1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sony OEM cd error? (focus II 2005)

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door roadronner, 13 sep 2009.

  1. Zoals de titel al aangeeft:

    Het display van de Sony OEM radio geeft sinds ik de auto heb de melding "cd error". Hier heb ik eerst geen aandacht aan geschonken, aangezien ik bijna nooit cd's afluister (alles gaat via aux-in ;) ). Nu wilde ik laatst een mp3-cd erin drukken, en toen ging dit niet. Hij "pakte" de cd niet. Als ik op eject druk, dan zegt ie "no cd". Schakel ik over van radio naar cd/aux, dan zegt ie dus steeds eerst "cd error" om vervolgens naar aux over te schakelen.

    Iemand ooit al eens zo'n foutmelding gekregen en zo ja, wat was er toen aan de hand en hoe kan dit worden verholpen? Als het iets simpels is dan scheelt dat weer een ritje naar de dealer.
     
  2. Dank, dat zag ik ook al staan in mn eigen handleiding. "Interne storing; raadpleeg dealer". Nu blijft de vraag: iemand ervaring hiermee en wat was er toen aan de hand?
     
  3. ik heb zelf een sony 6cd voor een focus uit 2005 besteld op ebay. hier kreeg ik ook de melding "cd error", op internet had ik gelezen dat ik de lens met alcohol schoon kon maken en dat het daarna weer zou werken. dit heb ik gedaan, maar dat werkte niet.

    ben bij de dealer geweest en die zegt dat het cd mechanisme kapot is en vervangen zou moeten worden...

    dat heb ik niet gedaan, ik heb voor een prikie een sony 6cd uit een mondeo gekocht die kapot was, en alleen het cd-wisselaar gedeelte overgezet en werkt nu weer helemaal prima:D

    weet alleen niet of je dit ook kan doen met een mp3 versie...
     
  4. Ik heb vandaag de dealer gebeld (Sutherland Heerenveen) en daar werd mij direct verteld dat het probleem niet onder de garantie zou vallen. Wel willen ze er naar kijken en er in overleg met mij een oplossing voor proberen te vinden.

    Toch vreemd in mijn ogen, dat ding werkte immers al niet toen ik hem kocht? Het feit dat ik daar wat later (maar nog geen maand na aanschaf) achter kom doet daar toch niets aan af?
     
  5. Ja inderdaad, als je bij de auto een aantal maanden garantie krijgt, mag je toch verwachten dat dit op de hele auto is. dus ook een radio...

    nou ken ik Sutherland niet als dealer, maar hier bij van kalmthout in lisse kunnen ze ook heel moeilijk doen met garantie en kosten vergoeden...

    in ieder geval suc6 met de afhandeling...
     
  6. Gisteren bij Sutherland geweest om mijn auto op te halen (er was roest van binnenuit geconstateerd bij de achterklep, en dit is ivm carrosseriegarantie verholpen). Toen de auto daar stond is er ook naar de radio gekeken.

    Mij is verteld dat het zo'n €260 zou gaan kosten om de radio op te sturen, en dan kwam er een andere voor in de plaats (of het werd gerepareerd). Eerst wilden ze er niets aan meebetalen, later wilden ze €60 bijbetalen, en toen ik vol bleef houden dat het toch te gek is dat ik moet bijbetalen voor een cd-speler die nog nooit ook maar 1 cd van mij af heeft gespeeld, toen wilden ze 50% bijbetalen. Waardoor ik alsnog €130 zou moeten betalen voor een radio die het verder prima doet (zowel normale radio als aux-in, en met prima geluid uit de boxen), maar waarvan alleen de cd-speler defect is.

    Ik heb aangegeven dat er al meteen vanaf het begin kort zo'n melding op het display verscheen ("cd error"), maar zij zeggen dat de cdspeler het wel gedaan heeft bij aflevering. Daarmee zeggen zij dus eigenlijk dat ik maar een potje sta te liegen :confused: . Nu is voor mij de mogelijkheid om cd's af te kunnen spelen niet heel belangrijk aangezien de meeste muziek via de aux-in komt, maar het hoort toch niet dat je een klant die aangeeft bij een auto dat de fabrieksradio het vanaf het begin al niet goed deed, dat je die nog voor de helft van de kosten op wil laten draaien.

