Zo, het begon wel tijd te worden Gegevens Dit is m'n Focus zoals hij er nu bij staat, volledig standaard: Ford Focus I Fase I Station (Mei 2000) Motor: 1.8L 16v 85kW (Benzine) Kleur: Smoke Stone (K2) Todo Natuurlijk heb ik zoals ieder ander ook een todo lijstje die elke week weer veranderd. Ruitenwisser met interval LED Kofferbakverlichting Voetverlichting Chromen dorpelstrips FoFo I Fase II Console Instapverlichting Vuurwerkschade: Deuk naast tankdop (Gratis gekregen, nog laten ontdeuken ) Gedaan Ik heb al wel wát gedaan, maar nog niks qua exterieur LED Interieurverlichting Heldere knippers voor Heldere knippers zij Bluevision koplampen Nieuwe banden + stikstof UPDATE 16-02-2009 Heldere knippers vóór en zij: Ook direct de gekeken waar de lekkage van de achterste ruitensproeier vandaan kwam: Mn hemel is behoorlijk blauw van boven, van onderen gelukkig nog niet. (Hoeveel meer kan erin komen? ) Helaas komt dit uit de kofferklep zelf, dus daar ga ik deze week mee naar de garage UPDATE 27-02-2009 Langs de bandenboer geweest omdat mn stuur trilde, maar daar kreeg ik te horen dat ik op tractorbanden reed Hebben ze me laten zien dat ze niet rond meer waren en balanceren niks meer zou helpen, dus: 4 nieuwe banden, Durun A-One 87V's 4 voor de prijs van 2 Tevens gevuld met stikstof. Toen ik de auto vanmiddag ophaalde was het direct een genot om in te rijden Totale kosten: €203,- voor: * 4x Durun A-One 87V's (205/50/R16, -maat!) * 4x nieuwe ventieltjes * stikstof * balanceren * monteren * etc Voor degene die zich nu afvragen waarom ik dr geen toyo's van €135,- om liet leggen: voor Toyo's moest ik er wel 4 betalen.. En tevens komt de verkoop van de focus ook in zicht, dus het is niet rendabel.. Nu blijft er alleen maar meer budget over om te sleutelen! Toch nog even een fototje! En hoe de focus er nu bij staat: Morgen komt er een lading electronica binnen, volgend weekend komt een grotere update!
Deze kleur is (hier in zuid-oost drenthe) heel veel te zien! Hier rijden juist minder zilveren rond, laat staan RS/ST uitvoeringen
Ziet er netjes uit. Maar mag ik vragen waarom de keuze voor een station? Niet een typische auto voor iemand van 19jr. Succes met t uitvoeren van de update's
Officieel staat de auto op m'n moeders naam (en zij betaald de verzekering) Ik mag er mee doen en laten wat ik wil, zolang ik zelf benzine/apk etc betaal. Zelf rijden ze rond in een Opel Astra, die net ff wat zuinig is etc (veel zakelijke kilometers). Maar het rijd voor geen meter, die slopel
UPDATE 16-02-2009 Heldere knippers vóór en zij: Ook direct de gekeken waar de lekkage van de achterste ruitensproeier vandaan kwam: Mn hemel is behoorlijk blauw van boven, van onderen gelukkig nog niet. (Hoeveel meer kan erin komen? ) Helaas komt dit uit de kofferklep zelf, dus daar ga ik deze week mee naar de garage
staat echt 100x beter dus word ook 1 van mijn aanpassingen! en al gekeken maar zijn tevens niet de grootste kostenposten die heldere knippers keep up the good work!
Whaa! Heldere knippers ! Daar wordt ik helemaal vrolijk van . Weet je toevallig nog wat de prijs is van de zij+voor knippers 8) ? Dan is bij mij ook bekend hoe lang het nog duurt voordat ze erop zitten
Beetje goed snuffelen op ebay heb je zijknippers voor 12eurie en vóór voor 19 dacht ik, ex verzend (a ~10euro). Ik hoop binnenkort een batch te importeren, ga ik met ebay concurreren op het forum hier 8) Ohja, en chromen lampjes, 3euro voor 2 ofzo. Al met al is het nogsteeds niks 8)
Langs de bandenboer geweest omdat mn stuur trilde, maar daar kreeg ik te horen dat ik op tractorbanden reed Hebben ze me laten zien dat ze niet rond meer waren en balanceren niks meer zou helpen, dus: 4 nieuwe banden, Durun A-One 87V's 4 voor de prijs van 2 Tevens gevuld met stikstof. Toen ik de auto vanmiddag ophaalde was het direct een genot om in te rijden Totale kosten: €203,- voor: * 4x Durun A-One 87V's (205/50/R16, -maat!) * 4x nieuwe ventieltjes * stikstof * balanceren * monteren * etc Voor degene die zich nu afvragen waarom ik dr geen toyo's van €135,- om liet leggen: voor Toyo's moest ik er wel 4 betalen.. En tevens komt de verkoop van de focus ook in zicht, dus het is niet rendabel.. Nu blijft er alleen maar meer budget over om te sleutelen!
wat is het nut van stikstof als ik vragen mag ? ik heb wel meer van dit soort verhalen gehoord waarbij banden werden gevukt met andere elementen dan lucht. maar of dit nou de prestaties verbeterd ?
Zie stikstof topic (lang leve zoekfunctie :wink: ): http://www.focusclub.nl/forum/viewtopic.php?t=2371&highlight=stikstof @spiked: Toch maar aan de nieuwe banden. Ik was er al bang voor. In jouw situatie heb je de beste keuze gemaakt. :wink:
Ik quote even de folder die ik meegenomen heb: * Langere levensduur van de band * Lager brandstofverbruik * Betere grip op de weg * Verhoogd rijcomfort * Veiliger * Minder risico op een klapband * Voorkomt roestvorming op de velgen Tuurlijk zijn dit indirecte dingen, o.a. omdat de band tot 4x langzamer leegloopt. Stikstof kost per band €1,50, waarna je onbeperkt gratis je banden kan laten meten en bijvullen. Voor die prijs wil ik het best proberen!
Toch nog even een fototje! En hoe de focus er nu bij staat: Morgen komt er een lading electronica binnen, volgend weekend komt een grotere update!
Tijdelijke verlaging achter Dat krijg je met 840liter potgrond achterin Staat wel goed eigenlijk! (Ghetto verlaging voor maar €24,- 8) )
Morgen gaat 'ie weg voor: Distributieriem Multiriem Bijbehorende rollers APK "kleine beurt" (naast bovenstaande) Leenauto + een grote rekening waarschijnlijk
Nou, na lang wachten en een getal met 3 nullen hebben we het grote onderhoud weer achter de rug. Veel roest geconstateert in een beginnend (volgensmij toch echt niet ) stadium, wat na de bouwvak verwijderd wordt (alle portieren & kleppen!). Verder nieuwe riemen en rollen, dus we kunnen weer 10 jaar verder rollen!