief verzendkosten. Goede prijs toch?



    .
     
  12. Ik ben ook al een tijdje aan het koekeloeren, eerst voor een complete set van K&N (openlucht) maar ben er nog niet uit
     
  13. Wat vraagd hij voor verzenden dan?
    Komt uit Engeland hè, kan je misschien ook uit Duitsland halen ivm verzenden.
     
  14. Heb vandaag zelf een K&N Luchtfilterset aangeschaft voor in de :focus: uit 1999! zit er al in.. en doet t perfect tot nu toe haha

    gekocht bij de Bredase autoshop! Kosten; 180euries voor de genen die het willen weten ;)
     
  15. Rykers, je moet even kijken of je een rond of een plat filter hebt.
    Vorige keer had peter428 bij Grootmotorsport ook een rondfilter gekocht bleek er een platte in te moeten. Kleine Tip!!
    Bij Groot krijg je 19% korting.
     
  16. Weet iemand toevallig wat het verschil in prestaties is tussen een K&N inlegfilter en een K&N openlucht filter (57i kit)

    alvast bedankt!
     
  17. Op warme dagen is een 57i kit alleen maar een nadeel. Aangezien de motor dan te veel warme lucht aantrekt en dat betekend minder vermogen.

    Dat heb je met een inlegfilter minder.

    En prestatieverbetering was bij mijn 1.6 nihil.

    Geluid van de openluchtfilter is natuurlijk wel verslavend :kwijl:
     
  18. Haha:p
    Dus eigelijk heb je aan een inlegfilter meer?!
    Maar ga je er zo ie zo op vooruit ongeacht inleg of kit?! (heb een 2.0l)
     
  19. #40 marcel1987, 15 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 feb 2010

    met een inlegfilter heb je volgens mij 0,0 winst zeer weinig iig. met een kit daarentegen wel meer, maar dat zal ook niet meer dan 10 pk zijn denk ik. het beste kan je dan een cold air intake nemen denk ik :-)
     

Deel Deze Pagina