    Ik vind dit een hele slechte service, en vooral het feit dat ze impliciet beweren dat ik sta te liegen vind ik niet normaal. Ik krijg een steeds slechter gevoel bij deze dealer. Beetje offtopic, maar dat komt door de volgende zaken:
    - Bij afleveren was een volle tank afgesproken, maar toen ik eenmaal onderweg was kwam ik er pas achter dat ie maar halfvol was (verder niets mee gedaan)
    - Ze zouden mij bellen ivm carrosseriegarantie, maar ik ben na een maand er maar zelf achteraan gegaan. Toen kon het ineens een week later? :rolleyes:
    - In de advertentie van de auto stond er DPF. Dit staat volgens mij voor een roetfilter, toch? Nu heb ik laatst bij de TÜV een gele milieusticker gekregen. Dit vond ik nogal vreemd, voor een 4 jaar oude commonrail diesel met roetfilter. Ik had toch wel een groene sticker verwacht. En volgens de RDW zit er ook geen roetfilter op mijn auto. Heeft de dealer dan verkeerde informatie gegeven bij die advertentie?

    Het zijn niet de meest schokkende zaken, maar van die kleine punten waardoor je je als klant totaal niet meer serieusgenomen voelt. En bij de proefrit klaagde de verkoper nog dat er na de garantieperiode zo weinig mensen terugkwamen. Ja vind je het gek als je zo met klanten omgaat...:shut:

    Hoe dan ook, ik ben niet van plan om €130 te moeten gaan bijbetalen. Dan maar geen cd-speler-functie. Zoveel is die mogelijkheid mij simpelweg niet waard. Wel ben ik dus heel erg teleurgesteld in Sutherland Heerenveen..:(
     
  7. tja, bij de meeste dealers koop je een auto 'zoals hij er staat', meestal krijg je dan nog een vorm van garantie (Ford A1?). Die garantie vertaalt zich meestal in enkel de basale dingen, zoals motor, versnellingsbak en wielophanging, remmen, etc.

    Als in dit geval de cd-speler niet werkt, had je dit voor aankoop kunnen constateren (ik neem toch aan dat je alles uittest voordat je iets koopt).
    Als er een deuk of kras in zit, die je bij aankoop niet gezien hebt heb je doorgaans ook pech. Het is nou niet bepaald een 'verborgen gebrek', die radio zit vlak voor je smoel als je in de auto zit.

    Bij de aanschaf van de focus voor mijn zus, heb ik een test-cd meegenomen om de cd-speler te testen. Deze bleek defect te zijn (ook een error melding).
    Ik heb er voor de aankoop melding van gemaakt, om mijn onderhandelingspositie te versterken. Uiteindelijk heb ik hem gekocht met de defecte cd-speler, maar met een extra korting uiteraard.
    Kon hem toevallig zelf repareren, dat was dan weer extra mazzel.

    Het zal altijd een welles nietes verhaal worden als je achteraf gaat klagen over dit soort dingen. Ik durf te wedden dat ze die cd speler zelf nooit getest hebben, daarom krijg je ook (in mijn ogen) een goed bod om het 50-50 op te lossen. Schuif niet alles op de dealer, dat is niet eerlijk; het is immers geen nieuwe auto.

    Kan me overigens best voorstellen dat je er van baalt, dat zou ik ook doen als het mijn geld was.:neutral:
     
  8. Achteraf klagen... nouja, als je binnen een maand terugkomt met een defect, hoe 'achteraf' is dat dan? Ik was er vanuit gegaan dat alles wel deed, omdat de radio zelf het goed deed, de aux-in ook, en het geluid uit de boxen goed was. Maar goed. Blijkbaar was dat dus niet zo.

    Ik zal het maar als mijn verlies beschouwen, en het als een wijze les zien voor een volgende keer. Dan zal echt alles getest worden tijdens een proefrit :mrgreen: Toch jammer dat het zo moet gaan. Dat moet toch anders kunnen.
     

Deel Deze Pagina